Cuc: Contractul pentru Autostrada Ploiesti-Brasov e gata. Lasam totul servit pe tava viitorului Guvern
autostradadrum de mare vitezarazvan cucautostrada ploiesti brasov
Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a anuntat ca a fost finalizat contractul pentru Autostrada Ploiesti-Brasov. Fiindca Executivul din care facea parte a fost demis prin motiune de cenzura joia trecuta, in Parlament, Cuc a precizat ca va lasa " totul servit pe tava viitorului Guvern" in privinta acestui drum de mare viteza.
Comisia Nationala de Strategie si Prognoza (CNSP) a ajuns la o intelegere cu asocierea China Communications Construction Company – Makyol Insaat Sanayi Turizm pentru realizarea in regim de parteneriat public-privat (PPP) a autostrazii Ploiesti-Brasov, a anuntat Cuc.
"Am avut o intalnire cu Ghizdeanu, Bogdan Pascu si cu altii de la Autostrazi, impreuna cu un consortiu care a participat la Ploiesti – Brasov. Sunt foarte fericit sa anunt ca firma respectiva si Comisia de Prognoza au ajuns la un consens. Saptamana viitoare vor livra contractul pentrur demararea proiectului Ploiesti – Brasov. Acest contract trebuie aprobat si prin HG. Lasam totul servit pe tava viitorului Guvern”, a spus Razvan Cuc.
"Nu ne grabim. Este munca din ultimele sase luni de zile. Nu e nicio capcana. Nu se pune problema de asa ceva. Lucrurile sunt simple, sunt transparente. Sunt conditii obisnuite pentru un PPP. Contractul va fi public, va fi aprobat prin hotarare de guvern", a declarat Razvan Cuc, negand faptul ca s-ar grabi in mod intentionat pentru a aduce unele probleme viitorului sef la Transporturi.
Totusi, graba lui Cuc ridica unele semne de intrebare, mai ales ca Viorica Dancila a spus ca renunta la varianta parteneriatului public privat, iar autostrada va fi construita din bani publici.
Daca va fi semnat constractul in parteneriat public privat conform lui Razvan Cuc, am avea prima autostrada construita in regim PPP pe care soferii platesc taxe. Constructorul ar urma sa o construiasca in patru ani, din bani personali si cu unele compensatii de la stat, iar soferii sa plateasca tae de drum.
Totusi, Opozitia a criticat aceasta varianta, spunand ca nu poate fi realizata in patru ani in regim public privat.
Ministrul demis al Transporturilor a mai spus si ca "bugetul statului nu va fi grevat de cheltuieli", in conditiile in care 75% din bani vor veni de la constructori. Acestora li se va permite, ulterior, sa inchirieze soseaua pentru 20 de ani, astfel incat sa isi recupereze investitia si chiar sa faca profit.
Totusi, in acest context, statul se arunca unei cheltuieli despre care nu stie cat de mare va fi. Pentru ca el se angajeaza sa achite 25% din valoarea constructiei, nu dintr-o anumita suma fixa, negociata anterior. Din acest motiv, parteneriatul public privat nu este privit cu ochi buni de Opozitie.
Citeste si:
Care sunt atributiile STS pentru alegerile prezidentiale din noiembrie 2019