Fara restrictii de viteza pe Autostrada Lugoj-Deva
autostrada lugoj devaautostradaministerul transporturilor
Incepand de miercuri seara, pe Autostrada Lugoj-Deva, intre nodul Ilia si nodul Holdea, se va circula fara restrictii de viteza, a anuntat ministrul Transporturilor, Catalin Drula, pe pagina sa de Facebook.
"Am o veste buna de la Ministerul Transporturilor. Pe autostrada Lugoj-Deva, lot 3, intre nodul Ilia si nodul Holdea se va circula incepand din aceasta seara FARA RESTRICTIA DE VITEZA de 80km/h care a fost impusa timp de mai bine de un an (din 23 decembrie 2019, de la inaugurare) pe acesti 21 de km.
Specialistii companiei de drumuri si politia rutiera au ajuns la concluzia, dupa monitorizare, ca starea autostrazii permite circulatia in siguranta la viteza constructiva.
Ma bucur ca din aceasta seara vom putea circula pe acest sector de autostrada cu 130km/h", a transmis ministrul Transporturilor.
In luna noiembrie, Asociatia Pro Infrastructura anunta ca ''CNAIR se pregateste sa anuleze licitatia pentru finalizarea Autostrazii Lugoj-Deva, dupa ce a lansat respectiva licitatie in iulie 2019 si a tinut-o suspendata mai bine de un an din cauza lipsurilor majore din documentatia tehnica''.
''Am tras nenumarate semnale de alarma de-a lungul ultimilor ani privind modul dezastruos prin care aceasta autostrada a fost manageriata de Compania de Drumuri. Totul a plecat de la semnarea in 2013 a unui contract ce prevedea o sapatura imensa in dealurile de la Holdea, desi acordul de mediu solicita construirea unor tuneluri pentru masini care sa lase mediul natural intact'', a mai transmis Asociatia.
Mai mult, ''la aproape 10 ani de la lansarea proiectului, suntem departe de finalizarea sa si in acelasi timp buni de plata. O alta veste proasta este ca este tehnic imposibila finalizarea autostrazii pana in 2023, astfel incat Comisia Europeana sa considere acest coridor european de transport functional. Drept urmare, cel mai probabil vom ajunge sa dam inapoi toti banii europeni atrasi pana in prezent pentru intreg proiectul Lugoj-Deva. Incompetenta, aroganta sau lipsa de viziune au blocat si vor bloca multi ani in continuare dorinta soferilor de a circula doar pe autostrada intre Sibiu si granita vestica de la Nadlac. Fara studii de teren profesioniste, un proiect tehnic complet si un management de contract competent nu se va atinge acest deziderat”, au mai punctat cei de la Asociatia Pro Infrastructura.
Citeste si:
Sursa foto: Asociatia Pro Infrastructura