Estimare Carrefour Romania: Piata magazinelor online pentru produse alimentare, peste 1% din total retail online in maximum doi ani
carrefour onlineretail online
Oficialii Carrefour Romania considera ca piata magazinelor online pentru produse alimentare va depasi 1% din total retail online in maximum doi ani.
Romania are un mare potential pe acest sector de activitate aflat abia in faza de inceput, considera oficialii retailerului francez, prezenti la o conferinta de presa.
In Marea Britanie, retailul online pentru produse alimentare reprezinta circa 5,6% din piata, iar in Franta in jur de 1,5%.
Romanii au dovedit insa, mai ales in cazul retailului online cu produse it&c, ca se adapteaza repede la noile reguli ale comertului mondial.
Astfel, foarte probabil, romanii vor depasi tarile din Vestul Europei si la acest capitol. In Italia, de exemplu, cota de piata a retailerilor online de alimente nu depaseste 1% din total retail online.
Carrefour a lansat in Romania un site de cumparaturi online cu livrare la domiciliu pe partea de produse alimentare si de larg consum.
„Platforma online este un serviciu adus clienților noștri, ajutand astfel la economia de timp pentru cei care au nevoie. Acest nou serviciu se integreaza foarte bine in misiunea noastra: „Carrefour, pentru o viata mai buna!”.” a declarat Andreea Mihai, Director Marketing al Carrefour Romania.
„Platforma de comert online cuprinde in acest moment aproximativ 10.000 de produse, cu 3.000 mai multe decat la lansarea sa oficiala din urma cu trei luni. Lucram in mod continuu la extinderea gamei de produse puse la dispozitia clientilor noștri.” a afirmat Radu Butufei, Director E-Commerce al Carrefour Romania.
Clientii pot comanda de minimun 150 de lei de pe site, iar taxa de transport este unica, 15 lei, indiferent de valoarea comenzii.
Potrivit oficialilor companiei, cei mai multi clienti plaseaza comenzi semnificativ mai mari decat suma minima. Carrefour are contract cu Fan Courier pentru asigurarea transportului.
Produsele comandate online, care au aceleasi preturi ca in magazin, sunt stranse din magazin de catre angajatii Carrefour si puse in ambalaje speciale.
Produsele perisabile sunt asezate in ambalaje cu un grad mai bun de izolare termica si pot rezista pana la 10 ore.
Camioanele cu comenzile pleaca la ora 12 si pot face livrari pana la ora 22. Politica de retur functioneaza si aici, cu exceptia produselor perisabile. Cea mai grea comanda primita pana acum a fost de 300 kg.
Oficialii companiei nu au dat numarul exact de clienti din ultimele trei luni, cat timp site-ul a functionat in varianta beta, dar au vorbit despre "mii de clienti" care au comandat. In plus, aproape jumatate dintre ei au comandat de cel putin doua ori.
Foto: Carrefour.