Greseli masive la facturi: peste doua milioane au fost deja corectate
facturifurnizorianre
Numarul facturilor la care furnizorii nu au aplicat masurile de sprijin (plafonarea si compensarea) este unul urias. Conform dispozitiilor autoritatilor, acestia sunt obligati sa le rectifice, fara a penaliza si debransa consumatorii. Peste doua milioane de facturi au fost corectate pana acum, dupa cum anunta chiar Ministerul Energiei.
"Asa cum am spus, romanii trebuie sa primeasca facturile corectate, in asa fel incat sa fie APLICATE compensarea si plafonarea, conform legii!", a declarat Florin Spataru, ministrul economiei.
In urma controalelor efectuate de Comandamentul pentru Energie al
ANPC, au inceput sa apara primele rezultate, in sensul in care, pe langa contraventiile acordate, furnizorii au inceput sa remita facturile corectate catre populatie.
La doar o saptamana de la infiintarea Comandamentului pentru Energie si inceperea controalelor, comisarii ANPC au finalizat 94 de actiuni de control in intreaga tara, alte 100 fiind in curs de derulare. Pana acum, au fost aplicate sanctiuni contraventionale in valoare de 645.000 lei, la care s-au adaugat 4 propuneri de incetare a practicilor comerciale incorecte in raport cu consumatorii si masura recalcularii tuturor facturilor care nu respecta prevederile legii.
In urma verificarilor, unul dintre cei mai importanti furnizori de energie electrica din tara a stornat 2.232.224 de facturi la care nu se aplicase compensarea/plafonarea de la 01.11.2021, urmand a se emite un numar egal, in oglinda, de facturi calculate conform normelor legale in vigoare.
Comandamentul pentru Energie este structura special creata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) pentru a verifica modul in care unele companii furnizoare de energie electrica si gaze naturale au respectat legislatia in vigoare si drepturile consumatorilor persoane fizice, dar si felul in care acestea au reactionat, ca urmare a controalelor ANPC.
Ministerul a mai anuntat ca verificarile vor fi continuate pana pe data de 31 martie 2022.
Ce poti face, daca descoperi nereguli la facturi
In situatia in care descoperi anumite nereguli cu privire la facturile tale de energie electrica si gaze naturale, autoritatile asteapta sesizarile.
"In aceasta perioada, in cazul in care constata nereguli la facturile de energie electrica si gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamatie online sau in scris (adresele sunt stipulate pe site-ul
www.anpc.gov.ro) si pot face sesizari la numarul de telefon, cu tarif normal, 021.307.67.89, sau sa acceseze adresa de e-mail energie@anpc.ro", transmite Ministerul.