In timp ce Primaria Capitalei inventeaza taxe impotriva poluarii, Geneva ofera TRANSPORT PUBLIC GRATUIT
transport in comunstbvinieta oxigenpoluareprimaria bucurestiprimaria capitaleitransport gratuit
Calitatea aerului din Capitala lasa de dorit, conform rezultatele studiilor lansate in ultimele luni in spatiul public. Ca exista o problema cu poluarea recunoaste si Municipalitatea, insa singura solutie la care tind politicienii nostri este sa puna birul pe romani. In Occident, insa, lucrurile stau cu totul diferit.
In mai putin de o luna, in Bucuresti va intra in vigoare celebera
Vinieta Oxigen, proiectul promovat cu surle si trambite de primarul general, Gabriela Firea, si servit bucurestenilor pe tava ca fiind solutia optima impotriva poluarii si a traficului infernal.
Vezi aici >>>
Firea ia in calcul un Referendum pentru Vinieta Oxigen: Noi putem sa renuntam la program. Dar ca sa vedeti in ce ipocrizie traim
Vinieta este, de fapt, in vigoare de la 1 ianuarie 2020, insa de-abia de la 1 martie vor incepe sa se aplice si amenzile, pentru soferii care tranziteaza centrul Bucurestiului cu masini poluante si care nu platesc celebra vinieta.
O masura care se anunta a fi eficienta doar pentru bugetul Capitalei, care, de altfel, a fost constrit cu mari asteptari de la colectarea acestei taxe. Insa una cat se poate de ineficienta pentru romani, care, pe langa faptul ca vor mai avea o cheltuiala in plus, oricum nu vor renunta la a-si folosi masinile daca au o reala nevoie de ele. Pe de alta parte, toti si-ar dori sa aiba masini mai putin poluante, insa acestea costa, asa ca, merge fiecare cu ce are.
Vezi aici >>>
Talentul ascuns al politicienilor: Sa scoata bani din piatra seaca. Cazul Vinietei Oxigen
Daca la noi taxele spala poluarea, in Occident, autoritatile s-au gandit sa ofere transport gratuit cetatenilor, atunci cand misiile de noxe ating nivelul de alerta. Este cazul orasului Geneva. Aici, autoritatile locale au decis ca, incepand din 15 ianuarie 2020, sa ofere transport gratuit in oras, in momentul in care emisiile de noxe ating nivelul de alerta.
Practic, atunci cand sanatatea cetatenilor e amenintata de nivelul crescut al emisiilor de noxe, se renunta la profit si la bani si nu se mai gandeste nimeni din administratie la bugete, ci doar la binele cetatenilor.
Un alt exemplu ar fi si Tallinn, capitala Estoniei. Autoritatile de aici au introdus gratuitatea transportului public in 2013, dar numai pentru rezidentii platitori de taxe.
Intre timp, in Romania ...
STB cere dublarea tarifului, astfel incat un bilet sa coste 2,5 lei. Reprezentantii STB spun ca dublarea pretului este justificata de investitiile facute de companie in ultima perioada.
"Este o propunere pe care noi am facut-o de mai mult timp, avand in vedere investitiile pe care STB le-a facut in ultima perioada. Este o propunere de dublare a tatifului, la 2,5 lei, facuta in urma unor studii de piata”, a explicat, pentru MEDIAFAX, directorul general al Societatii de Transport, Andrei Creci.
Primaria Bucuresti va lua decizia finala asupra acestei propuneri.
Daca va fi adoptata majorarea, toti cetatenii care vor calatori cu autobuzele, tramvaiele si troleibuzele din Capitala, vor achita 2,5 lei pentru o singura calatorie. Tariful la biletele de calatorie nu a mai fost modificat de 11 ani. In prezent, un bilet de transport in Bucuresti costa 1,3 lei.