Interviu Alex Cincu, CEO Transilvania Garant IFN: Solutii financiare pentru antreprenorii romani, pentru continuarea business-ului pe timp de criza
transilvania garant ifnalex cincuinterviubusinessafaceriachizitii publicescrisori de garantieimobiliareimbunatatirea fluxului de numerar
Lumea a evoluat, la fel si modelul de business. Intr-o lume globalizata, in care parteneri din toate colturile lumii isi dau mana si pun bazele unui business, garantia ca partile isi respecta cuvantul cand vine vorba de tranzactii financiare, este mai necesara decat oricand. Aici intervin profesionistii. Oamenii care au in fisa postului asigurarea ca partenerul tau de afaceri se tine de cuvant.
Transilvania Garant IFN S.A, un IFN aparut recent pe piata din Romania, vine in intampinarea mediului de afaceri cu solutii intocmite de profesionisti, pentru tranzactii in care siguranta, eficienta, seriozitatea si profesionalismul sunt principii de baza intre parteneri. Dar ne va povesti mai multe despre cum functioneaza acest sistem chiar directorul General al Transilvania Garant IFN, Alex Cincu, intr-un interviu acordat in exclusivitate Manager.ro
Manager.ro: Conceptul de IFN este relativ nou pentru piata autohtona, multe companii inca nu cunosc beneficiile colaborarii cu o institutie financiara nebancara, in raport cu o banca obisnuita. Care sunt avantajele pe care le au clientii daca aleg un IFN, in detrimentul unei banci?
Alex Cincu: Conceptul de IFN pe piata autohtona este cunoscut datorita institutiilor financiare nebancare care desfasoara, deja de ceva timp, activitatea de creditare. Bineinteles, un IFN nu inseamna doar creditare, ci si o gama variata de servicii financiare spre utilitatea clientului final. Servicii financiare care pot fi mult mai avantajoase decat cele oferite de banci, de exemplu in cazul scrisorilor de garantie emise de catre Institutiile Financiare Nebancare, unde conditiile de acordare sunt foarte flexibile pentru client, chiar avantajoase.
Manager.ro: Aprofundand acest subiect, exista totusi mai multe IFN-uri in Romania si, fiecare functioneaza dupa un regulament propriu, raportat, desigur, la legislatia in vigoare. Ce aduce in plus Transilvania Garant IFN S.A pe piata din Romania?
Alex Cincu: Transilvania Garant IFN SA vine, in primul rand, cu solutii dedicate pentru fiecare client care ne solicita sprijinul. Solutii bazate pe o experienta destul de mare incat sa intelegem exact nevoile si posibilitatile fiecarui client care acceseaza serviciile oferite de noi. Desigur ca ne dorim sa fim un suport real pentru companiile din Romania si depunem toate eforturile necesare pentru a atinge acest scop.
Manager.ro: Domnule Cincu, nu putem sa nu ne gandim la perioada destul de tulbure prin care trece mediul de afaceri autohton. Cu ce solutii vine Transilvania Garant IFN S.A la anumite probleme cu care se confrunta oamenii de afaceri de la noi acum?
Alex Cincu: Prima solutie adoptata in aceasta perioada a fost scaderea considerabila a comisionului de acordare a facilitatilor de garantare si suntem in proces de adoptare a unor facilitati personalizate pentru clientii nostri, care prevad si esalonarea platilor catre noi, chiar amanarea lor pe perioade confortabile din punct de vedere financiar. Am considerat inca de la inceput ca cea mai mare presiune asupra clientilor nostri in aceasta perioada va fi de natura financiara si consideram ca aceste solutii sunt cele mai bune in aceste momente.
Desigur, produsele oferite de noi sunt solutii optime de a proteja capitalul clientilor nostri mai ales in aceasta perioada in care acesta trebuie folosit cu scopul de a mentine compania pe picioare. Scrisorile de garantie au fost intotdeauna folosite cu scopul de a nu bloca capitaluri in relatii contractuale atunci cand nu este cazul.
Manager.ro: Stim cu totii ca timpul inseamna bani. Care este timpul mediu in care reusiti sa emiteti o scrisoare de garantie?
Alex Cincu: Depinde de colaborarea pe care o avem cu clientul si disponibilitatea acestuia, dar ne mandrim cu un timp de raspuns foarte rapid, maximum 2 ore. As dori sa mentionez ca recordul in cadrul companiei noastre este de numai 1 ora de la solicitare si pana la emitere.
