"Este prematur sa ma pronunt acum cu privire la felul cum a fost gestionat apelul la 112 sau cum s-a facut localizarea telefonului, dar evident toate aceste lucruri trebuie clarificate. Daca intr-adevar se dovedeste ca au fost intarzieri in modalitatea de interventie, cine este vinovat trebuie sa plateasca, indiferent ca este de la Politie sau de la STS”, a spus Moga.
"Am solicitat comenzii Politiei Romane sa aloce toate resursele in acest caz pentru elucidarea cu celeritate a tuturor aspectelor. Deja, conducerea Politiei Romane a trimis specialisti de la Institutul National de Criminalistica si de la Sectia de Investigatii Criminale la Caracal pentru a acorda sprijin politistilor de acolo. Solicit Politiei Romane sa comunice permanent pe aceasta situatie”, a mai spus ministrul.
Declaratie de presa de ultima ora de la Biroul de presa STS. Vineri, ora 22:40
Vineri seara, la ora 22:40, STS a transmis urmatoarele:
"Doresc sa transmit, in primul rand, in numele intregului colectiv al Serviciului de Telecomunicatii Speciale, condoleante familiilor pentru pierderea suferita. Va asiguram ca, pentru bunul mers al anchetei, neclintit, punem la dispozitia organelor competente absolut toate documentele, inregistrarile si materialele necesare pentru aflarea adevarului.
Doresc sa va informez ca Serviciul de Telecomunicatii Speciale a pus deja la dispozitia Parchetului de pe langa Tribunalul Olt toate documentele si inregistrarile solicitate pentru efectuarea cercetarilor in acest caz.
In conformitate cu OUG nr. 34/2008 aprobata prin Legea nr. 160/2008, STS opereaza centrele unice pentru apeluri de urgenta cu personal propriu, 24 din 24.
Operatorii 112 ai STS transfera apelurile de urgenta catre dispecerii agentiilor de interventie. Prin agentie de interventie se intelege: Ambulanta, SMURD, Politie, Jandarmerie, alte servicii publice profesioniste sau voluntare, in functie de urgenta reclamata.
STS nu are atributii sau responsabilitati care privesc realizarea interventiei.
In cazul apelului 112 in discutie, cele 3 apeluri primite in Centrul Unic pentru Apeluri de Urgenta Slatina au fost transferate catre Dispeceratul Politiei Slatina, acestea avand o durata de 45 de secunde, 2 minute 20 de secunde si 1 minut 38 de secunde.
Informatia de localizare primara in cadrul 112 este reglementata de catre ANCOM, prin decizia nr. 1023/2008 atat ca format, cat si continut. Nu necesita nicio prelucrare suplimentara din partea STS, cu exceptia afisarii zonei transmise de operator in aplicatia 112.
In conformitate cu prevederile articolului 10 din OUG nr. 34, STS a procedat corect, fara nicio abatere, in spiritul si litera legii, indeplinind urmatoarele atributii:
- in data de 25 iulie am primit si inregistrat automat 3 apeluri de urgenta care au fost localizate asa cum prevede ordonanta, pe cat a fost posibil;
- am transmis operativ cazul la Dispeceratul Politiei Slatina, transferul realizandu-se conform indexului: lipsire de libertate;
- am inregistrat datele privind evolutia evenimentului;
- am centralizat, stocat si pus la dispozitia autoritatii competente, in speta Parchetului de pe langa Tribunalul Olt, toate datele asociate acestui caz.
Garantam ca sunt respectate in permanenta prevederile referitoare la protectia datele cu caracter personal si la functionarea continua a Serviciului 112. Fata de referirile la localizarea defectuasa a apelului precizam, inca o data, ca informatiile de localizare primara sunt primite in mod automat de la operatorul de telefonie mobila, fiind afisate fara nicio prelucrare suplimentara in aplicatia 112.
In cel de-al doilea comunicat de presa se poate observa ca locul unde a fost gasita victima este la limita ariei de localizare primara, in cazul primului si celui de-al treilea apel, iar aria de localizare primara in cazul celui de al doilea apel este diferita, ca urmare a schimbarii in mod automat a celulei operatorului de catre terminalul telefonic al apelantului.
Totodata, dorim sa va comunicam ca STS, in calitate de administrator al SNUAU 112, a avut si are o preocupare constanta pentru modernizarea infrastructurii acestuia, cat si pentru imbunatatirea localizarii apelurilor provenite din retelele mobile.
In acest sens, exista in derulare procedura de modernizare a infrastructurii Sistemului 112 utilizandu-se finantare din fonduri europene, unul dintre obiective fiind si imbunatatirea facilitatilor de localizare la momentul apelului 112.
Pana la implementarea noului proiect, cu scopul imbunatatirii localizarii, STS a dezvoltat si, incepand cu data de 15 februarie, a lansat gratuit aplicatia Apel 112, care permite transmiterea coordonatelor geografice ale terminalului mobil. De la momentul lansarii si pana in prezent, au fost receptionate un numar de 409 apeluri prin intermediul aplicatiei, acesta demonstrandu-si utilitatea in toate aceste cazuri.
Acuratetea aplicatiei este de ordinul metrilor sau zecilor de metri.
Pana astazi s-au inregistrat 32.186 descarcari ale aplicatiei.
Ancheta Parchetului de pe langa Tribunalul Olt este in desfasurare si va asiguram ca vom furniza toate detaliile despre acest caz pentru aflarea adevarului.
Biroul de presa al STS".