Companiile din Romania trag semnalul de alarma asupra CORUPTIEI: Fenomenul este foarte extins
coruptiefirmeafacericompaniibusinessantreprenoriromaniaeurobarometru
Majoritatea antreprenorilor din Romania au ca principala problema in desfasurarea business-ului, coruptia, arata datele unui sondaj Eurobarometru.
88% dintre companiile din Romania spun ca principala problema pe care o intampla in business-ul autohton este coruptia. Mai mult decat atat, 97% dintre companiile incluse in sondajul Eurobarometru considera ca fenomenul coruptiei este adanc inradacinat la noi in tara si, de asemenea, foarte raspandit. 51% dintre companii spun ca principalele acte de coruptie ar fi darea si luarea de mita, in timp ce 38% vorbesc despre fraudele fiscale sau neplata TVA.
Insa acestea nu sunt singurele probleme semnalate de companiile din Romania. Alte 32% dintre firme spun ca o practica o reprezinta si comisioanele ilegale, in timp ce 30% dintre companii sustin ca o alta forma de coruptie e reprezentata de sponsorizarile unor partide politice in schimbul atribuirii de contracte publice.
Pe langa coruptie, firmele din Romania mai semnaleaza si alte probleme. De exemplu, lipsa predictibilitatii legislative, aspect sesizat de 96% dintre companii. Prin comparatie, nivelul de nemultumire al firmelor din UE vizavi de acest aspect este de 63%. Sondajul indica, insa, si un aspect bizar. Potrivit acestuia, 4% dintre companiile din Romania si 5% dintre companiile la nivelul UE au spus ca li s-au solicitat anumite "atentii" in vederea obtinerii unor servicii sau autorizatii.
Procentul companiilor care recunosc ca, la noi, coruptia e o practica, este urias si nu mai lasa loc de comentarii, insa e bine de notat faptul ca media in Uniunea Europeana trece sensbibil de 60 de procente.
Mai exact, 62% dintre companiile din Uniunea Europeana cred ca fenomenul coruptiei este foarte raspandit, in timp ce 37% vad in coruptie un impediment al dezvoltarii propriului lor business.
300 de companii din Romania au participat la acest sondaj, care a fost realizat in lunile septembrie-octombrie. De asemenea, sondajul a analizat si opinia a 7.400 de companii din Uniunea Europeana.