Ce propuneri de modificare a Codului de Procedura Fiscala are Ministerul Finantelor Publice
modificari fiscalemodificare cod procedura fiscalamodificari mfp
Ministerul Finantelor Publice propune modificarea Codului de Procedura Fiscala pentru a reduce birocratia, a imbunatati claritatea textului de lege si a elimina interpretarile.
Printre masurile propuse de Ministerul Finantelor Publice (MFP), se numara:
- reglementarea expresa a faptului ca un control fiscal efectuat de structurile ANAF sau structurile autoritatilor administratiei publice locale poate consta si in actiuni de prevenire si conformare;
- flexibilizarea regulilor aplicabile in domeniul esalonarii la plata si a regulilor privind plata in rate a bunurilor adjudecate;
- introducerea posibilitatii garantarii obligatiilor fiscale cu scrisoare de garantie emisa de institutiile financiare nebancare;
- introducerea posibilitatii suspendarii sau neinceperii executarii silite, pe o perioada limitata (45 de zile), cand debitorul notifica organul fiscal despre intentia depunerii unei scrisori de garantie/polite de asigurare de garantie;
- introducerea posibilitatii de a efectua plata creantelor fiscale administrate de organul fiscal central, intr-un singur cont unic, printr-un ordin de plata pentru Trezoreria Statului, fata de doua conturi unice in prezent;
- extinderea Spatiului Privat Virtual, serviciul de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta, dezvoltat la nivelul MFP/ANAF si pentru alte institutii/autoritati publice;
- reducerea duratei inspectiei fiscale prin crearea posibilitatii organului fiscal de a selecta, pentru efectuarea inspectiei, perioadele fiscale care prezinta risc fiscal;
- introducerea posibilitatii organelor fiscale de a organiza licitatii prin mijloace electronice pentru eficientizarea valorificarii bunurilor sechestrate;
- simplificarea procedurii de verificare a situatiei fiscale personale;
- suspendarea executarii actului administrativ fiscal prin care s-au stabilit obligatii fiscale principale, are efect si asupra actului administrativ prin care s-au individualizat obligatiile accesorii (accesorium sequitur principale);
- interdictia instituirii masurilor asiguratorii la debitorii aflati in procedura insolventei;
- clarificarea unor termene si modalitati de comunicare prin mijloace electronice.
Potrivit MFP, aceste masuri, si multe altele vor contribui la imbunatatirea echilibrului in relatia dintre contribuabili si organele fiscale in vederea cresterii increderii in sistemul fiscal, cresterea gradului de conformare a contribuabililor si sporirea eficientei activitatii de administrare a impozitelor, taxelor si contributiilor.
Ministerul sustine ca specialistii sai au desfasurat consultari cu reprezentantii Uniunii Nationale a Notarilor Publici din Romania, Asociatiei Romane a Bancilor, Autoritatii de Supraveghere Financiara, Uniunii Nationale a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania, Uniunii Nationale a Executorilor Judecatoresti, Patronatului Creditului IFN, EFI Garant Group IFN SA.