Cum sa atragi mai multi clienti in magazin: 3 tehnici creative folosite de managerii eficienti

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum sa atragi mai multi clienti in magazin: 3 tehnici creative folosite de managerii eficienti
Cum sa atragi mai multi clienti in magazin: 3 tehnici creative folosite de managerii eficienti
de Redactia Manager la 27 Aug. 2018
Urmareste-ne pe Google News
lumina coloratacorpuri de iluminatluminat exterior

Numarul de clienti care iti trec pragul e un dintre cele mai presante probleme pentru orice manager sau patron de magazin. De fapt, insasi supravietuirea unui magazin depinde de un flux constant de clienti care sa iti asigure un rulaj de capital suficient pentru a plati taxele, facturile si angajatii.

Insa nu este suficient doar sa supravietuiesti; un administrator responsabil stie ca nicio afacere nu poate avea succes fara un profit consistent, iar pentru asta trebuie sa folosesti toate tehnicile si atuurile pe care le ai la dispozitie pentru a maximiza numarul celor care cumpara de la tine. Asta inseamna, pe de o parte, atragerea de noi clienti, iar, pe de alta parte, fidelizarea celor existenti. Promovarea este o unealta esentiala pentru orice afacere si trebuie sa uzezi din plin de ea. Indiferent de dimensiunea magazinului pe care il administrezi, este imperativ ca toti trecatorii sa fie constienti de existenta sa. Acest obiectiv poate fi atins in mai multe moduri, dupa cum urmeaza:


1. Prin iluminat


Pentru a-si maximiza profitul, multi administratori aleg un regim non-stop pentru magazin. Aceasta este, totodata, si o tehnica foarte buna de marketing, dat fiind numarul redus de magazine care opereaza in acest fel. Insa, in timpul noptii, promovarea obisnuita prin bannere sau indicatoare nu este la fel de eficienta, tocmai pentru ca vizibilitatea este redusa. Aceasta poate fi o problema, dar si o oportunitate.


Ca sa atragi atentia oamenilor de la volan si a celor care merg seara pe strada, poti folosi corpuri de iluminat exterior, pe care le poti monta in asa fel incat sa scoata in evidenta imobilul in care se afla magazinul, dar si bannerele sau afisele publicitare din exteriorul acestuia. Iar oportunitatea pe care ti-o ofera iluminatul corespunzator consta tocmai in faptul ca magazinul tau se va distinge foarte usor in intunericul noptii si va atrage invariabil privirea oricarei persoane care trece pe langa el.


Mai mult decat atat, aceasta tehnica va functiona chiar si in cazul magazinelor care nu au program non-stop, pentru ca le va semnaliza potentialilor clienti locatia magazinului tau, in special celor care poate nu erau constienti de existenta sa. Si chiar daca nu vor putea cumpara nimic in timpul noptii, acestia vor tine minte magazinul tau si vor reveni in timpul orelor de lucru.


2. Prin branding


Ca sa atragi atentia potentialilor clienti, ai nevoie de o caseta sau de o firma luminoasa reprezentativa pentru magazinul tau. Conform Retail Doc, orice magazin are nevoie de o firma care sa iasa in evidenta dintre celelalte. Oricine poate sa scrie un nume cu litere alb negru si sa il lipeasca deasupra usii. Insa atunci cand depui putin efort si concepi o firma originala, vei avea parte de beneficii de care alte magazine nu au parte.


Spre exemplu, poti folosi un mesaj amuzant, un desen sau chiar un ornament interesant pentru a le intipari clientilor in memorie locaÈ›ia magazinului tau. In plus, daca acestia vor fi intrigati de firma ta, e posibil sa povesteasca si prietenilor despre ea si astfel vei beneficia de reclama gratuita, totul cu un efort destul de redus. Daca vrei, poti duce lucrurile chiar mai departe si sa optezi pentru o firma digitala, care se poate schimba dupa cum doresti si unde poti afisa cele mai atractive oferte si promotii. Vei vedea destul de curand ca timpul si efortul pe care le-ai investit îÈ›i vor fi răsplătite.


3. Prin prezentare


Daca magazinul tau are o vitrina, trebuie sa profiti cat mai bine de ea. Pentru asta, asigura-te ca expui acolo cele mai cautate produse, chiar daca nu sunt cele mai scumpe. Scopul tau trebuie sa fie, in primul rand, sa aduci clientul in magazin. Chiar daca acesta intra pentru a cumpara un produs specific, sunt foarte reduse sansele ca el sa se rezume doar la acel produs. Cel mai probabil vor fi si altele care ii vor atrage atentia si va ajunge sa le cumpere si pe acelea. Astfel, poti folosi vitrina magazinului ca pe o invitatie subtila pentru trecatori, ajutandu-i pe cei care ezita sa intre sa se hotarasca mai usor.  



Sursa foto: Shutterstock

Ultimele NOUTATI

Dieta minimalista: cum sa mananci sanatos cu buget redus
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Dieta minimalista: cum sa mananci sanatos cu buget redus

today13 Ian. 2025
Cum sa-ti transformi rutina zilnica intr-un obicei productiv
Life Style

Cum sa-ti transformi rutina zilnica intr-un obicei productiv

today13 Ian. 2025
Exista oare o varianta mai buna decat democratia?
Analize

Exista oare o varianta mai buna decat democratia?

today13 Ian. 2025
Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati
Life Style

Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati

today13 Ian. 2025
Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an
Life Style

Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an

today13 Ian. 2025
ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei
Ultimele stiri economice

ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei

today13 Ian. 2025
Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?
Economie

Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?

today13 Ian. 2025
Bucurie mare pe romanii care au rate la apartament in 2025. Anunt oficial de la Banca Nationala despre costul ratelor lunare
Financiar-Bancar

Bucurie mare pe romanii care au rate la apartament in 2025. Anunt oficial de la Banca Nationala despre costul ratelor lunare

today13 Ian. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Exista oare o varianta mai buna decat democratia?
Analize

Exista oare o varianta mai buna decat democratia?

today13 Ian. 2025
Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati
Life Style

Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati

today13 Ian. 2025
Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an
Life Style

Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an

today13 Ian. 2025
ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei
Ultimele stiri economice

ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei

today13 Ian. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x