Companii gigant din retail si transporturi, sanctionate pentru practici comerciale inselatoare
anpcprotectia consumatoruluipractici comerciale ilegalefan curierikeajumboevomagcristian 76 tour
Protectia Consumatorului din Romania a sanctionat contraventional cu avertisment, mai multe firme gigant care activeaza pe pietele autohtone de transport si retail. Este vorba despre marile companii: IKEA, Jumbo, FAN Curier, Evolution Pres Systems (Evomag) si Cristian 76 Tour. Firmele sunt acuzate de practici comerciale inselatoare.
IKEA, Jumbo, FAN Curier, Evolution Pres Systems (Evomag) si Cristian 76 Tour au fost sanctionate de Protectia Consumatorului cu avertisment, pentru practici comerciale inselatoare. Totusi, inspectorii au descoperit si o serie de alte nereguli precum nerespectarea termenelor privind livrare produselor sau refuzul dreptului de denuntare a contractului in 14 zile (conformOUG34/2014).
"Ca urmare a numarului mare de reclamatii inregistrate la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti, ANPC a sanctionat contraventional cu avertisment operatorii economici Evolution Prest Systems (Evomag), Studio Moderna, Jumbo E.C.R, Ikea Romania, Cristian 76 Tour si Fan Curier Express. Abateriile constatate au vizat printre altele si nerespectarea termenelor privind livrarea produselor, a montarii aparatelor de aer conditionat, aducerea la conformitate a produselor aflate in perioada de garantie, intarzierea livrarii coletelor, refuzul dreptului de denuntare a contractului in 14 zile (conf. OUG34/2014), precum si nerespectarea termenelor de restituire a contravalorii a pachetelor de servicii turistice asumate prin contract”, se arata intr-un comunicat al autoritatii.
Actiunea de control a ANPC a fost demarata de autoritate la nivel national, cu scopul de a veni in sprijinul consumatorilor cu o solutionare cat mai rapida a sesizarilor.
"Actiunea va continua pana cand toti operatorii economici vor intelege sa depuna diligentele necesare pentru a veni in intampinarea necesitatilor consumatorilor”, a precizat Horia-Miron Constantinescu, presedintele ANPC.
Pentru a solutiona cat mai rapid sesizarile, autoritatea a stabilit niste termene:
- termenul de raspuns la sesizare va fi de maxim 48 ore;
- termenul de livrare al produselor: maxim 15 zile de la data achizitionarii iar termenul de montaj al aparatelor de aer conditionat de maxim 7 zile de la datata achitarii serviciului;
- toate termenele angajate de operatorul economic anuntate pe site cat si spatiul de vinzare al puctelor de lucru vor fi respectate operatorul economic va intreprinde toate demersurile pentru aducerea la indeplinire a celor mentionate anterior;
- respectarea termenelor de restituire a contravalorii pachetelor de servicii turistice asumate prin contract;
- respectarea conditiilor generale privind furnizarea serviciilor postale, respectiv respectarea timpilor de livrare pentru toate tipurile de servicii postale interne si internationale, inclusiv termenele de returnare a contravalorii trimiterilor postale catre expeditor (sumele colectate de la destinatar).