Fie ca ai nevoie sa iei din scurt decizii inspirate sau sa planifici cu rabdare urmatorii pasi, flerul tau in afaceri va fi pus cel mai bine in practica atata vreme cat vei pastra o abordare lucida.
Entuziasmul unui antreprenor este justificat, dar acest sentiment nu trebuie sa eclipseze abordarea lucida pe care trebuie sa o ai in primele luni de activitate a firmei tale. Sediul ultracentral poate sa mai astepte, iar banii necesari unei chirii exorbitante pot fi directionati catre puncte mai sensibile, cum ar fi dotarile tehnice care sa le confere eficienta si confort angajatilor.
Flota auto a firmei nu trebuie neaparat formata din masini noi, care vor veni cu niste costuri uriase pentru o firma aflata la inceput de drum. Mai potrivit ar fi sa apelezi la o firma de rent a car cu servicii de inchirieri de flote. Revenind la angajatii tai, numarul lor trebuie sa fie potrivit cu volumul de activitate al organizatiei, iar un buget bine conceput va include si o suma alocata formarii lor profesionale.
Printre testele importante pe care o firma trebuie sa le dea pentru a-si dovedi viabilitatea, se numara vizita inspectorilor Fiscului. Multe sunt legile in cadrul carora activitatea ta va trebui sa se incadreze, dar prima dintre ele este obligatia de a detine case de marcat si imprimante fiscale cu jurnal electronic. Conectarea acestor aparate la serverele ANAF permite monitorizarea directa a banilor vehiculati si incasarea de TVA.
Potrivit Hotararii de Guvern nr.701/2018, inspectorii ANAF au dreptul de a sanctiona lipsa acestor caselor de marcat prin confiscarea sumelor de bani nejustificate fiscal sau chiar cu amenda de pana la 50.000 de lei. Mai mult, activitatea firmei ar putea fi suspendata pana la plata amenzii. De asemenea, utilizarea de cantare comerciale cu omologare metrologica te scuteste de amenzi cuprinse intre 5.000 si 10.000 de lei, conform OG 20/1992.
Atunci cand sarcinile atribuite angajatilor nu sunt clar separate, munca se transforma foarte rapid intr-un exercitiu de ineficienta. Pentru ca prestarea serviciilor sau livrarile bunurilor de care se ocupa firma ta sa nu aiba de suferit, sau chiar sa fie sistate temporar, asigura-te ca niciun angajat sau departament nu dubleaza activitatea altuia.
Dezorganizarea la locul de munca va duce la situatii absurde, in care unii vor ramane peste program pentru a-si duce sarcinile la capat, in timp ce altii vor depune un minimum de efort. Pe de alta parte, suprasolicitarea angajatilor noi va produce blocaje, iar cei mai experimentati dintre ei vor resimti frustrari cauzate de modul haotic de lucru.
O firma mica nu va putea gestiona perfect toate procesele inca de la inceput, asa ca trebuie sa privesti parteneriatele cu alte organizatii, companii, institutii sau ONG-uri ca pe o excelenta oportunitate reciproc avantajoasa, bazata pe contracte de productie, proiecte de cercetare sau strategii de comunicare elaborate la comun.
De la banalul networking, pe care il poti face in cadrul unor evenimente destinate exclusiv oamenilor de afaceri, pana la o alianta strategica cu o organizatie care ofera servicii complementare celor prestate de firma ta, gama de parteneriate pe care le poti folosi este larga.
Chiria sediului social si a spatiilor de lucru, virarea salariilor, plata utilitatilor si onorarea datoriilor fata de furnizori sunt cheltuieli constante, de la care nu te vei putea eschiva, ca antreprenor. Totusi, atunci cand termenul scadent al unei datorii este mai apropiat decat momentul in care vei incasa plata aferenta produselor si serviciilor livrate, te poti trezi cu indisponibilitatea numerarului pe termen scurt.
Pentru o firma aflata in crestere, elaborarea unei strategii coerente de business este imposibila fara o elementara stabilitate financiara. Obtinerea unei linii de credit te poate ajuta pe termen scurt cu acoperirea cheltuielilor curente, iar pe termen lung iti poate fi de folos pentru procesul de a renegocia termenele de plata si de incasare.
Frica de esec nu ar trebui sa-ti perturbe activitatea de antreprenor, dar trebuie sa fii in permanenta cu ochii pe riscuri. Cu un plan de actiune bine definit si cu ponturile potrivite, vei avea mai multa incredere in viitor.
Credit foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212