Ce trebuie sa stii daca deschizi un magazin de cartier
cititor de codscanner codcod de bare
Daca te-ai gandit sa iti pui in aplicare talentul de antreprenor si esti in cautarea unei idei de business care sa fie simplu de gestionat si sa nu necesite o investitie foarte mare, atunci ai putea sa incepi prin deschiderea unui mic magazin.
Probabil crezi ca genul de magazin “de la colt”, sau “de cartier” nu se mai preteaza, din cauza numarului mare de hypermarketuri care au aparut precum ciupercile dupa ploaie, dar pentru anumite zone, cum ar fi cele rezidentiale, nou construite, acesta poate fi un business profitabil. Inainte de a investi intr-un magazin, trebuie, insa, sa stii cateva lucruri importante legate de:
Profilul magazinului
In prima faza, pentru a porni orice fel de business, trebuie sa stii care anume va fi obiectul de activitate. Asadar, in cazul in care ai decis ca este o idee buna sa deschizi un magazin intr-o anumita zona, e timpul sa stabilesti si profilul magazinului. Ce fel de bunuri va urma sa comercializezi? Vrei sa fie un magazin de fructe si legume, un magazin mixt sau poate un magazin alimentar? Raspunsul acestei intrebari il poti descoperi daca identifici care este cererea pentru zona respectiva. S-ar putea ca un magazin cu produse naturiste, de exemplu, sa nu functioneze foarte bine intr-un complex rezidential in care locuitorii sunt, in majoritate, persoane foarte tinere. Si totusi, aceasta ar fi o idee minunata pe care sa o aplici pentru o locatia in care exista mai multi oameni trecuti de prima tinerete. Asadar, primul pas este sa identifici nevoile audientei tale!
Investitie
In functie de profilul magazinului, de complexitatea ofertei de produse si de numarul potentialilor clienti, va fi nevoie sa aproximezi suma investitiei initiale. Aceasta va include cheltuielile de chirie, daca nu esti proprietarul spatiului, achitarea taxelor necesare, precum si realizarea unui stoc de produse. Nu uita ca va fi nevoie, totodata sa achizitionezi echipamente fiscale, cum ar fi o casa de marcat, un sistem POS sau un
cititor de cod de bare de la Datecs.ro. Desigur, la toate aceste cheltuieli se mai adauga si sumele pentru plata angajatilor si pentru plata utilitatilor, deoarece in primele luni, pana la stabilizarea afacerii, profitul poate sa nu existe sau sa fie foarte mic si atunci vei avea nevoie de un fond de rezerva. Per total, investitia pentru deschiderea unui magazin mic poate varia de la 15.000 de euro, pana la 40.000 de mii de ora, sau chiar mai mult.
Furnizori
Este evident ca orice afacere are ca scop obtinerea profitului, asa ca daca ai de gand sa ramai cu bani dupa ce ai achitat toate cheltuielile lunare pe care le presupune un mic magazin, sa aplici o politica de preturi reduse nu este intotdeauna cea mai buna alternativa strategica. Desigur, aceasta varianta devine ideala si poate fi folosita drept avantaj competitional daca si tu achizitionezi produsele cu costuri mici. Poti face asta prin alegerea furnizorilor care au oferte avantajoase, asa ca analizeaza cu atentie propunerile lor.