Companiile din Romania au alocat 150 - 200 euro/angajat pentru programe de teambuilding, in crestere fata de anul trecut
teambuildingteambuilding companiiprogram teambuilding
In prima jumatate a anului 2015, companiile autohtone au investit intre 150 si 200 de euro/angajat pentru programe de teambuilding, in crestere cu aproximativ 50 de euro fata de perioada similara a anului trecut, potrivit HPDI, firma ce furnizeaza solutii de leadership si dezvoltare a resurselor umane prin programe de training, coaching si teambuilding.
In perioada mentionata, cele mai multe dintre companiile care au apelat la programe de teambuilding au provenit din domenii precum automotive, retail, constructii, pharma si FMCG - ultimele doua fiind pe un trend ascendent fata de anii precedenti. In schimb, s-a remarcat o scadere in randul firmelor provenite din banking si IT.
"Teambuilding-urile nu mai reprezinta ‹‹privilegiul›› marilor corporatii. Spre deosebire de anii trecuti, firmele mici, anteprenoriale au investit cel mai mult in programele noastre. Astfel, in primul semestru, am avut clientii de la companii cu 10 angajati pana la multinationale cu mii de angajati", declara Madalina Covaci, teambuilding expert&trainer HPDI.
In prima jumatate a anului, HPDI a incasat peste 120.000 de euro din programe de teambuilding, inregistrand o crestere de 10% fata de primul semestru al anului 2014. Compania a organizat 35 de teambuilding-uri la care au participat peste 1500 de persoane.
"Estimam ca business-ul provenit din teambuilding-uri se va tripla in a doua jumatate a anului. Luna septembrie va fi cea mai aglomerata din aceast an - avem cereri inca din luna mai pentru aceasta perioada", adauga reprezentantul HPDI.
Ce destinatii si programe prefera companiile
Cele mai solicitate destinatii, in primavara, au fost Poiana Brasov si Valea Prahovei, iar vara aceasta litoralul ramane destinatia preferata a companiilor. "In primul semestru, clientii HPDI au optat pentru programe complexe, cele mai multe presupunand activitati outdoor, care au avut ca obiective managementul timpului, cresterea coeziunii echipei, strategie si abordarea de tip ‹‹outside the box››", mai spune Madalina Covaci.
Unul dintre cele mai cautate programe a fost E-hunters, o imbinare perfecta intre interactiunea umana si interactiunea cu tehnologia. Acest program este, practic, o vanatoare de resurse prin orase sau in zonele de litoral sau munte, folosind o tableta. Odata logati, participantii primesc intre 70 si 100 de misiuni, fiecare cu un grad diferit de complexitate. Pentru a demostra ca au indeplinit misiunea aleasa, participantii trebuie sa incarce o fotografie in aplicatia programului.
Un alt program foarte solicitat este "Robotronic" - robotul prin intermediul caruia participantii in teambuilding-uri exploreaza planeta Pluto. Participantii au la dispozitie 1,5 ore pentru a construi un robot folosind doar paie de baut apa, lipici si hartie colorata. La final, robotul este lansat in spatiu cu ajutorul baloanelor cu heliu. Castiga echipa care inalta robotul cat mai aproape de planeta Pluto. Totodata, se premiaza aspectul robotului si ingeniozitatea cu care acesta a fost construit.
Exista si companii care prefera programe mai dure, pentru a-si testa limitele. Un astfel de program este cel de bootcamp in care participantii se trezesc la 5 dimineata, isi instaleaza tabara in padure si au de parcurs un traseu cu capcane. In plus, nu se intorc la masa de pranz, ci sunt nevoiti sa-si procure singuri hrana. Un alt program pe care unii l-ar considera excentric este cel de team wellness time. In acest program, nimeni nu are voie sa fumeze, sa manance nesanatos sau sa consume zahar. Programul este strict, cu sedinte de meditatie, ore de sport si alte activitati benefice pentru sanatate.