E oficial. ANAF-ul "ne va putea urmari" dupa CNP-ul fiscal. A aparut proiectul de modificare a Codului fiscal, iata ce prevede

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
E oficial. ANAF-ul ne va putea urmari dupa CNP-ul fiscal. A aparut proiectul de modificare a Codului fiscal, iata ce prevede
E oficial. ANAF-ul ne va putea urmari dupa CNP-ul fiscal. A aparut proiectul de modificare a Codului fiscal, iata ce prevede
de Magda Florea la 31 Iul. 2024
Urmareste-ne pe Google News
cnp fiscalanaf

Ministerul Finantelor pune in dezbatere publica actul normativ prin care aduce o serie de modificari si completari Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, pentru adaptarea legislatiei fiscale, astfel incat gradul de colectare si conformare la plata sa creasca.
 


 
"Mentionam faptul ca modificarile Codului de procedura fiscala au facut obiectul discutiei ample de luni, 29 iulie 2024, dintre Ministrul Finantelor, Marcel Bolos si reprezentantii mediului de afaceri, dintre care amintim: Asociatia Romana a Bancilor, Patronatul Antreprenorilor Contabili din Romania, Camera Consultantilor Fiscali, CECCAR, AmCham, Confederatia Patronala Concordia si Consiliul Investitorilor Straini. La finalul intalnirii, cele doua parti au stabilit un termen de 20 de zile pentru transmiterea de propuneri din partea mediului de afaceri pentru eventuale modificari ale proiectului de act normativ", transmit Finantele.
 
"Efectul sinergic al tuturor masurilor pe care le implementam pentru a tine sub control evaziunea fiscala va fi vizibil in contul de executie bugetara. Din experienta noastra, in combaterea evaziunii fiscale si avand in vedere mecanismele pe care le implementam, am constatat ca trebuie sa gestionam problema din mai multe directii, pentru a monitoriza si reveni la normalitate. Proiectele noastre de digitalizare converg spre obiectivul general de reducere a gap-urilor la diverse categorii de impozite si taxe. Toate statele care au aplicat astfel de proiecte de digitalizare au obtinut rezultate semnificative. Toate aceste masuri ne vor ajuta sa valorificam mai bine creantele bugetare, sa reducem cat mai mult sarcina fiscala de pe umerii contribuabililor si astfel sa generam finantari consistente pentru asigurarea marilor servicii publice”, subliniaza Marcel Bolos.
 
Principalele modificari vizeaza:
 
Acordarea esalonarii la plata in forma simplificata, inclusiv pentru obligatiile fiscale cu retinere la sursa, in anumite conditii
 
  • Se propune ca in categoria obligatiilor fiscale ce pot face obiectul esalonarii la plata in forma simplificata sa fie reincluse cele cu retinere la sursa. In fapt, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.20/2023 s-a eliminat posibilitatea acordarii esalonarii la plata in forma simplificata pentru obligatiile fiscale cu retinere la sursa.
  • Aceasta masura a afectat mediul de afaceri care s-a aflat in dificultate financiara temporara, astfel ca prin proiectul de act normativ se propune sa se poata include in esalonarea la plata in forma simplificata si obligatiile fiscale cu retinere la sursa, cu conditia achitarii unui procent de cel putin 15% din cuantumul obligatiilor bugetare cuprinse in certificatul de atestare fiscala.
  • Aceasta masura are in vedere obtinerea unor rezultate cat mai avantajoase, tinand seama atat de interesul legitim si imediat al creditorului, cat si de drepturile si obligatiile debitorului.
 
Posibilitatea platii obligatiilor fiscale in conturile de venituri bugetare aferente fiecarui tip de obligatie fiscala
 
Prin modificarea prevederilor legale referitoare la plata obligatiilor fiscale s-a propus oferirea posibilitatii contribuabililor/platitorilor de a alege modalitatea de efectuare a viramentelor pentru achitarea obligatiilor, respectiv in contul unic sau in conturile de venituri bugetare aferente fiecarui tip de obligatie fiscala.
 
Stabilirea unor mijloace electronice de comunicare mai facile cu reprezentantii legali/desemnati ai mediului de afaceri, pentru informarea periodica privind situatia fiscala
 
  • Se propune ca, in relatia cu ANAF, contribuabilii/platitorii inrolati in SPV sa trimita prin acest sistem, o declaratie pe propria raspundere a reprezentantilor legali/desemnati ai acestora, semnata cu certificat calificat de catre reprezentantii legali/desemnati, prin care declara datele de contactat proprii si isi aleg modalitatea de comunicare electronica cu organul fiscal central pentru primirea informatiilor cu privire la situatia fiscala a contribuabilului/platitorului pe care-l reprezinta.
  • De asemenea, prin aceste mijloace de comunicare, reprezentantii legali/desemnati pot sa-si dea acordul pentru transmiterea ordinului de debitare a conturilor bancare, de catre organul fiscal, in vederea achitarii obligatiilor fiscale pe care contribuabilii/platitorii le datoreaza.
  • Totodata, prin manifestarea optiunii de plata recurenta, contribuabilii/platitorii sunt de acord, ca la implinirea termenelor de plata, sa fie debitat contul bancar in limita sumelor aferente achitarii obligatiilor fiscale declarate, a ratelor cuprinse in graficele de esalonare, precum si a altor obligatii care reprezinta conditie de mentinere a valabilitatii inlesnirii la plata acordate.
 
