Cati bani a reusit sa adune Cumintenia pamantului
donatii cumintenia pamantuluicampanie cumintenia pamantuluibrancusi
Subscriptia publica pentru cumpararea "Cuminteniei pamantului" a reusit sa adune, pana la ora actuala, 138.188 de euro, prin intermediul tuturor canalelor puse la dispozitie.
Din total, 49.606 de euro au fost stransi prin site-ul brancusiealmeu.ro; 8.875 de euro, prin intermediul eMag.ro, si 79.707 euro, prin transfer bancar in conturile Ministerului Culturii.
Jumatate din fondurile adunate au fost acumulate dupa lansarea campaniei nationale de sustinere, prin 3.455 de donatii, facute de persoane fizice si companii.
"Le multumesc tuturor romanilor pentru sustinerea de care au dat dovada pana acum. Personal, mi-au intarit, inca o data, convingerea ca dispunem de resurse, nebanuite, poate, de multi dintre noi, de coeziune nationala in jurul marilor proiecte de tara.
Cumintenia pamantului este o opera de arta reper in viata artistica a lui Brancusi, are o valoare aparte, iar initiativa Guvernului trebuie sa reprezinte o asumare publica a acestui proiect.
Ii invit pe romani sa ni se alature cu gandul si cu sufletul si sa decida daca aceasta lucrare merita sa ramana accesibila publicului larg.
Noi vom face, in perioada urmatoare, tot ce este posibil sa-i convigem ca da, merita!", a declarat Dacian Ciolos, prim-ministrul Romaniei.
"Cumintenia pamantului este una dintre cele mai mari si mai importante capodopere ale lui Brancusi. A fost creata intr-un moment de rascruce din viata artistului, la 1907-1908, cand a hotarat sa abandoneze mulajul si sa sculpteze direct in piatra, in lemn, in marmura.
Spre deosebire de Sarutul, este o piesa unica, si, chiar si prin denumirea pe care i-a dat-o, un titlu intraductibil, face parte din sensibilitatea romaneasca.
Ai impresia ca vine din epoci imemoriabile, dar marcheaza si un pas important spre modernitate. Brancusi e al meu si, sunt sigura, ca trebuie sa fie si al tuturor romanilor", a declarat Doina Lemny, doctor in istoria artei, muzeograf-cercetator la Muzeul National de Arta Moderna, Centrul Pompidou din Paris.
Printre personalitatile care si-au aratat deja sprijinul pentru campania de subscriptie publica se regasesc Doina Lemny, Nadia Comaneci, Ilie Nastase, Mircea Cartarescu, Dan Perjovschi, Mircea Cantor, Alexandru Tomescu, Vlad Alexandrescu, Tudor GiurgiuFrançois Saint-Paul - ambasadorul Frantei, Razvan Burleanu, Oana Manea, Alexandru Dedu si Cosmin Alexandru.
De asemenea, in spotul publicitar isi declara sustinerea Maia Morgenstern, Oana Pellea, Victor Rebengiuc, Andrei Plesu, Iuliana Tudor, Melania Medeleanu, Irina Pacurariu, Dragos Bucurenci, parintele Constantin Necula, Mariana Lungu, Dan Amariei, Matei Oprina, Cristiana Mongol Stancu, Iv cel Naiv si Virgil Stanescu.
Printre companiile care si-au anuntat implicarea in sustinerea campaniei, se numara Dedeman, eMag, Banca Transilvania, OMNIASIG, BRD, New Folder, Unlock, Media Trust, 360 Revolution.