Cum ar putea arata cabinele de avion la ECONOMY CLASS dupa pandemie
economy classzborurivacantaconcediubilete de avioncalatoriitravel
Un lucru este cert in acest moment: nimic nu va mai fi la fel dupa pandemia COVID-19, iar zborurile nu vor face exceptie. Din moment ce autoritatile din mai multe tari europene se pregatesc, sau au inceput deja sa relaxeze restrictiile sociale si, in special, libera circulatie, companiile aeriene incep sa caute modalitati prin care pot sa efectuze zboruri, respectand regula distantarii sociale, care va ramane inca in picioare, cat timp pericolul infectarii exista.
Astfel, mai multe companii producatoare de echipamente pentru dotarea aeronavelor au prezentat companiilor aeriene concepte de reorganizare a cabinelor de zbor, astfel incat sa se diminueze riscul infectarii pasagerilor, iar acestia sa poata calatori in siguranta cu avionul.
Spre exemplu, designerii italieni Aviointeriors au prezentat doua concepte de scaune pentru pasageri, dotate si asezate astfel incat distanta sociala sa poata fi respectata.
Prima propunere a italienilor este scaunul "Janus”, denumit dupa zeul Romei Antice.
Acesta "este confectionat din "materiale de curatare usoara” si "materiale sigure de igienizare”. Scaunul este, in esenta, un rand de trei, cu pasagerul asezat pe scaunul din mijloc orientat in directia opusa celor de pe culoarul si scaunul ferestrei, pentru a asigura "o izolare maxima intre pasagerii asezati unul langa altul”.
In plus, fiecare scaun este fixat cu un scut pe trei fete "din material transparent”, pentru a preveni "propagarea respiratiei” intre cei din scaunele adiacente.
Nu este clar daca aceste scaune sunt destinate sa umple intreaga cabina, dar s-a mentionat ca randul de iesire nu a putut fi inlocuit cu un design ca acesta din cauza cerintelor de reglementare, care recomanda ca aceste locuri sa aiba cel putin sapte centimetri in plus in caz ca evacuarea pasagerilor este necesara", arata
CNN.

Cea de-a doua varianta este scaunul "Glassaf". Acesta ar fi mult mai simplu de montat si nu ar necesita un efort atat de mare de reorganizare a cabinelor de zbor. Insa, vine cu unele dezavantaje. Daca in prima varianta se putea mentine o distanta fizica mai mare intre pasageri, aici distanta este redusa la minimum, insa scaunele sunt dotate cu niste paravane, care nu ar permite transferul de stropi de saliva de la un pasager care tuseste sau stranuta, la colegul sau de pe scaunul alaturat.
Insa astfel de propuneri venite din partea companiilor vor trebui avizate de autoritatile de reglementare in domeniul aviatiei si abia ulterior se va incepe proiectarea cabinelor de zbor, in conformitate cu noile norme de distantare sociala. Dar, conceptual, asa e posibil sa zburam in urmatoarele luni, sau chiar ani, in functie de evolutia si durata pandemiei noului coronavirus.