Ce spun moldovenii despre trenurile care au fost modernizate in Romania
cai feratemoldovatrenurimodernizarepericol
Cinci trenuri reparate de o firma romaneasca, la Pascani, nu pot fi date in folosinta pentru ca sunt periculoase pentru transportul pasagerilor. Aceasta este concluzia companiei de Cai Ferate Moldova (CFM), potrivit jurnalul.md.
Trenurile urmau sa fie introduse in reteaua de cai ferate a Republicii Moldova.
Seful interimar al CFM, Sergiu Tomsa, a anuntat ca garniturile nu vor circula in aceasta tara, pana la momentul cand societatea romaneasca nu va emite un certificat de calitate a lucrarilor.
Potrivit datelor publicate de jurnalul.md, seful CFM mai spune ca o expertiza recenta, care a fost executate de specialisti straini, arata faptul ca garniturile reparate in Romania sunt periculoase.
Sergiu Tomsa a anuntat ca expertii de la Centrul Baltic de Certificare au examinat aceste trenuri si au fost de acord cu parerea CFM, ca ele sunt periculoase pentru ca sa fie exploatate in Republica Moldova.
"Trenurile acestea trebuie certificate, ceea ce cerem de la partea romana. Pana cand nu reusim sa ajungem la un numitor comun", a precizat directorul.
In alta ordine de idei, viceministrul moldovean al Transporturilor, Boris Gherasim, a anuntat ca trenurile modernizate in Romania sunt tinute in depozite fara un motiv plauzibil si provoaca pierderi de milioane de euro.
Oficialul a declarat ca in total, au fost luate credite in valoare de circa 11,5 milioane de euro si acestea provoaca permanent pierderi.
Trenurile care au fost renovate in Romania, la Pascani, au fost scose din circulatie la inceputul anului, dupa ce au avut probleme cu generatoarele.