Manager.ro: Povesteste-ne cate ceva despre parcursul tau pe piata muncii. Ce functii ai detinut inainte de a ajunge Directorul Operational al Tandem Call Center?
Alex Dinu: Tot ceea ce am facut pana in momentul de fata este legat mai mult sau mai putin de vanzari si de managementul oamenilor. Am inceput prin a vinde servicii turistice pentru scoli si licee la varsta de 16 ani. Am lucrat si intr-o companie de marketing research, dar si pentru liderul informatiilor specializate din Romania. Am avut mai multe functii, de la agent de vanzari, la team leader si quality controller, de la manager operatiuni telesales, pana la directorul Tandem Call Center. Dar dincolo de aceste joburi, meseria mea este de VANZATOR si TRAINER.
Manager.ro: Iti mai aduci aminte de primele zile petrecute la Tandem? Cum a decurs perioada de inceput?
Alex Dinu: Primele zile de la Tandem s-au desfasurat asa cum nu imi place: FARA ECHIPA. Asta pentru ca in doua saptamani, am construit efectiv echipa, a trebuit sa ne ocupam de tot ceea ce inseamna partea tehnica, proceduri, bugete. Cel mai frumos moment este atunci cand lucrezi efectiv cu oameni. Pentru ca ei te fac sa te simti performant sau nu.
Manager.ro: Care sunt atributiile unui director de call center?
Alex Dinu: De a vinde. Atat intern, cat si extern. De a vinde call center-ul si business-ul catre posibilii clienti, dar si de a vinde catre colegi perspectiva AFACERII. Oamenii, angajatii, trebuie sa cunoasca mereu care sunt beneficiile lor, efectiv ce pot obtine, cu ce ii ajuta pe ei faptul ca lucreaza pentru firma respectiva, ce au de castigat. De asemenea, trebuie sa fii constient, ca director, ca ai cea mai mare responsabilitate asupra oamenilor respectivi, asupra colegilor tai, dar si asupra familiilor lor. Asta pentru ca la sfarsitul lunii, ei trebuie sa bage cardul in bancomat si sa scoata BANI. Acesta este de fapt rolul unui manager, sa se asigure ca oamenii isi primesc veniturile cuvenite si actionarul la fel.
Manager.ro: Cum reuseste echipa Tandem sa ramana competitiva? Care sunt concurentii vostri pe piata?
Alex Dinu: Depinde cum privim concurenta. Din anumite puncte de vedere, sunt multi, din alte puncte de vedere, concurenta este mica. Ramanem COMPETITIVI pentru ca suntem dedicati unei piete care este in continua crestere. Mai exact, Tandem Call Center este un call center dedicat VANZARILOR. Companiile cauta oameni de vanzari. Tandem Call Center a ales sa fie un deschizator de drumuri si a jucat cartea castigatoare. Asta pentru ca 70% dintre clientii nostri sunt clienti noi pentru piata de call center.
Manager.ro: Realizeaza un portret robot al angajatului ideal pentru Tandem Call Center.
Alex Dinu: Motivat, devotat, sa isi doreasca sa castige bani. Sa isi doreasca un loc de munca de lunga durata. Sa ii placa sa vanda si sa lucreze in echipa. Sa fie dezinvolt si natural, dar mai ales sa fie un om care sa isi doreasca mereu sa fie cel mai bun.
Manager.ro: Care sunt cele mai importante realizari ale companiei in cei doi ani de activitate?
Alex Dinu: Faptul ca si-a triplat cifra de afaceri. Numarul de angajati s-a dublat. Angajatii sunt fericiti la locul de munca, au venituri frumoase, firma este profitabila. In anul 2012, am avut 45 de noi clienti si am incheiat parteneriate de lunga durata.
Tandem Call Center ofera companiilor din Romania sprijin in optimizarea costurilor, în cresterea si eficientizarea afacerilor, in maximizarea satisfactiei clientilor lor.
Motto-ul TCC: Existam pentru a aduce vanzari mai mari pentru costuri mult mai mici, pentru a atinge impreuna EXCELENTA SI PERFORMANTA!
Manager.ro: Care sunt provocarile intampinate de Tandem Call Center pe piata din Romania?
