Duraziv: Vanzarile de vopsele s-au dublat in prima jumatate a lui 2012
durazivvanzarivopselecompaniidaniel guzuinvestitii
Cea mai noua divizie din cadrul companiei a inregistrat o dublare a veniturilor dupa primele sase luni de activitate din 2012, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, atingand nivelul de un milion de euro.
Producatorul de materiale de constructii Duraziv, detinut de antreprenorul Daniel Guzu, a raportat o crestere substantiala a vanzarilor diviziei de vopsele ca urmare a largirii gamei de produse, a lansarii primei vopsele certificata ecologic din Romania - DURAZIV Fara Miros, a crearii unor branduri cu diferentiatori puternici, dar si datorita unei oferte deosebit de atractive de tencuieli decorative. Acestea din urma sunt unele din cele mai cerute produse din portofoliul companiei.
Veniturile companiei Duraziv in primele sase luni din comercializarea vopselelor si a tencuielilor decorative au ajuns la 4,88 milioane lei (1,08 milioane euro), in crestere cu 98% comparativ cu rezultatele din perioada similara a anului anterior. Pentru acest an compania si-a bugetat vanzari totale in cadrul acestei divizii de circa 3,5 milioane euro, cu 75% mai mult decat anul trecut. Evolutia diviziei de vopsele in 2012 va fi influentata si de lansarea unei noi linii de productie pe platforma de la Popesti Leordeni, care va duce la atingerea unei capacitati totale de productie de 50.000 de tone pe an. Investitiile totale ale companiei in productia de vopsele si tencuieli au ajuns la aproximativ 2 milioane de euro.
"Divizia de vopsele a crescut anul acesta deoarece am promovat o gama foarte larga de vopsele, cu diferentiatori puternici, precum si o tencuiala decorativa cu un raport corect calitate/pret. O importanta mare a avut-o si lansarea primei vopsele certificata ecologic din Romania - DURAZIV Fara Miros", declara
Marga Calin (foto), director de marketing Duraziv. "Tencuiala decorativa este unul din produsele cele mai cerute din portofoliu", adauga Marga Calin.
Cea mai mare parte a vanzarilor a fost realizata cu ajutorul echipelor dedicate la nivel de tara. Cele mai mari vanzari de vopsele au fost inregistrate in luna mai. Peste 70% din totalul vanzarilor companiei au vizat proiecte de renovare. "In acest moment nu se intrezareste o modificare a acestui raport intre renovare si constructii noi pe parcursul acestui an, situatie care va continua cel mai probabil si in 2013", explica Marga Calin.
In 2011 vanzarile de vopsele ale companiei Duraziv au depasit pragul de 2 milioane de euro. Divizia de vopsele a fost lansata in a doua parte a anului 2010, moment care a marcat revenirea antreprenorului Daniel Guzu pe un segment de piata care l-a consacrat. 2011 a fost primul an cand aceasta divizie a functionat pe intreg parcursul anului.
Duraziv detine acum trei fabrici in Romania, dintre care una de mortare uscate, alta de vopsele si tencuieli pe baza de apa, iar a treia de profile metalice, toate situate langa Bucuresti, in Popesti Leordeni. Fabrica de adezivi are o capacitate maxima de 200.000 de tone pe an, iar cea de profile metalice de 10.000 tone pe an.
Duraziv a investit pana acum in productie circa 14 milioane de euro. Fabrica de adezivi a reprezentat o investitie cumulata de 8,5 milioane euro si a demarat productia in 2009, iar fabrica de vopsele si tencuieli cumuleaza investitii de circa 2 milioane euro derulate pe perioada 2010-2012, in timp ce divizia de profile a atras investitii in valoare de 3,5 milioane euro.