Simplificarea procedurilor de valorificare a bunurilor sechestrate si confiscate
 
Se propune simplificarea principiilor de valorificare a bunurilor la licitatie, avand drept scop, pe de o parte, flexibilizarea conditiilor de participare la licitatie, iar pe de alta parte, crearea cadrului legal pentru efectuarea publicitatii bunurilor prin platforme specializate, precum si pentru digitalizarea activitatii de organizare a licitatiilor prin platforma on-line. In fapt, prin PNRR este finantat un proiect de dezvoltare a unei platforme de licitatii electronice, care are in vedere, pe de o parte realizarea unei mediatizari mai facile a bunurilor sechestrate de ANAF, iar pe de alta parte, de valorificare printr-o procedura transparenta si concurentiala, astfel incat pretul bunurilor valorificate sa creasca.
 
Masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar in cazul debitorilor care au infiintate popriri asupra conturilor bancare
 
Se propune micsorarea plafoanelor existente in vigoare privind operatiunile de incasari si plati in cazul debitorilor care au infiintate popriri asupra disponibilitatilor banesti, pana la emiterea deciziei de ridicare a acesteia, avand in vedere gradul scazut de recuperare a datoriilor, ca urmare a faptului ca lichiditatile financiare ale acestora nu se ruleaza prin conturile bancare.
 
In acest sens, contribuabilii prevazuti la art.1 alin.(1) din Legea nr.70/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, care au infiintate popriri bancare, efectueaza operatiunile de incasari si plati in numerar in urmatoarele conditii:
 
  • in cazul debitorului mare contribuabil pentru care s-au infiintat popriri pentru obligatii bugetare al caror cuantum depaseste suma de 40.000 lei, de la persoanele prevazute la art. 1 alin. (1) din Legea nr. 70/2015, cu modificarile si completarile ulterioare incaseaza in limita unui plafon zilnic total de 5.000 lei si efectueaza plati catre acestea in limita unui plafon zilnic total de 5.000 lei;
  • in cazul debitorului care are calitatea de contribuabil mijlociu pentru care s-au infiintat popriri pentru obligatii bugetare al caror cuantum depaseste suma de 20.000 lei, de la persoanele prevazute la art. 1 alin. (1) din Legea nr. 70/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, incaseaza in limita unui plafon zilnic total de 2.500 lei si efectueaza plati catre acestea in limita unui plafon zilnic total de 2.500 lei;
  • in cazul celorlalte categorii de debitori, cu exceptia persoanelor fizice, pentru care s-au infiintat popriri pentru obligatii bugetare al caror cuantum depaseste suma de 10.000 lei, de la persoanele prevazute la art. 1 alin. (1) din Legea nr. 70/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, incaseaza in limita unui plafon zilnic total de 1.000 lei si efectueaza plati catre acestea in limita unui plafon zilnic total de 1.000 lei.
 
Introducerea numarului de identificare digitala, alternativ CNP-ului
 
Se propune utilizarea de catre persoanele fizice a unui numar de identificare digitala, ca o alternativa la CNP, pentru functionarea corecta a sistemelor digitale care solicita utilizarea CNP-ului persoanelor fizice. Astfel, o persoana fizica poate alege sa isi dovedeasca identitatea in relatia cu organul fiscal, utilizand numarul de identificare digitala in locul CNP-ului.
 
Proiectul de act normativ este publicat la rubrica Transparenta decizionala.
 
Sursa foto: manager.ro
 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Cum sa alegi boxpaletii industriali ideali pentru afacerea ta
Business

Cum sa alegi boxpaletii industriali ideali pentru afacerea ta

today19 Nov. 2024
Cum sa lansezi un magazin online de succes in 2025: Ghid pas cu pas
Business

Cum sa lansezi un magazin online de succes in 2025: Ghid pas cu pas

today19 Nov. 2024
Situatia se repeta! Romania a avut cea mai ridicata rata din UE si in luna octombrie
Financiar-Bancar

Situatia se repeta! Romania a avut cea mai ridicata rata din UE si in luna octombrie

today19 Nov. 2024
Cat de mult dureaza vindecarea dupa un implant dentar?
Life Style

Cat de mult dureaza vindecarea dupa un implant dentar?

today19 Nov. 2024
Se scumpesc din nou ratele la banci, pentru creditele luate inainte de anul 2019
Financiar-Bancar

Se scumpesc din nou ratele la banci, pentru creditele luate inainte de anul 2019

today19 Nov. 2024
Greseli comune in scrierea unui anunt de angajare – Cum sa atragi cei mai buni candidati
Companii

Greseli comune in scrierea unui anunt de angajare – Cum sa atragi cei mai buni candidati

today19 Nov. 2024
Top 7 joburi bine platite in care poti lucra de acasa in 2025
Companii

Top 7 joburi bine platite in care poti lucra de acasa in 2025

today19 Nov. 2024
5 greseli mici care iti pot distruge relatia cu seful
Economie

5 greseli mici care iti pot distruge relatia cu seful

today19 Nov. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016
Audit gratuit - Gazduire web 12 luni cadou - Fokus Digital Services

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Situatia se repeta! Romania a avut cea mai ridicata rata din UE si in luna octombrie
Financiar-Bancar

Situatia se repeta! Romania a avut cea mai ridicata rata din UE si in luna octombrie

today19 Nov. 2024
Cat de mult dureaza vindecarea dupa un implant dentar?
Life Style

Cat de mult dureaza vindecarea dupa un implant dentar?

today19 Nov. 2024
Se scumpesc din nou ratele la banci, pentru creditele luate inainte de anul 2019
Financiar-Bancar

Se scumpesc din nou ratele la banci, pentru creditele luate inainte de anul 2019

today19 Nov. 2024
Greseli comune in scrierea unui anunt de angajare – Cum sa atragi cei mai buni candidati
Companii

Greseli comune in scrierea unui anunt de angajare – Cum sa atragi cei mai buni candidati

today19 Nov. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x