Cum a evoluat UPS in T2 2014
upsevolutie financiaracresterehubclientikurt kuehnrezultatecheltuieli operationale
UPS anunta rezultatele financiare inregistrate in al doilea trimestru din 2014 si raporteaza castiguri per actiune diluata de 1,21 de dolari, in crestere cu 7,1% fata de rezultatele obtinute in perioada similara a anului trecut. Expedierile generate de comertul electronic pe teritoriul Statelor Unite, alaturi de cresterea semnificativa a livrarilor la export, au contribuit la o crestere de 7,2% in totalul livrarilor globale de colete.
Asa cum a anuntat anterior, UPS a finalizat transferul de fonduri care sa asigure planul de asistenta medicala post-pensionare anumitor angajati afiliati sindicatului International Brotherhood of Teamsters. Astfel, castigurile per actiune diluata in trimestrul doi au scazut cu 57%, la valoarea de 0,49 de dolari.
„Cresterea solida a veniturilor in acest trimestru reprezinta o dovada a alinierii portofoliului UPS cu cerintele clientilor, compania impunandu-se drept un furnizor excelent de servicii logistice”, a declarat Scott Davis, presedinte si CEO UPS. „Asa cum am declarat anterior, 2014 este anul investitiilor strategice realizate in favoarea clientilor. Oferim noi beneficii si capacitate sporita de gestionare a serviciilor, totul pentru a satisface nevoile unei piete aflate in continua schimbare.”
Pozitia privind lichiditatile
In primele sase luni ale anului, incheiate la 30 iunie, UPS a generat un flux de numerar de 1 miliard de dolari. Compania a platit dividende de 1,2 miliarde de dolari, o crestere de 8,1% per actiune fata de anul anterior, si a rascumparat 13,7 milioane de actiuni pentru aproximativ 1,4 miliarde de dolari. Fluxul de numerar a fost redus cu suma de 2,3 miliarde de dolari, transferata catre fondul destinat acoperirii cheltuielilor cu asistenta medicala post-pensionare ale anumitor angajati.
Colete pe piata interna SUA
Veniturile totale inregistrate pe piata interna a SUA s-au apreciat cu 5,2%, pana la 8,7 miliarde de dolari. Volumul zilnic de colete a crescut cu 7,4%, in primul rand datorita transporturilor UPS Ground si Deferred, care au inregistrat cresteri de 8,1%, respectiv 5,4%. Profitul operational ajustat a fost de 1,2 miliarde de dolari, cu o crestere de 3,0% fata de perioada similara a anului 2013. Rezultatele obtinute de UPS in trimestrul al doilea reflecta costuri de exploatare suplimentare asociate cu serviciile de transport feroviar si investitiile realizate pentru imbunatatirea capacitatilor operationale si extinderea capacitatii retelei.
Pe o baza raportata, profitul operational a scazut cu 82%, pana la 209 milioane de dolari, pe fondul transferului sumei necesare pentru acoperirea cheltuielilor cu asistenta medicala post-pensionare.
Cresterea inregistrata pe segmentul serviciilor de expeditie la sol a fost determinata, in principal, de numeroasele colete cu greutate redusa din comertul electronic.
Serviciul UPS SurePost a inregistrat o crestere mai mare de 60% comparativ cu perioada similara a anului anterior si a reprezentat aproximativ jumatate din cresterea totala.
Veniturile totale per colet au scazut cu 2,0% in conditiile in care cresterea tarifelor de baza a fost compensata de mixul de clienti si produse. Scaderea a fost determinata mai ales de cererea in crestere pentru serviciul UPS SurePost, iar randamentele au fost influentate de cresterea provenita din segmentul marilor companii.
Colete internationale
Veniturile din expeditii internationale a coletelor au crescut procentual cu 6,2%, reprezentand 190 de milioane de dolari, pana la 3,3 miliarde de dolari. Cresterea livrarilor la export a dus la o expansiune a veniturilor pe acest segment. Profitul operational ajustat s-a apreciat cu 4,4%, pana la 471 de milioane de dolari.
Pe o baza raportata, profitul operational a scazut cu 7 milioane de dolari, pana la 444 de milioane de doari, ca urmare a transferului sumei necesare pentru acoperirea cheltuielilor cu asistenta medicala post-pensionare.
