De ce va plati Romania o amenda de 38.042 de euro pe zi
poluare sulfamenda romaniadirectiva ue
Comisia Europeana (CE) propune o amenda zilnica de 38.042,6 de euro si sesizeaza Curtea de Justitie a UE (CJUE) in legatura cu netranspunerea de catre tara noastra a normelor Uniunii Europene privind continutul de sulf al combustibililor folositi de navele de transport maritim.
CE a atras atentia ca termenul de transpunere pana la care Romania trebuia sa fi incorporat in legislatia sa normele UE privind continutul de sulf al combustibililor marini a fost depasit cu 17 luni.
Amenda zilnica de 38.042,6 euro ar urma sa fie platita incepand cu data hotararii pronuntate de CJUE, pana la transpunerea deplina in legislatia nationala a obligatiilor, relateaza Agerpres.
Amenda, propusa de CE in temeiul Tratatului de la Lisabona, tine seama de gravitatea incalcarii, de durata acesteia si de efectul de descurajare care reflecta capacitatea de a plati a statului membru in cauza.
Hotararea finala privind penalitatile financiare o va lua CJUE care nu poate stabili o suma mai mare decat cea propusa de CE.
Romania a confirmat ca nu a transpus Directiva privind continutul de sulf al combustibililor marini (Directiva 2012/33/UE), care trebuia sa fie incorporata in legislatia nationala pana pe 18 iunie 2014.
In baza Tratatului de la Lisabona, intrat in vigoare la 1 decembrie 2009, daca statele membre ale UE nu transpun legislatia Uniunii in dreptul national in termenul prevazut, CE poate solicita CJUE impunerea de sanctiuni financiare.
Legislatia privind sulful are rolul de a reduce efectele poluarii atmosferice cu dioxid de sulf si particule.
Dioxidul de sulf este un poluant pe care il degajeaza, in principal, navele de transport maritim.
Pe langa faptul ca este daunator pentru sanatatea umana, dioxidul de sulf afecteaza mediul si contribuie la producerea ploilor acide.
In absenta Directivei 2012/33/UE, emisiile generate de transportul maritim vor depasi emisiile combinate provenite din toate sursele terestre.
Poluarea aerului de catre navele ce stationeaza in porturi reprezinta o preocupare majora pentru numeroase orase portuare care depun eforturi pentru a atinge valorile-limita ale calitatii aerului stabilite de Uniune.