Gamification (invatarea prin joc) reprezinta o metoda inovatoare de predare-invatare, prin intermediul careia elevii reusesc sa obtina noi cunostinte si abilitati necesare pe parcursul vietii.
Bazata pe asocierea dintre tehnologie si joc, gamificarea reprezinta de fapt un nou mod de a privi si intelege problemele de lucru, aceasta avand aplicabilitate in numeroase domenii si sfere ale vietii sociale.
Progresul tehnologic a permis o eficientizare a procesului de invatare, facilitand profesorilor sa integreze astazi software e-learning pentru ca elevii sa dobandeasca experiente de invatare noi, mai ales in actuala normalitate, creata dupa pandemie.
Generatia prezenta de elevi se caracterizeaza printr-un alt mod de a privi si prelucra informatiile cu caracter educational, comparativ cu generatiile anterioare. Acest lucru este datorat in mare parte de evolutia societatii informationale si de accesul rapid la o gama diversificata de informatii.
Astfel, se urmareste inglobarea tehnologiilor de ultima generatie in procesul de invatare pentru a maximiza intregul potential al elevilor, din perspectiva educationala.
Gamificarea in educatie implica alinierea obiectivelor didactice cu necesitatile actuale ale elevilor, generate pe fondul progresului informational. Prin intermediul ei, elevii prezinta o mai mare motivatie si implicare, reusind sa se concentreze si sa retina mai usor informatiile prezentate in cadrul orelor.
Gamificarea invatarii reprezinta o noua metoda educativa prin care se incurajeaza elevii sa invete conceptul jocurilor video, integrandu-se totodata elemente de joc in cadrul de invatare. Aceasta metoda promoveaza ideea de invatare centrata pe elev, adaptata necesitatilor si dorintelor lui actuale.
Practic, este vorba de un proces in care se identifica anumite elemente ale unui joc, ce prezinta interes pentru elevi si folosirea lor in alta circumstanta (non-joc), influentand astfel participarea si concentrare la clasa.
Spre exemplu, sunt abordate unele particularitati ale jocurilor ca precizarea unui concept poveste, a unor obiective, reguli de joc, recompense, afisarea punctelor etc. Cu alte cuvinte, gamificarea invatarii presupune includerea mediului de invatare cu mecanica jocului.
Pentru a obtine performanta, profesorii utilizeaza astazi numeroase instrumente si strategii de invatare moderne in metodele lor de predare. Gamificarea s-a dovedit a fi o metoda excelenta de motivare si crestere a angajamentului elevilor in privinta invatarii.
Prin integrarea conceptului de gamificare in procesul de invatare al elevilor se obtin numeroase avantaje incontestabile precum:
Invatarea nu mai este privita ca o obligatie, fiind aparuta pe fondul motivatiei elevilor;
Captarea si mentinerea atentiei elevilor in cadrul orelor;
Depasirea unor bariere cognitive ale elevilor privind procesul de invatare;
Motivarea si responsabilizarea elevilor in indeplinirea obiectivelor stabilite;
Mentinerea unei interactiuni constante intre elevi si profesor, intr-un mediu de lucru mult mai interactiv, prin intermediul aplicatiilor de realitate augmentata;
Cresterea interesului elevilor pentru abordarea unor subiecte de interes educational si social in sala de clasa;
Maximizarea potentialului creativ al elevilor;
Asimilarea unor cunostinte noi, intr-o maniera fireasca, ancorata in realitate;
Imbunatatirea considerabila a intregii experiente de invatare si dezvoltarea unor abilitati necesare pe tot parcursul vietii (spre exemplu, gandirea critica, cooperarea in echipa etc.)
In concluzie, integrarea conceptului de gamificare in procesul de invatare al elevilor se dovedeste a fi o solutie eficienta, motivele fiind evidente: interactiune permanenta, posibilitati de experimentare, memorare eficienta a informatiilor si feedback rapid.
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si