Interviu cu Steen Rasmussen, unul dintre cei mai buni analisti in digital marketing din Europa
steen rasmussen
Steen Rasmussen, Senior partner si Co-Fondator la IIH Nordic- una dintre cele mai mari agentii specializate pe digital si analytics din Europa de Nord (Nordics “Best Danish Analytics House†2013-2014), si-a confirmat prezenta la Expo Conferinta de comert electronic TeCOMM Bucuresti din 21 aprilie 2016.
Avand o experienta de peste 15 ani in Digital Analitics, Steen este un cunoscut speaker international si unul dintre cei mai buni analisti in digital marketing din Europa, nominalizat in ultimii 3 ani "World’s Best Analytics Practitioner” de catre Digital Analytics Association. Printre companiile cu cu care a lucrat Steen Rasmusees se numara Microsoft, Ericsson, Oracle si Johnson& Johnson. El este de asemenea, inclus in top 250 traineri activi din programul global Google Partner Academy Trainer, el fiind selectat ofere trainiguri partenerilor Google despre produsele oferite de Google.
In cadrul workshopului sustinut in cadrul TeCOMM, Steen Rasmussen va vorbi despre „
Cum sa duci analiza clientilor tai la nivelul urmator”. Sesiunea oferita de el se va baza pe cazuri practice si o serie de date operationale. Sesiunea va ghida audienta in lumea datelor si va identifica 7 dintre intrebarile cheie din zonele de interes. Nu va fi vorba despre web metrics, ci despre adevaratele insight-uri despre clienti, despre concurenta, performante de marketing si impactul asupra business-ului, ceea ce va ajuta la imbunatatirea strategiei de marketing online, dar si relatia cu utilizatorii si businessul in general.
TeCOMM: De ce companiile ar utiliza web analytics ?
Steen Rasmussen: De vreme ce mediul online devine din ce in ce mai aglomerat cu diversi jucatori, este crucial sa ai cel mai performant website pentru toate segmentele. Instrumentele de analiza te ajuta sa obtii rezultate mai bune cu resurse mai putine.
TeCOMM: Ce sfaturi/recomandari ai oferi unui profesionist in web analytics?
S.R.: Sfatul meu este: Inceteaza sa urmaresti sa obtii date perfecte si incepe sa te folosesti de ceea ce ai! Datele nu au valoare pana cand nu incepi sa folosesti recomandari pe baza de date si perspective de imbunatatit in cadrul business-ului tau. Asadar, inceteaza sa te consideri un analist de date, ci mai degraba un business-developer care utilizeaza date, obiectivul principal fiind sa generezi rezultate pozitive pentru business, nu sa generezi date.”
TeCOMM: Ce lucruri ar trebui sa faca retailer-ii in zona de analytics si pe care majoritatea nu le fac?
S.R.: Defocuseaza-te de la business si incerca sa te concentrezi pe client. Activitatea digitala trebuie sa influenteze modul in care clientul tau cumpara produsul si aceasta este procesul cheie pe care trebuie sa il masuram, in loc sa ne focusam pe timpul in care clientul il petrece pe site. Majoritatea persoanelor se focuseaza pe sesiunile/perioadele pe care clientul le petrece pe site ca mai apoi aceastea sa se se tranforme in cumparaturi (se bazeaza pe conversion rate). Acestia uita sa ia in considerare cate vizite a realizat clientul pe site pana cand acesta a cumparat un produs (s-a convertit).
TeCOMM: Care este viitorul in Analytics?
S.R: Pe termen mediu, google analytics ca si activitate independenta va disparea si va fi inlocuita cu tehnicieni de date. Aparitia lui Google Analytics 360 deja preconizeaza acest lucru. Datele analitice si alte date ar putea fi baza pentru folosirea in business, fapt ce asigura castigul din analytics.
TeCOMM: Care este punctul central al trainingurilor tinute in cadrul Google Partner Academy?
S.R: : Sa fii trainer in cadrul Google Partner Academy este un privilegiu pe care il rasplatesc cu o onestitate sincera: nu exista lucruri transmise partial sau sa tii informatiile pentru tine. In mod normal, eu intotdeauna incerc sa impartasesc din propria mea experienta.
