Åži totusi, daca iei in considerare sfaturile specialistilor, vei descoperi ca nu este atat de greu sa creezi o atmosfera placuta in cadrul echipei si sa o consolidezi, spre binele si dezvoltarea afacerii pe care o detii. Iata, in continuare, cele sapte sfaturi despre care iti scriam putin mai sus.
1. Creeaza o cultura organizationala in jurul afacerii tale
Cultura organizationala reprezinta un set de valori, convingeri si cai de interactiune care contribuie la crearea unui mediu social si psihologic unic si benefic intr-o organizatie. Aceasta se bazeaza pe atitudini, obiceiuri, reguli pe care toti membrii echipei le impartasesc si, foarte important, se reflecta direct in fidelitatea angajatilor.
2. Organizeaza periodic team building-uri
Importanta team building-ului este mai mare decat ti-ai putea imagina, chiar daca aceasta practica este una relativ noua in randul companiilor pe plan international. Companiile care le organizeaza au, ulterior, rezultate spectaculoase in interiorul echipei, pentru ca aceste activitati au capacitatea sa uneasca membrii acesteia si sa ii determine sa se cunoasca mai bine si sa colaboreze intre ei.
3. Incurajeaza creativitatea
Fara sa iti dai seama, fiecare dintre angajatii tai este o resursa extraordinara de idei care pot fi benefice pentru afacerea ta. Pentru a o putea pune in valoare, este important sa nu te limitezi la a le aloca task-uri. Incearca sa le soliciti opinia, incurajeaza-i sa preia initiativa si sa gaseasca metode proprii de lucru, pentru a-i asigura ca nu doresti doar sa ii conduci, ci le permiti sa evolueze.
4. Ajuta toti membii echipei sa se dezvolte
Stabileste obiective provocatoare pentru echipa ta si ajuta-ti angajatii sa evolueze. Fiecare dintre membrii echipei tale trebuie sa aiba posibilitatea sa se dezvolte si sa invete lucruri noi. De asemenea, este foarte important sa le asiguri tot sprijinul tau si sa-i incurajeazi si vei vedea ca puterea acestui gest este de-a dreptul impresionanta.
5. Ofera angajatilor tai putina libertate
Asigura-le angajatilor tai posibilitatea sa lucreze la distanta. Aceasta practica a devenit in ultimul timp foarte populara, studiile demonstrand ca aceasta metoda de lucru creste productivitatea si eficienta, scade nivelul stresului si sporeste devotamentul. Incearca, de asemenea, sa iti controlezi colaboratorii cat mai putin si sa le oferi libertate si vei constata ca rezultatele vor fi mult mai bune.
6. Asigura conditii placute pentru lucru si pauze
Cercetari de ultima ora au aratat ca un mediu de lucru placut este mult mai important pentru angajati decat sunt banii. Aici nu trebuie sa uiti nici de spatiul in care angajatii tai isi iau pauzele de lucru, pentru ca acesta le poate ridica moralul in momentele mai grele sau poate ajuta la crearea unor bune legaturi de colegialitate.
7. Sarbatoreste succesul
Aceasta este o deprindere care iti va aduce beneficii pe termen lung, pentru ca drumul spre succes este format, intotdeauna, din pasi mici. Cu cat vei invata sa te bucuri de fiecare reusita alaturi de echipa ta, cu atat si aceasta va fi si mai motivata sa lucreze alaturi de tine si sa atinga performante cat mai bune impreuna cu ceilalti membri ai echipei.
O echipa de angajati seamana cu o familie unde increderea si sprijinul sunt valorile cele mai importante. Åži, la fel de importanta este comunicarea care vine sa completeze in cel mai fericit mod oricare dintre cele 7 actiuni de mai sus. Implicarea ta directa ca manager poate face minuni, iar daca ai un obiectiv de calitate pe care il urmaresti in cadrul afacerii tale si stii, prin calitatile tale, sa il transmiti echipei, afacerea ta va evolua, cu siguranta, cu mult succes.
Sursa foto: https://www.pexels.com/photo/adventure-backlit-dawn-dusk-207896/
Ultimele NOUTATI
ANALIZA. Cumpararea unui apartament ca investitie in 2025. O idee buna sau proasta?
Ghidul angajatorului. 7 lucruri de stiut despre contractele de munca incheiate pe durata determinata
ESET: Ghid de securitate IT – Aparare proactiva prin minimizarea suprafetei de atac
Ghidul angajatorului. O situatie mai subtila in care se considera ca un salariat munceste le negru
Partenerii nostri
Concediul de odihna neefectuat. [CALCUL] si reglementari cheie pentru angajatori si angajati
[INFOGRAFIC] Angajatii care lucreaza cel mai mult in sistem hibrid - topul tarilor din UE
Prima de relocare 2025. Conditii de acordare si acte necesare
Trecerea la impozit pe profit: 31 martie este termen limita de depunere pentru D700
Plata furnizor cu cardul personal al administratorului: Atentie la explicatiile specialistului!
Codul UIT: Conditionari, sanctiuni si un studiu de caz pentru contabili [VIDEO]
Te-ar putea interesa si
Ghidul angajatorului. 7 lucruri de stiut despre contractele de munca incheiate pe durata determinata
ESET: Ghid de securitate IT – Aparare proactiva prin minimizarea suprafetei de atac