Livrarile la export au crescut cu 9,1% fata de perioada similara a anului trecut, iar cresterile au fost inregistrate in toate regiunile in care UPS opereaza. In Europa s-a inregistrat cea mai mare crestere, de peste 13%, in timp ce livrarile la export in Asia s-au apreciat cu peste 6%. Serviciile domestice din afara SUA au crescut cu 4,8%, pe fondul cresterii de pe teritoriul european.
Venitul mediu per colet a scazut cu 1,7% fata de perioada similara a anului trecut, reflectand un declin de 4% in randamentul exporturilor. Produsele non-premium au continuat sa le despaseasca in consum pe cele premium, ca urmare a orientarii clientilor spre alternative mai ieftine.Transporturile pan-europene au generat castiguri de doua cifre, fapt ce a contribuit la scaderea veniturilor per colet.
Cresterea volumului de expeditii rapide in Europa a dus la achizitionarea cu costuri ridicare a unor spatii suplimentare de stocare pe termen scurt, de la partenerii locali. Astfel, in trimestrul al doilea, costurile de livrare si de retea au fost mai mari.
Distributie si transporturi marfuri cargo
Veniturile pe acest segment au crescut cu 6,5%, pana la 2,3 miliarde de dolari, pe fondul aprecierilor asociate cu diviziile de Forwarding si Distributie. Profitul operational ajustat a fost cu 11% mai mare, ajungand la 176 de milioane de dolari, iar marja operationala s-a extins cu 30 de puncte de baza, la 7,5%.
Pe o baza raportata, profitul operational a scazut cu 65 de milioane de dolari, cu 41% mai mic, ca urmare a transferului sumei necesare pentru acoperirea cheltuielilor cu asigurarea medicala post-pensionare.
Divizia UPS Forwarding a inregistrat o crestere de doua cifre a profitului operational. Cresterile semnificative inregistrate de diviziile North American Air Freight, Brokerage si Ocean Freight au fost afectate intr-o mica masura de o scadere la nivelul serviciilor internationale de transport de marfa (International Air Freight). Pretul pietei pe ruta cheie Asia – Statele Unite continua sa puna presiune pe tarifele percepute.
Divizia de Distributie a inregistrat o crestere de o singura cifra a veniturilor, ca urmare a castigurilor din zona Retail si Healthcare. UPS continua investitiile de extindere a retelei globale de distributie.
Veniturile UPS Freight au crescut cu 5,5% datorita aprecierii cu 4,1% a veniturilor LTL per chintal si castigurilor la tonaj de 1,6%. Profitul operational si marjele au fost imbunatatie comparativ cu anul 2013, in conditiile in care divizia business si-a mentinut focusul pe oportunitatile generatoare de venituri.
Perspective
Pentru 2014, UPS isi anunta intentia de a majora cheltuielile operationale pana la un total de 175 de milioane de dolari, in vederea cresterii capacitatilor operationale si pentru proiecte conexe importante. O parte dintre aceste cheltuieli sunt directionate catre: extinderea programului de lucru in ziua ce succede Zilei Recunostintei, implementarea accelerata a software-ului pentru optimizarea rutelor (ORION), dezvoltare IT, linii de sortare aditionale si cresterea temporara a capacitatiilor in HUB. Desi unele proiecte au scopul de a imbunatati performanta in timpul perioadelor aglomerate din timpul sarbatorilor, foarte multe dintre acestea vor oferi beneficii pe tot parcursul anului.
„Suntem incurajati de cresterea puternica a cererii pentru solutiile UPS, la nivel global”, a declarat Kurt Kuehn, director financiar UPS. „Ca urmare a cererii accelerate, alaturi de pregatirile realizate pentru sezonul de varf, realizam noi investitii in capacitati logistice si cresterea capacitatii retelei, totul pentru a asigura alinirerea cu asteptarile clientilor.”
„Aceste initiative determina cresterea cheltuielilor operationale in 2014, dar asigura beneficii financiare pe termen lung,” mai spune Kuehn. „Din acest motiv, ne asteptam la un profit net per actiune diluata cuprins intre 4,90 – 5,00 dolari, o crestere de 7%, pana la 9% fata de rezultatele ajustate din 2013.”