Ce rezultate financiare a inregistrat Grupul Hornbach in primul trimestru
venituriafacerihornbachgermaniaebitconcurentaconstructii
Grupul Hornbach (Concernul Hornbach Holding AG) a intrat in forta in anul financiar 2014/2015, inregistrand valori record ale cifrei de afaceri si venitului in primul trimestru. Astfel, cifra de afaceri a concernului Hornbach Holding AG s-a majorat cu 16% in primele trei luni (de la 1 martie la 31 mai 2014), atingand 1.035,1 milioane euro.
Cea mai mare societate a grupului, Hornbach-Baumarkt-AG, care, dupa ce a deschis doua noi locatii la Lübeck si Praga, detine in prezent 143 de magazine de constructii si gradinarit in noua tari din Europa, a inregistrat o crestere cu 16,4% a cifrei de afaceri, ce s-a ridicat la 976,7 milioane euro. Fara a lua in considerare deschideri noi, cifra de afaceri a intregului concern a inregistrat o crestere de 14,6%. La nivelul venitului, in primul trimestru s-a inregistrat o crestere si mai dinamica. De asemenea, EBIT-ul Hornbach s-a majorat considerabil, de la 70,8%, atingand 87,3 milioane euro. Consiliul de administratie a confirmat prognoza pe anul 2014/2015 in ceea ce priveste cifra de afaceri si venitul.
Cele mai importante motoare de crestere au fost, din nou, locatiile din Germania, insa si celelalte opt tari (fara Germania), fara a lua in considerare deschiderile noi de magazine, au inregistrat in primul trimestru al anului 2014/2015 o crestere fata de acelasi interval al anului trecut.
„In martie 2014 magazinele noastre au inregistrat o adevarata explozie a cererii in domeniul constructiilor si gradinaritului“, a declarat Roland Pelka, directorul financiar al Grupului Hornbach, cu ocazia prezentarii situatiilor financiare trimestriale. „Nu doar ca am reusit sa compensam scaderea profitului inregistrata in primul trimestru al anului trecut, din cauza iernii grele, ci chiar am reusit sa asiguram o crestere considerabila a profiturilor“, a continuat acesta.
In primul trimestru al anului financiar 2014/2015, magazinele de constructii si gradinarit (DIY) Hornbach din Germania au inregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu o cincime, aceasta ridicandu-se la 574,5 milioane euro (fata de 478,9 milioane euro in primul trimestru al anului trecut), datorita primaverii calde si a unei conjuncturi favorabile. Cifra de afaceri a magazinelor din Germania s-a majorat cu 19,4%, fara a lua in considerare deschideri noi de magazine. Aceasta evolutie a reprezentat o continuare si mai in forta a dinamicii cifrei de afaceri din ultimul trimestru al anului 2013/2014 (o crestere de 14,1%). Unul dintre factorii care au dus la aceasta evolutie pozitiva a concernului, aflat pe locul trei ca marime in acest sector pe piata germana, a fost consolidarea pietei de constructii si gradinarit, in urma inchiderii magazinelor Praktiker si Max Bahr aflate in insolventa.
Pe plan international, evolutia pozitiva care se contureaza din cel de-al doilea trimestru al anului 2013/2014 a devenit si mai vizibila in primele trei luni ale anului financiar 2014/2015. Date fiind si noile locatii deschise, cifra de afaceri in domeniul DIY din cele opt tari (fara Germania) a crescut cu 11,7%, atingand 402,1 milioane euro (fata de 360,0 milioane euro in acelasi interval al anului trecut). Fara a lua in considerare deschideri noi de magazine si efectele cursului valutar, cresterea cifrei de afaceri a fost de 8,2%. Si pe plan regional, Hornbach a inregistrat cresteri considerabile ale cifrei de afaceri in fiecare tara. Cota din cifra de afaceri realizata in afara Germaniei de HORNBACH-Baumarkt-AG a fost de 41,2%.
Societatea Hornbach Baustoff Union GmbH (HBU), membra a concernului, care se ocupa in principal de clienti persoane juridice din domeniul constructiilor si sectoarele conexe, dar si de constructorii particulari, a inregistrat in primul trimestru al anului 2014/2015 o crestere de 10,1% a cifrei de afaceri, aceasta ridicandu-se la 58,0 milioane euro (fata de 52,7 milioane euro in acelasi interval de anul trecut). La 31 mai 2014, HBU detine, in continuare, 25 de magazine de materiale de constructii in sud-vestul Germaniei, precum si doua locatii in Franta, langa granita (Lorena).
Crestere supraproportionala a venitului
Cresterea semnificativa a cifrei de afaceri neluand in considerare deschiderile de magazine noi, atat in Germania, cat si in celelalte tari, cumulata cu majorarea marjei comerciale si asigurarea unor costuri mai favorabile, a dus la o evolutie conform estimarilor, venitul din primul trimestru al anului 2014/2015 inregistrand o crestere supraproportionala vizibila. Rezultatul din exploatare (EBIT) al concernului Hornbach Holding AG s-a majorat cu 70,8%, ridicandu-se la 87,3 milioane euro (fata de 51,1 milioane euro in acelasi interval de anul trecut). Hornbach-Baumarkt-AG aproape si-a dublat EBIT-ul, acesta atingand 73,0 milioane euro (fata de 37,6 milioane euro in acelasi interval de anul trecut).
Directorul financiar Roland Pelka anunta mentinerea prognozei in ceea ce priveste cifra de afaceri si venitul in 2014/2015.
„Dupa aceasta majorare considerabila a cifrei de afaceri si a venitului care a avut loc in primele trei luni, urmeaza trei trimestre pentru care valorile de comparatie de anul trecut sunt deosebit de ridicate“, a afirmat Roland Pelka.
In primul rand, declara Roland Pelka, in Germania urmeaza sa creasca din nou concurenta in lunile ce vor urma, pe masura ce magazinele grupului Praktiker, care au fost inchise, vor fi preluate de alti agenti comerciali din domeniu. In plus, este improbabil ca iarna de anul acesta sa fie la fel de blanda. Grupul prognozeaza in continuare pentru anul financiar 2014/2015, atat la nivelul concernului Hornbach Holding AG, cat si la nivelul Hornbach-Baumarkt-AG, o crestere a cifrei de afaceri, precum si o crestere mai mare la nivelul EBIT-ului.