In noua normalitate, munca a devenit tot mai flexibila. Sistemele de lucru remote si hibrid au crescut in popularitate, dar biroul fizic nu va disparea prea curand. Este locul in care angajatii dau cel mai bun randament. Pentru a raspunde nevoilor viitorului, marile companii vor apela la dezvoltarea unor sedii satelit, in alte zone ale orasului decat cea in care se afla sediul central. Astfel, vor fi mai aproape de angajatii lor.
De asemenea, organizatiile vor lua in calcul si implementarea unor tehnologii inovatoare, care sa le ofere oamenilor siguranta ca isi vor desfasura activitatile intr-un mediu in care sanatatea le este protejata. Cel mai bun exemplu la capitolul inovatie este certificarea IMMUNE Building Standard™, care se bazeaza pe 135 de criterii coerente, tehnologii, dispozitive, echipamente specializate, personal dedicat si facilitati noi, care le ofera proprietarilor de cladiri sau companiilor instrumentele necesare pentru monitorizarea si ajustarea starii de sanatate a spatiilor de lucru. In acelasi timp, standardul IMMUNE™ este o garantie in privinta accelerarii intoarcerii la birou a angajatilor.
Conceptul de birou virtual dateaza de la mijlocul anilor ‘90 si a devenit tot mai popular odata cu pandemia, dupa ce companiile au inceput sa caute raspunsuri la intrebarea „De cate spatii de birouri e nevoie cu adevarat?”. Afacerile viitorului vor trebui sa isi desfasoare activitatea intr-un sistem hibrid format din sediul central, sedii satelit, work-from-home si birouri la cerere sau virtuale.
Birourile virtuale ajuta organizatiile si angajatii sa isi desfasoare activitatea remote si sa beneficieze in acelasi timp de spatii inchiriate pentru proiecte pe durata determinata. Astfel, vor avea acces la urmatoarele avantaje:
O alta provocare din punctul de vedere al biroului viitorului va fi aceea de a crea spatii de coworking ce asigura o protectie sanitara sporita si, in acelasi timp, sa ofere oportunitati de networking si sa delimiteze clar spatiul de locuit de cel dedicat muncii.
Spatiile de lucru comune vor avea in continuare un rol extrem de important in cultura organizationala. Angajatii vor avea nevoie si de zone de relaxare in care angajatii sa isi petreaca intr-un mod cat mai placut pauzele. Din biroul viitorului nu vor lipsi salile de sedinta amenajate cu scopul de a incuraja creativitatea, birourile de tip cafenea sau restaurant, dotate cu mese de lucru si scaune confortabile, terasele si spatiile verzi sau cabinele telefonice, in care angajatii sa poata vorbi la telefon sau sa participe la videoconferinte. Toate aceste spatii comune vor trebui sa ofere in acelasi timp si protectie sanitara sporita, atat in contextul actual, cat si in fata provocarilor viitorului.
Aceasta este dinamica spatiilor de birouri ale viitorului si masurile care se pot implementa pentru a incuraja interactiunea dintre angajati si, in acelasi timp, pentru a oferi flexibilitate muncii.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si