Cum sa-ti imbunatatesti strategia de vanzari cu un CRM propriu
crmvanzaricustomer sevicedintegrare dateautomatizaremarketing
Vanzarile sunt unul dintre principalele moduri prin care iti dai seama ca business-ul tau este sanatos si, cel mai important, de succes. Cu toate acestea, sa vinzi este din ce in ce mai dificil, de aceea este important sa-ti imbunatatesti strategia de vanzari cu un CRM propriu.
Clientii din zilele noastre au o multitudine de optiuni pentru a-si satisface nevoile. Indiferent de piata pe care vrei sa intri, exista competitie si este foarte greu sa vii cu ceva unic, care sa nu poata fi replicat in cateva luni de zile. De asemenea, mai exista si clientii care nu stiu ca isi pot rezolva problemele apeland la serviciul sau produsul tau.
Un alt punct foarte important il reprezinta si serviciul de clienti. Sunt din ce in ce mai multi clienti care au asteptari din ce in ce mai mari in ceea ce priveste serviciile pe care le primesc dupa ce au facut achizitia unui produs sau serviciu. Daca nu reusesti sa le oferi ce au nevoie, atunci vor plec la competitie.
Pentru a ajuta organizatiile sa adreseze aceste dificultati, companiile precum Roweb ofera posibilitatea de a avea un CRM propriu, prin care sa gestionezi mai bine clientii si, cel mai important, sa vinzi mai mult.
Cum te ajuta un CRM propriu sa-ti imbunatatesti strategia de vanzari?
1. Integrarea datelor
Sa stii ce nevoi are persoana careia vrei sa-i vinzi un produs sau serviciu este esential pentru succes. Un CRM propriu te va ajuta sa colectezi date despre consumatori, insa cel mai important este faptul ca, in functie de nevoile si cerintele tale, va compila toate datele astfel incat sa poti lua decizii foarte rapid. De altfel, modalitatea prin care combini informatiile despre clientii tai este primul pas spre a vinde mai mult.
2. Un customer service mult mai eficient
Daca incerci sa vinzi unui client prea direct sau il bombardezi cu oferte constant, de cele mai multe ori va refuza sa faca achizitii recurente de la tine. Insa, daca apelezi la un CRM propriu vei sti cand sa vinzi si, la fel de important, cand sa faci upselling si cross-selling pentru un client deja existent. Prin intermediul unui
CRM propriu vei putea sa trimiti emailuri in functie de stadiul acestuia pe funnel, astfel incat sa-l convertesti mai usor, cu un minim de efort.
3. Automatizarea activitatilor
Orice tip de vanzare are, dupa sine, si o multitudine de task-uri repetitive, care sunt necesare. Pentru ca oamenii tai de vanzari sa fie mult mai eficienti ar trebui sa investesti intr-un CRM propriu.
Un CRM dezvoltat doar pentru compania ta iti va oferi toate metodele necesare pentru a eficientiza timpul angajatilor din departamentul de vanzari, astfel incat sa se ocupe mai mult de partea de vanzare si post-vanzare, decat sa completeze acte administrative, sa trimita emailuri sau sa sorteze baza de date in Excel.
4. Marketing concentrat pe vanzari
Daca vrei sa vinzi un produs trebuie sa il scoti pe piata si sa-l prezinti clientilor. Altfel, clientii nu vor sti de existenta produsului si de ce este mai bun decat al competitie. Cu toate acestea, sa faci marketing pe produsele sau serviciile tale intr-un mod neorganizat nu-ti va aduce vanzari. De aceea este important ca stratega de marketing sa-ti aduca lead-uri care sunt interesate de produsele tale, iar un software CRM propriu te ajuta sa iti aduci lead-uri calificate prin marketing.
Datorita faptului ca au toate datele de vanzare despre clientii deja existenti, echipa de marketing poate sa creeze profilul de consumator ideal si, astfel, sa investesti mult mai inteligent in marketing.
5. Clienti multumiti
Daca reusesti sa vinzi catre un client si sa lasi o impresie pozitiva pe parcursul procesului de vanzare, acesta va ramane loial. De asemenea, apar oportunitatile pentru cross-selling si upselling, iar cea mai buna modalitate prin care sa cresti numarul acestor oportunitati este sa ai un CRM propriu.
Datorita sistemului de CRM propriu vei putea sa urmaresti fiecare individ in parte si in calatoria de la lead la client. Pe parcursul acestei calatorii (customer journey) vei putea sa trimiti emailuri personalizate, continut adaptat nevoilor si cerintelor clientului, recomandari de produse si altele.
Roweb Development este o companie software romaneasca cu o experienta de peste 17 ani in livrarea de proiecte la nivel national si international, in peste 30 de tari. De-a lungul celor 17 ani, Roweb Development s-a specializat in crearea de proiecte enterprise, aplicatii mobile, site-uri web sau dezvoltarea de CRM propriu. Pentru mai multe detalii vizitati
www.roweb.ro