Alex Dinu: Cea mai mare provocare o reprezinta lipsa de angajament a celor care isi doresc un loc de munca si mai ales a tinerilor. Nu se prezinta la interviuri, semneaza contracte de munca, dar nu mai vin la locul de munca... Dar cel mai grav mi se pare faptul ca sunt din ce in ce mai putini cei care reusesc sa poarte o discutie coerenta, logica si corecta din punct de vedere gramatical. Totusi, sunt optimist in privinta viitorului, deoarece cred cu tarie ca sunt si tineri capabili, pe care de altfel ii si avem in cadrul companiei noastre. EI VOR FACE DIFERENTA.
Manager.ro: Prezentarea voastra suna foarte bine: "60 de agenti atent selectati, bine motivati, incontinuu instruiti. Agenti dedicati si specializati pentru a face vanzari", plus o echipa manageriala profesionista cu peste zece ani experienta in domeniu. Ce planuri aveti in 2013?
Alex Dinu: In 2013, vom depasi cifra de afaceri de un milion de euro si vom ajunge la cel putin 80 de angajati. De asemenea, pentru dezvoltarea propriului personal si pentru pregatirea lui pentru viitoare roluri manageriale, s-a infiintat SCOALA DE BUSINESS TANDEM CALL CENTER, prin care cei mai buni angajati sunt implicati in cursuri si training-uri de dezvoltare ale competentelor manageriale. Prin aceasta actiune, vom aduce un plus atat propriului business, cat si celui din Romania.
Manager.ro: Tandem Call Center a implinit doi ani. Unde iti imaginezi ca va ajunge peste inca doi ani?
Alex Dinu: Peste inca doi ani, Tandem va fi printre primele cinci call center-uri din Romania.
Manager.ro: Portofoliul Tandem Call Center cuprinde branduri binecunoscute. Cum ati reusit sa le atrageti de partea voastra?
Alex Dinu: E simplu. Niciodata nu am asteptat sa vina clientii la noi, ci am mers noi catre ei. Pe langa acest aspect, reusim sa privim si sa ne implicam in fiecare business ca si cum ar fi al nostru, in acest fel reusim sa le demonstram clientilor ca interesul nostru este ca toata lumea sa aiba de castigat. Stim sa vindem, suntem eficienti, comunicam foarte bine si suntem foarte flexibili.
Manager.ro: Spune-mi, te rog, care sunt cele mai profitabile servicii din lista celor pe care le oferiti ( telesales & telemarketing, customer care & customer support, cercetare de piata, generare leaduri & stabiliri intalniri, colectare de creante, retentie clienti, mystery calls, up & cross selling)?
Alex Dinu: Ii invit pe cititori sa intre pe
site-ul nostru si sa descopere cate putin din ce in seamna fiecare din aceste servicii. De asemenea, ii invitam sa ne viziteze ori de cate ori doresc sa discutam despre campanii de call center. Asta pentru ca oferim consultanta gratuita pentru gasirea celei mai bune solutii de call center pentru activitatea lor. Referitor la cele mai cautate servicii, acestea sunt: stabilirea de intalniri si generarea de lead-uri si mai ales serviciile efective de vanzare prin telefon.
Manager.ro: De ce ar trebui sa aleaga clientii Tandem Call Center? Ofera-le un argument solid.
Alex Dinu: Pentru ca existam si pentru ca isi doresc cresterea afacerii lor, iar asta o pot realiza rapid si eficient alaturi de noi.
Manager.ro: Sunt convins ca toti angajatii pun umarul la succesul Tandem Call Center...
Alex Dinu: Toti angajatii sunt indispensabili companiei. Fiecare are rolul lui bine stabilit. TANDEM CALL CENTER EXISTA SI ESTE PERFORMANT DATORITA LOR.
Manager.ro: Sa nu uitam ca acesta este un interviu aniversar. Te rog sa le transmiti un mesaj angajatilor de la Tandem Call Center.
Alex Dinu: LA MULTI ANI IN TANDEM CALL CENTER SI LA MULTI BANI!
Alex Dinu este Director al Tandem Call Center, Trainer Certificat, Consultant si Specialist in Vanzari, Management de Proiect si Managementul Echipelor (accesati si
www.alexdinu.ro)