In Romania, business-ul cu ciocolata este tot mai dificil
marketingciocolatafabriciromaniaconsum
Daca acum cativa ani romanii mancau in special ciocolata autohtona, in prezent mai exista doar trei fabrici de acest gen in tara noastra, iar mare parte din ce consumam este de import.
In Romania, in acest moment se mai fabrica ciocolata doar la fabricile Kandia si Heidi, marci detinute de familia austriaca Meinl. In plus, mai exista o fabrica de napolitane Nestle la Timisoara, potrivit Agerpres.
O parte din fabricile de acest gen au dat faliment pentru ca producatorii nu au bani sa isi acopere materia prima.
"Businessul in ciocolata este dificil la ora actuala pentru ca preturile la materiile prime au crescut in ultimii doi ani si au crescut si costurile de productie, din cauza scumpirii electricitatii, a combustibililor, deci si profitabilitatea a scazut", a declarat pentru sursa citata Mihut Craciun, fost manager Kandia, citat de Agerpres.
Potrivit unor studii, romanii consuma 80% ciocolata de import, in timp ce acum 8 ani peste 80% din dulciurile cumparate erau autohtone.
Mai mult, la nivel european, romanii stau prost la consumul de ciocolata, media fiind situata la doua kilograme pe an, adica de cinci ori mai putin decat germanii sau de doua ori mai putin decat italienii, potrivit statisticilor.
Sarbatorile de Paste sunt un pretext potrivit pentru iubitorii de ciocolata, care cumpara cele mai apetisante produse pe baza de ciocolata, motiv de cresterea vanzarilor pentru comercianti, valoarea acestora majorandu-se in unele cazuri.
Exista magazine in care vanzarile cresc si cu 30%, in aceasta perioada. Potrivit, Ioanei Suciu, director de marketing la Heidi, "in acest interval vanzarile se majoreaza intr-un ritm moderat, cu aproximativ 30%".