Manager.ro: Cum pot clientii sa solicite o scrisoare de garantie?
Alex Cincu: Clientii pot solicita o scrisoare de garantie foarte simplu prin intermediul site-ului nostru www.tgifn.ro.
Manager.ro: Transilvania Garant IFN S.A inseamna oameni, inseamna o echipa care lucreaza pentru clienti. Ce ne puteti spune despre echipa cu care lucrati? Ce criterii de performanta trebuie sa indeplineasca pentru a lucra alaturi de dvs.?
Alex Cincu: Oricine este implicat in managementul unei companii, intelege foarte bine faptul ca echipa din spatele acesteia este motorul care face ca totul sa functioneze si, desigur, se formeaza destul de greu. Noi suntem un caz norocos si ne mandrim cu o echipa care deja este o familie, implicata in bunul mers al societatii, cat si in a mentine o relatie cat mai buna cu colaboratorii nostri si clientii care ne aleg. Oamenii care doresc sa lucreze alaturi de noi trebuie sa fie responsabili, activi si dispusi sa se adapteze situatiilor impuse de natura domeniului de activitate.
Manager.ro: Care sunt serviciile din gama pe care o oferiti clientilor, care considerati ca ar trebui sa fie mai larg raspandite in mediul de afaceri din Romania, dar, din pacate, inca nu se intampla acest lucru?
Alex Cincu: In general recomand companiilor si nu numai folosirea scrisorilor de garantie in locul indisponizibilizarilor banesti acolo unde este cazul. Consider ca in acest moment folosirea acestor instrumente este minimala, cu toate ca scrisorile de garantie sunt instrumente utilizabile in multe situatii, de exemplu in cazul inchirierii spatiilor comerciale sau chiar al locuintelor.
Manager.ro: Ne puteti oferi cateva exemple concrete de situatii in care clientii au fost salvati de faptul ca au incheiat un deal cu IFN-ul dvs. si ce s-ar fi intamplat daca nu ar fi apelat la garantiile dvs?
Alex Cincu: Sunt multe situatii in care am sprijinit societati aflate in impas, in cele mai multe cazuri era vorba de societati cu datorii la ANAF, care cu ajutorul scrisorii de garantie emise de noi au reusit sa esaloneze aceste datorii, astfel reusind sa isi continue activitatea in mod normal. De asemenea sunt societati aflate in insolventa, care cu ajutorul scrisorilor de garantie emise de noi, au continuat sa castige contracte in cadrul achizitiilor publice, continuandu-si astfel planul de reorganizare catre iesirea din insolventa.
Manager.ro: Care sunt cele mai mari provocari pe care le intalniti in activitatea dvs. si cum reusiti sa le solutionati?
Alex Cincu: In domeniul nostru de activitate ai parte de multe provocari, poate asta il face si atat de frumos. Cu siguranta una dintre cele mai mari provocari este schimbarea mentalitatii asupra scrisorilor de garantie emise de catre IFN-uri. In contextual actual este necesara diversificarea instumentelor acceptate de catre Autoritati in cadrul contractelor publice si acceptarea scrisorilor de garantie emise de catre IFN-uri ca solutii echivalente.
Manager.ro: Traim intr-o lume globalizata, cu o economie in tranzitie, si intr-o tara in care coerenta legislativa nu este tocmai punctul forte al guvernantilor. In acest context, gasesc clientii Transilvania Garant IFN S.A deschiderea catre comunicare si catre solutionarea situatiilor neprevazute care se pot ivi?
Alex Cincu: Avem intotdeauna o solutie de backup pentru situatiile care pot sa apara pe parcursul contractului de garantare si suntem orientati catre nevoile clientului, de aceea consideram comunicarea ca fiind un element fundamental pentru construirea unui parteneriat solid cu clientii nostri.
Manager.ro: Care sunt obiectivele dvs. de viitor? Cum vedeti Transilvania Garant peste 10 ani?
Alex Cincu: Obiectivul principal este sa ne extindem gama de servicii astfel incat sa oferim o solutie completa clientilor nostri, de la serviciile de garantare pana la cele de creditare, leasing etc. si de ce nu in 10 ani sa fim exemplu de inovatie si calitate in piata IFN-urilor din Romania.
Transilvania Garant IFN S.A, sub deviza "Un garant care te respecta", isi sustine clientii cu o gama larga de servicii, precum: proiecte de achizitii publice, contracte cu furnizori de servicii, contracte de vanzari imobile, imbunatatirea fluxului de numerar.