Criza economica a zdruncinat si piata hoteliera
hoteluribucuresticazaretarifescadere
In perioada 2005-2007, un hotel de 3 stele din centrul Bucurestiului, fara restaurant sau facilitati de tip SPA, vindea o camera single la un tarif mediu de 90-100 euro/noapte, oferind doar cazare si mic dejun. Acelasi hotel vinde acum camera cu 45-50 euro/noapte.
Piata hoteliera din Bucuresti inregistreaza un trend descrescator, la nivelul hotelurilor de 3, 4 si 5 stele, dupa o evolutie in crestere in perioada 2000 - 2007, arata un studiu realizat de Travel Advisor Media.
La finele lui 2007, Bucurestiul avea aproximativ 6.500 camere de cazare, un numar insuficient pentru cererea de pe piata din acea perioada, ceea ce il cataloga ca fiind o destinatie scumpa in comparatie cu alte capitale europene, mai ales din punct de vedere al raportului pret-calitate.
Cererea s-a diminuat drastic, in special pe segmentul corporate
Spre exemplu, un hotel de 3 stele din centru, fara restaurant sau facilitati de tip SPA, vindea o camera single la un tarif mediu de 90-100 euro/noapte, oferind doar cazare si mic dejun. Acelasi hotel vinde acum camera cu 45-50 euro/noapte.
Criza economica a zdruncinat si piata hoteliera. Cererea de pe piata, in special cea de pe segmentul corporate, s-a diminuat drastic, sub amprenta reducerilor bugetelor de calatorie, traininguri sau team-buildinguri. Bucurestiul era o piata preponderent de bussiness.
Un numar mare de hoteluri s-au bazat prea mult pe acest segment. Din pacate, criza i-a luat prin surprindere, golul lasat de efectele acesteia fiind greu de suplinit, arata studiul.
Lipsa de pregatire profesionala a personalului hotelier de la toate nivelurile este identificata in studiu, de asemenea, ca o cauza a declinului pietei hoteliere bucurestene.
Criza a creat o panica uriasa printre investitorii si proprietarii de hoteluri, cei mai multi cu credite la banca, astfel ca orice strategie, plan sau mod de vanzare s-a redus la vindeti orice, vindeti oricum!
Tarifele medii au scazut cu peste 50%
Aceasta directie, foarte daunatoare a dat posibilitatea platformelor on-line de rezervari sau wholesalerilor sa puna presiune pe hoteluri, solicitand tarife tot mai mici. Din pacate, hotelierii au intrat in acest joc periculos, lucru care se reflecta in reducerea cu 50% a tarifului mediu in 2011 fata de 2007', releva cercetarea.
"Oare daca noi, hotelierii, nu am fi redus la jumatate tarifele, clientii nu ar mai fi calatorit? Sau nu se cazau la hoteluri? Gresit! Singuri ne-am redus sansa de a vinde mai bine si nu stiu cate din hotelurile actuale vor reusi sa revina la tarife apropiate de cele din 2007, odata ce criza va trece", considera Ioan Tudor, directorul unui hotel din Bucuresti. In pofida acestei situatii, hotelierii din Bucuresti fac eforturi mari pentru a asigura servicii de calitate.
Bucurestiul - locul 17 in topul satisfactiei clientilor
Un studiu realizat in 2011 de portalul www.hotel.info, serviciu de rezervari care acopera peste 210.000 unitati de cazare din intreaga lume, plaseaza Bucurestiul pe locul 17, intr-un top mondial al satisfactiei clientilor hotelurilor, primele trei pozitii fiind adjudecate de Varsovia, Helsinki si Tokyo. In prezent, Bucurestiul are 219 de structuri de cazare (hoteluri, vile, hosteluri, pensiuni, apart-hoteluri).
Bucurestiul are in prezent 11 hoteluri de 5 stele (2.149 camere), 71 de hoteluri de 4 stele (6.532 camere), 100 de hoteluri de 3 stele (3.520 de camere), 27 de hoteluri de doua stele (1.038 camere) si sapte hoteluri de o stea (352 de camere)
In categoria de spatii de cazare neclasificate (apartamente in regim hotelier), Bucurestiul are 13.741 de spatii de cazare. Capitala are o deficienta in privinta structurilor de cazare low budget, pentru tineri.