Greseala care ingroapa un business in primii 5 ani de activitate
businessafaceriprofit
Se spune ca e usor sa obtii succesul, provocarea cea mai mare e sa te mentii la inaltime. In zilele noastre, avem acces cu usurinta la lansarea si dezvoltarea unei afaceri. Prin fonduri europene, guvernamentale, prin programe nationale sau internationale dedicate IMM-urilor si investitiilor, putem pune bazele unui business. Dar ce facem mai departe?
Ne trezim intr-o zi ca am reusit sa deschidem afacerea la care visam. Am demarat activitatea, incep sa apara clienti, incepem sa avem o piata de desfacere, incep sa vina comenzi, apare primul bilant constant de incasari, am atins un nivel si usor, usor, crestem. Crestem, doar daca in primii 5 ani de activitate, nu incepem sa luam singuri din caramizile care se ridica si cladesc afacerea.
Foarte multe dintre afacerile care mor in primii ani de activitate au ceva in comun. Desigur, nu e o regula generala si universal valabila, dar e un element care e regasit in multe dintre povestile de esec din lumea business-ului.
E vorba despre neinvestirea profitului. Antreprenorii de-abia asteapta sa faca primii bani si sa isi ia un bilet de vacanta, sa isi duca familia in concediu, sa isi schimbe masina sau sa isi achizitioneze o locuinta.
O astfel de abordare aplicata inainte de a pune pe picioare un business, de a crea un brand pe piata, de a consolida relatiile cu clientii, partenerii, de a fi un nume de referinta pe domeniul de activitare respectiv, echivaleaza cu distrugerea unui imperiu din interior.
In primii cinci ani de afacere, cel putin, profitul se reinvesteste. Reinvestindu-se, el creste considerabil de la un an la altul. Daca profitul e extras din companie, acesteia i se anihileaza sansele de dezvoltare, din toate punctele de vedere. In cel mai bun caz, profitul ramane la acelasi nivel, afacerea se plafoneaza. Insa, de obicei, se intampla sa se macine incet, dar sigur, disparand in cele din urma definitiv, desi avea toate sansele sa prospere.
Succesul in afaceri nu are o reteta. Nu exista reguli universal valabile. Dar exista precautii care pot fi aplicate, astfel incat riscul de esec sa fie diminuat matematic. Reinvestirea profitului in primii ani de activitate reprezinta un element de siguranta cheie care potenteaza sansele de reusita, indiferent de domeniul pe care e nisat business-ul.
Citeste si:
Nu e momentul sa ceri o marire de salariu, nici sa iti cauti alt job. E momentul sa demonstrezi ca meriti locul de munca pe care il ai