FlorideLux deschide cu 45.000 de euro prima franciza offline, in Brasov. Obiectivul grupului: 50 de francize pana in 2015
francizebrasovflorideluxmarius dosinescugrupraport
Grupul FlorideLux.ro a deschis prima franciza offline din Romania, in Brasov, in urma unei investitii ce va ajunge la 45.000 de euro pana la sfarsitul acestui an, si are in plan 50 de francize deschise, pana la finalul lui 2015. Pana acum au fost investiti 30.000 de euro, atat in amenajari, cat si in produse, iar reprezentantii florariei estimeaza ca investitia se va amortiza in cel de-al doilea an de activitate.
FlorideLux aduce un nou concept pe piata florariilor din Brasov, acela de flowers and gifts shop, un loc unde pot fi gasite, pe langa florile clasice, aranjamente florale si o gama variata de cadouri pentru diverse ocazii, cuvantul cheie pentru a defini aceste produse fiind calitatea.
“Am ales Brasovul pentru deschiderea primei francize offline deoarece este un oras dezvoltat, are o rata mica a somajului si un venit mare pe cap de locuitor, iar dezvoltarea turismului si clientii pe care ii avem deja in zona ne dau incredere ca este o regiune cu un potential foarte mare”, a declarat Marius Dosinescu, CEO si fondator al florariilor FlorideLux.
Mai mult, cererile de francizare din judetul Brasov au fost mai mari decat in cazul altor judete, ceea ce a dovedit un apetit ridicat al brasovenilor pentru investitiile in industrii creative si, automat, un potential mare de dezvoltare al pietei. Nu in ultimul rand, FlorideLux a ales sa deschida prima franciza offline in acest oras datorita echipei care detine floraria, formata din doua tinere antreprenoare locale.
Marea pasiune pentru flori
Cele doua partenere care detin prima florarie offline francizata de FlorideLux se numesc Adriana Zeck si Andreea Plaiasu si sunt prietene de peste opt ani, insa abia de curand au decis sa se lanseze impreuna in afaceri. Ambele si-au dorit dintotdeauna sa aiba propria afacere, astfel ca au renuntat la carierele din domeniul IT, respectiv financiar, si au ales aceasta industrie datorita pasiunii pentru flori si dorintei de a se alinia standardelor de calitate ale FlorideLux si de a lua parte la proiectul de dezvoltare a grupului.
„Suntem firi diferite, cu reactii si abordari de multe ori diametral opuse, insa nu credem ca acest lucru reprezinta o amenintare pentru parteneriatul nostru, ci din contra, aceasta complementaritate ne va ajuta sa crestem in aceasta industrie, sa devenim un model pentru aceasta profesie si peste 10 ani sa muncim cu aceeasi pasiune si daruire”, a spus Adriana Zeck.
Motivul pentru care au ales ca floraria sa devina franciza FlorideLux consta in profesionalismul si pasiunea pentru flori a echipei care sta in spatele acestui brand.
„Ne consideram o florarie „altfel”, un boutique cochet si primitor, in care clientul este prietenul nostru si pe care il ajutam sa aleaga cadoul perfect pentru ocaziile speciale. Suntem o echipa puternica, care doreste sa se dezvolte sub umbrela FlorideLux. Cu toate acestea, FlorideLux Brasov va avea particularitati locale, cu accente date de propria noastra personalitate”, a adaugat Andreea Plaiasu.
Mai mult, FlorideLux Brasov are drept de francizare pe intreg judetul, iar toate comenzile din zona le revin lor pe perioada desfasurarii contractului de franciza. De asemenea, printre avantajele de care se bucura floraria in urma francizarii se numara dreptul de utilizare a celui mai puternic brand de floristica din Romania si a tuturor fotografiilor detinute de FlorideLux, utilizarea de echipamente profesionale si cataloage de evenimente, precum si serviciile de consultanta de marketing in domeniul floristicii si asistenta profesionala pentru crearea planului de afaceri si de dezvoltare regionala. In plus, angajatii FlorideLux Brasov au posibilitatea de a urma training-uri avansate de floristica si design floral.
Planuri mari: 50 de francize in urmatorii doi ani
Reteaua florariilor FlorideLux planuieste ca, pana la finalul anului 2015, sa deschida 50 de francize, inclusiv in afara tarii. Orasele vizate pentru francizare sunt cele care au o dinamica a dezvoltarii foarte buna, spre exemplu Sibiu sau Cluj-Napoca, unde deja exista contracte de rezervare semnate.
„Preconizam ca franciza din Brasov va contribui cu aproximativ 3% la cifra de afaceri a grupului pe care o vizam anul viitor. Trebuie sa mentionez ca francizatul nu este obligat sa achizitioneze toata marfa prin intermediul nostru, astfel incat, aceasta flexibilitate ne aduce un procent mai mic in totalul business-ului, insa in momentul atingerii unui numar minim de 10 francize vom putea observa un aport mai mare al acestora in cifra de afaceri”, a incheiat Marius Dosinescu.