Hamdi Ulukaya este nascut in Turcia si a fondat compania de produse lactate Chobani, in anul 2005, in New York, lansand pe piata, doi ani mai tarziu, iaurtul grecesc Chobani. In mai putin de sase ani, Chobani devine cea mai bine vanduta marca de iaurt de pe piata americana, cu o cifra anuala de vanzari de aproape 1 miliard de USD. Compania numara in prezent 3.000 de angajati si opereaza cea mai mare fabrica de iaurt din lume, produsele sale fiind comercializate pe pietele din S.U.A., Australia si Marea Britanie.
Rodrigo Herrera, CEO si Presedinte al Genomma Lab Internacional si presedintele juriului a declarat: “Hamdi personifica spiritul antreprenorial si este un adevarat model pentru orice antreprenor aspirant. Juriul a fost impresionat de curajul si tenacitatea sa”.
Castigatorul, Hamdi Ulukaya, a spus: “Sunt onorat sa primesc acest premiu si vreau sa-l dedic fanilor nostri, angajatilor, comunitatii locale si prietenilor nostri profesionisti in sanatate. Fara ei, niciunul dintre succesele noastre nu ar fi fost posibil”.
“Hamdi poate fi numit, pe drept cuvant, visul implinit al oricarui imigrant american”, a spus Maria Pinelli, Vice-Presedinte Ernst & Young pentru strategii de crestere a pietelor globale. “Si-a construit o reusita fantastica intr-un timp relativ scurt”.
Incepand cu anul 2014, Ernst & Young Romania se va afilia la programul international Entrepreneur Of The Year (EOY), derulat de companie la nivel global. Ernst & Young va oferi, astfel, oportunitatea antreprenorilor din Romania sa participe la cea mai ampla si mai prestigioasa competitie globala de business adresata antreprenorilor.
Programul Entrepreneur Of The Year a fost demarat de Ernst & Young in 1986, in Statele Unite si, incepand cu1993, a fost extins la nivel international. In prezent, EOY se deruleaza in peste 50 de tari. EOY premiaza cei mai de succes si inovativi antreprenori din lume. Prin evidentierea si recunoasterea rezultatelor obtinute de antreprenorii cu afaceri de succes, Ernst & Young isi propune sa incurajeze dezvoltarea activitatii antreprenoriale din intreaga lume.
Imagini de la ceremonia de premiere si un interviu cu Hamdi Ulukaya, castigatorul marelui premiu, se pot viziona sau descarca de la: https://broadcast.ey.com/stories/7552
Cand e vorba de fabricarea iaurtului, antreprenorul de origine turca Hamdi Ulukaya pare sa detina formula magica. Iaurtul grecesc Chobani, care a fost lansat de compania sa in 2007, a devenit deja cea mai bine vanduta marca de iaurt din S.U.A.
Hamdi s-a nascut intr-o familie din estul Turciei care detinea o ferma si in 1994 s-a mutat in S.U.A. pentru a invata engleza si pentru a urma cursurile unei scoli de business. Nu si-a terminat niciodata studiile, deoarece a inceput sa fabrice branza feta in New York, in 2012, dupa o vizita pe care i-o facuse tatal sau care s-a plans de calitatea proasta a branzei care se vindea pe piata de acolo.
Trei ani mai tarziu, Hamdi a cumparat o fosta fabrica parasita de iaurt – ignorand sfaturile prietenilor sai - si a fondat compania Chobani. A inceput cu 5 angajati si i-a luat o jumatate de an sa dezvolte primul produs. In 2009, Hamdi a semnat un contract major cu lantul de bacanii american Costco pentru a-si distribui iaurturile. In prezent, vanzarile anuale de iarturi Chobani se ridica la aproape 1 miliard de USD. Echipa companiei numara 3.000 de angajati iar produsele fabricate aici se vand pe pietele din S.U.A., Australia si Marea Britanie. Noua fabrica Chobani este cea mai mare fabrica de iaurt din lume.
Ca imigrant, Hamdi crede cu tarie in importanta schimbarii si in imbunatatirea comunitatilor. Prin urmare, 10% din profitul realizat de compania Chobani este donat catre fundatia caritabila a companiei - Shepherd’s Gift Foundation. Compania creata si condusa de el este, de asemenea, sponsorul oficial al lotului olimpic al S.U.A. iar filosofia sa corporativa este ilustrata de sloganul “Nothing but good”.
www.chobani.com.