Ca si consultant pe piata de digital marketing, sunt pe punctul de a acumula o experienta de 20 de ani din pespectiva agentiilor. Acest lucru inseamna ca pot impartasi niste povesti interesante si de sucess, dar, la finalul zilei, mi-am dat seama ca acest lucru nu ofera destul participantilor. In schimb, plus valoarea se afla de celalata parte a baricadei. In experinta mea de 20 de ani, am incercat si am esuat in majoritatea lucrurilor posibile in era digitala – atat fata de clientii mei, dar si ca agentie de consulanta, dar intr-un final am supravietuit.
Acesta este chiar unul dintre lucrurile esentiale pe care doresc sa le impartasesc. Toti trebuie sa recunoastem faptul ca suntem umani si toti facem greseli. Nu mai exista ideea ”nici o greseala posibila” in cultura digitala pentru ca inca inotam in ape tulburi, iar piata se afla intr-o continua schimbare cu noi jucatori, canale, instrumente si noi preferinte ale utilizatorilor. Trebuie sa te trezesti de dimineata fiind pregatit pentru esec, deoarece cunostintele pe care le descoperi astazi, atunci cand gresesti, iti ofera avantajul competitiei de maine. Totodata, trebuie sa avem incredere ca este posibil sa supravietuim greselilor noastre pe care sa le transformam in succes.
TeCOMM : Ce recomanzi: Mai multe campanii de Google Network Search sau mai multe campanii Display Network Campaigns?
S.R: : Aceasta este intrebarea perfecta pentru cel mai oribil raspuns clasic: depinde. Depinde intr-adevar de ceea ce vrei sa obtii, care este produsul pe care il promovezi si care este intervalul de timp alocat pentru acest lucru. Ceea ce observam in majoritatea timpului cand analizam set-up-uri de campanii sau planuri media este faptul ca se observa o tendinta de a simplifica lucrurile. Acest lucru se datoreaza faptului ca agentia care a gandit campania respectiva sau persoana nu au destul timp sau nu au destule informatii legate de procesul de cumparare al clientilor.
Odata cu era digitala, noi, in calitate de marketeri, avem ocazia pentru prima data de a intalni o audienta masiva care se aseamana unui mesaj central individualizat, insa este nevoie de timp pentru a te pregati si pentru a stii exact ce mesaj transmis prin care canal va ajuta clientii in luarea deciziilor si care ii va indruma inspre luarea deciziei pe care noi o dorim. De multe ori, activitatile sunt prea putin axate pe obiectivele oganizatiei si ajungem sa trimitem oamenii prea departe de obiectivul nostru initial.
Datorita faptului ca ne axam pe obiectivele noastre, uitam sa ne raspundem la intrebarea: de ce cumpara clientii produsul nostru in primul rand? Adevarul este ca nu putem obliga persoanele sa cumpere produsul nostru, insa, ii putem ajuta, inspira si motiva sa ia decizia corecta.
De aceea, nu este vorba despre canal, dar despre oameni.
TeCOMM : Cum definesti tehnologia?
S.R: : Tehnologia este o investitie care ar trebui sa accentueze abilitatea persoanelor de a performa dincolo de timp, capacitati si limitari cu scopul de a genera un impact mai mare asupra obiectivelor de business. In realitate, este vorba despre abordarea de tip „fa mai mult, mai bine, mai repede”.
Pentru mine cuvantul cheie este „Investitia”. Nu conteaza despre ce tip de tehnologie vorbim, ea ar trebui sa vina mereu la pachet cu o eticheta de pret si un obiectiv. De cele mai multe ori, tehnologia este vazuta ca si o solutie care ar trebui sa rezolve problema singura. Dar un instrument in sinea lui nu rezolva problema fara oamenii potriviti, resursele potrivite, suportul si obiectivele tehnologice. Tendinta este ca intr-un final sa ne axam pe cost ceea ce nu are impactul dorit asupra business-ului.
Tehnologia este o investitie de aceea ar trebui sa ai tot timpul in vedere ROI-ul, nu doar tehnologia.
TeCOMM – conferinta de eCommerce din Bucuresti se afla la cea de-a VIII-a editie la nivel national si va avea loc in 21 Aprilie, in cadrul Athenee Palace Hilton*****. Inscrierile pot fi facute pe www.bucharest.tecomm.ro.