Ea este romanca de 27 de ani care face comert in Dubai, Malta si Franta pe zeci de mii de euro
claudia tecuceanumaestosobrand romanescgenti maestosoafaceri de succes
Claudia Tecuceanu a reusit sa-si construiasca un brand de succes la nivel international, datorita pasiunii pentru arhitectura si formele geometrice. Afacerea a fost atat de prospera, incat si-a amortizat investitia imediat si a intrat din primul an pe profit.
Fondatoarea brandului romanesc de accesorii Maestoso, Claudia Tecuceanu relateaza intr-un interviu ca acest business este doar unul dintre multele proiecte pe care le-a experimentat in timp. Cu toate acestea, a stiut de la inceput ca arta si creatia reprezinta domeniile in care este nascuta sa lucreze si de fiecare data s-a orientat in aceasta zona.
Absolventa din 2015 a Facultatii de Arhitectura si Urbanism "Ion Mincu", Claudia a capat in anii de studentie o pasiune aparte pentru formele structurale si designul minimalist. Desi a studiat arhitectura, mica creatoare a aplicat cunostintele invatate in crearea obiectelor de moda precum gentile sau accesoriie, dedicate atat femeilor, cat si barbatilor.
Tot in 2015 a pus si bazele proiectului Maestoso, ”din dorinta de a realiza un brand cu caracteristici unice pe piata, care sa se diferentieze prin designul minimalist si geometric“, iar in 2016 a fost lansata prima linie cu obiecte sub umbrela acestui nume. Primul produs a fost vandut la ”doar cateva zile de la lansarea in online a brandului de catre o clienta care ne descoperise atunci“, dupa cum afirma Claudia.
Procesul de creatie prin care trec produsele Maestoso este complex si profund, trecand de la ideea de viziune si concept, prin mainile iscusite ale oamenilor din atelier, si prin ochiul exigent si perfectionist al Claudiei, care isi doreste cele mai calitative produse pentru clientii sai.
Atelierul functioneaza impreuna cu showroomul, in incinta unei locuinte din zona Kiseleff a Capitalei. Acolo lucreaza trei mesteri marochineri care se ocupa de procesul de realizare a gentilor si un modelier care se ocupa de prototipurile necesare pentru lansarea unei colectii de imbracaminte pentru acest inceput de an.
Claudia declara ca: ”In sarcina mea revine directionarea brandului Maestoso din toate punctele de vedere, de la gasirea furnizorilor si negocierile cu acestia, relatia cu clientii, concentrandu-ma in mod special pe directia de creatie.“
Astfel, produsele confectionate in atelierul Claudiei sunt confectionate manual,insa dezavantajul consta in faptul ca dureaza mult acest procedeu, in stilul slow-fashion, insa tanara spune ca articolele sale merita asteptarea.
Potrivit tinerei, majoritatea clientilor Maestoso sunt femei, cu varste cuprinse intre 27 ani si 45 ani, cu studii superioare, care provin din mediul de business si, desigur, femei care sunt ”pasionate de obiecte cu design emblematic si sunt orientate catre produse de inalta calitate“.
Cat costa articolele care poarta brandul Maestoso?
Cea mai ieftina geanta Maestoso are pretul de 390 de lei, iar cel mai scump model atinge valoarea de 890 de lei.
Claudia nu considera ca produsele sale sunt scumpe pentru piata din Romania, spunand ca: ”valoarea reala unui produs este exprimata prin calitatea materialelor utilizate, a atentiei acordata finisajelor exceptionale si prin designul original. Iar in momentul in care alegi sa faci o selectie riguroasa a materialelor cu care lucrezi si sa importi de la cei mai buni furnizori materia prima pe care o folosesti in realizarea produselor, acest lucru se va reflecta inevitabil si in pretul final al produselor.“
Maestoso este foarte bine vazut pe piata occidentala
Desi cel mai mare volum de vanzare este orientat catre Romania, Maestoso face si export " catre retaileri din tari precum Franta, Belgia, Malta, Oman sau Dubai. Pentru viitor ne dorim sa ne extindem foarte mult international si aceasta sa devina principala parte a businessului.“
O afacere-bomba
Claudia a spus ca investitia initiala in dezvoltarea afacerii a fost de aproximativ 35.000 de euro, dintre care 25.000 de euro obtinuti prin fonduri europene, iar restul din surse proprii. Aceasta investitie a fost recuperata inca din primul an de activitate, cand a avut rulaje de 65.000 de euro
Pentru viitor, tanara estimeaza ca afacerea se va dezvolta si se va impune mult mai mult pe piata de profil, dar isi doreste si o diversificare a produselor companiei sale, prin articole de imbracaminte si pantofi.