Pentru a-si pastra angajatii productivi si motivati, intr-o perioada guvernata de incertitudine si amenintari serioase la adresa sanatatii, companiile sunt nevoite sa puna pret pe latura emotionala si pe starile pe care locurile de munca le genereaza asupra angajatilor.
Motivele pentru care nivelul de stres al angajatilor a crescut sunt multiple. Acestea au legatura cu activitatea pe care angajatii o desfasoara, cu modalitatea de lucru, dar si cu asteptarile crescute ale angajatorilor.
A lucra in regim hibrid sau de acasa poate deveni un factor declansator de stres, pe de o parte din cauza lipsei interactiunilor sociale, iar pe de alta parte din cauza eforturilor crescute ale angajatilor de a dovedi ca sunt productivi, chiar daca nu se afla sub atenta supraveghere a sefilor.
Organizatia Mondiala a Sanatatii a demarat un studiu al carui rezultat arata ca 7 din 10 angajati romani se confrunta cu stres sau anxietate la locul de munca. Acest aspect trebuie luat in calcul nu doar de catre companii, ci si de catre angajati, care trebuie sa recunoasca astfel de comportamente si sa stie cum sa le combata.
Sentimentele de neliniste sau agitatie constanta sunt un indicator al nivelului de stres ridicat. Totodata, angajatii se pot simti stresati sau anxiosi atunci cand valorile lor nu mai sunt comune cu cele ale organizatiei in care lucreaza, atunci cand nu se simt apreciati sau munca lor nu este corect recompensata.
Factorii generatori de stres sunt diferiti pentru fiecare persoana in parte. Un lucru, insa, este cert: atunci cand angajatul are o perceptie negativa asupra locului de munca, gasindu-si cu greu energia de a duce sarcinile la bun sfarsit, acesta este supus unui nivel de stres crescut si nu se mai identifica in niciun fel cu oamenii sau compania din care face parte.
Inainte de a ceda presiunii si de a completa o cerere demisie pe care sa o inaintezi angajatorului, urmeaza cativa pasi care te pot ajuta sa imbunatatesti situatia si sa scapi de stres fara a fi nevoit sa parasesti organizatia.
Pentru a gasi o solutie, este nevoie sa gasesti, mai intai, problema. Astfel, acorda timpul necesar si analizeaza fiecare situatie care te face sa te simti incorfortabil sau care iti provoaca nemultumire.
Cateva exemple in acest sens pot fi: salariul prea mic in raport cu munca prestata, ore suplimentare nerecompensate, lipsa beneficiilor extrasalariale, relatia tensionata cu sefii sau colegii, lipsa aprecierii din partea superiorilor si multe altele.
Pentru a idenfica in mod corect problema, incearca sa notezi toate aspectele care te nemultumesc. Vei da astfel claritate gandurilor tale si vei putea sa actionezi.
Dupa ce ai identificat factorul care iti provoaca stres, cauta o solutie si discuta cu persoanele direct implicate, fie ca este vorba despre colegii de munca sau despre superiorul ierarhic.
Daca salariul este mult prea mic pentru munca pe care o prestezi, adreseaza-te sefului tau si solicita o marire salariala. In acest sens, prezinta motivele pentru care compania ar trebui sa iti acorde un salariu marit si propune o suma de bani care ar fi multumitoare pentru tine.
Daca iti doresti beneficii extrasalariale, propune acest lucru in cadrul unei sedinte. Colegii de munca ti-ar putea fi recunoscatori. Lipsa aprecierii, pe de alta parte, ar putea fi dezbatuta in cadrul unei discutii private cu superiorul. Afland punctul de vedere al celeilalte parti implicate ti-ai putea schimba perspectiva asupra problemei.
Stresul cauzat de locul de munca isi poate pune amprenta asupra vietii personale, deopotriva. Asigura-te ca ai parte de suficienta odihna, ca ai o dieta echilibrata si ca acorzi suficienta atentie interactiunilor sociale, in special daca lucrezi de acasa.
Atunci cand delimitarea vietii profesionale de viata personala este greu de gestionat, gaseste activitati care sa iti mute focusul si care sa te deconecteze complet dupa cele opt ore de munca.
Ba mai mult, pentru a gestiona stresul sau anxietatea, renunta la munca excesiva. Statul peste program nu trebuie sa reprezinte o modalitate prin care sa multumesti organizatia sau sa obtii recunoastere suplimentara. Echilibrul dintre munca si viata personala este extrem de important in eliminarea starilor negative.
Daca in urma discutiilor deschise pe care le-ai purtat cu superiorii sau cu alte persoane implicate situatia nu se imbunatateste, iar nivelul de stres este in continuare crescut, atunci este timpul sa analizezi pe cat de obiectiv posibil situatia si sa iti cauti un nou loc de munca.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Craciunul saraciei: cum sa te feresti de cheltuieli haotice in perioada sarbatorilor
Craciunul inainte de 1989: cum petreceau romanii pe vremea lui Ceausescu?
Desertul de Craciun gata in 30 de minute - reteta rapida care cucereste pe toata lumea
Cumparaturi de Sarbatori? Afla cele mai periculoase capcane care te fac sa cheltuiesti mai mult decat trebuie!
Trucul genial care te ajuta sa gatesti drobul pentru masa de Craciun intr-o ora!
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si
Desertul de Craciun gata in 30 de minute - reteta rapida care cucereste pe toata lumea
Cumparaturi de Sarbatori? Afla cele mai periculoase capcane care te fac sa cheltuiesti mai mult decat trebuie!