Furnizorii de gaz din Romania, amendati cu zeci de mii de lei. In plus, trebuie sa plateasca despaguburi si penalitati clientilor
engie romaniafurnizori gazanrecontroale anreamenzi anree.on
Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei (ANRE) a aplicat amenzi contraventionale in valoare totala de 400.000 lei, in urma controalelor desfasurate de curand.
Prin actiunile de control desfasurate,
ANRE a verificat, prin metoda esantionarii, respectarea prevederilor Standardului de performanta pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 37/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la indeplinirea de catre furnizori a obligatiei de a raspunde, in termen de 15 zile, la sesizarile clientilor finali referitoare la facturarea serviciului de furnizare a gazelor naturale.
Cei doi mari furnizori de gaz din Romania care au fost sanctionati de ANRE sunt E.ON ENERGIE ROMANIA si ENGIE ROMANIA.
In urma finalizarii actiunilor de control, s-au constatat intarzieri in transmiterea raspunsurilor la sesizarile clientilor finali referitoare la facturarea serviciului de furnizare a gazelor naturale, fiind aplicate sanctiuni contraventionale in valoare totala de 400.000 lei, dupa cum urmeaza:
-
E.ON ENERGIE ROMANIA (cota de piata 41,33 %) - 310.000 lei;
-
ENGIE ROMANIA (cota de piata 47 %) - 90.000 lei.
Clientii celor doi furnizori vor primi acum si despaguburi si penalitati, anunta Autoritatea de Reglementare. In acest sens, s-a dispus obligativitatea efectuarii urmatoarelor plati:
-
30 de lei pentru nerespectarea termenului de raspuns de 15 zile de la data inregistrarii solicitarii;
-
5 lei pentru fiecare zi suplimentara de intarziere.
De curand, ANRE a stabilit 11 indicatori de calitate pentru activitatea de furnizare a energiei electrice/gazelor naturale:
IC1 - timpul de raspuns la o solicitare de transmitere a unei oferte de furnizare;
IC2 - timpul de raspuns la o solicitare de incheiere a unui contract de furnizare;
IC3 - timpul de raspuns la o solicitare de modificare/completare a unui contract de furnizare;
IC4 - timpul de raspuns la o solicitare referitoare la o factura emisa;
IC5 - timpul de raspuns la o sesizare referitoare la intreruperea/limitarea furnizarii la locul de consum, dupa caz, dispusa nejustificat de catre furnizor;
IC6 - timpul de transmitere catre OR a unei solicitari de reluare a furnizarii la locul de consum, a carei intrerupere/limitare a fost dispusa de catre furnizor;
IC7 - timpul de transmitere catre OR a unei solicitari primite al carei obiect este legat de domeniul de activitate al OR;
IC8 - timpul de transmitere catre solicitant a raspunsului primit de la OR;
IC9 - timpul de raspuns la o solicitare referitoare la procesul de schimbare a furnizorului;