Care sunt industriile fortate sa se digitalizeze in contextul crizei sanitare
digitalizaretendinte in business
Odata cu restrictiile aferente perioadei de lockdown, autoritatile si companiile s-au vazut puse in situatia de a gasi diverse modalitati de a-si digitaliza rapid operatiunile si de a gestiona cat mai eficient criza brusca, in vreme ce populatia a trebuit la randul ei sa imbratiseze fortat toate schimbarile.
Un studiu efectuat de catre specialistii Tech Academy, organizatorii programului accelerat de 80 de ore de dezvoltare a competentelor digitale, denumit IT Bootcamp, releva faptul ca educatia, administratia publica,
industria ospitalitatii, serviciile bancare, precum si afacerile din livrari si domeniul relatiilor cu clientii sunt printre cele care s-au schimbat cel mai mult in ultimul an si jumatate.
Ce industrii si afaceri din Romania au fost fortate de pandemie sa se digitalizeze?
In acest ultim an, intregul mapamond a trebuit sa se adapteze din mers la toate schimbarile aparute de multe ori peste noapte, la noi realitati si contexte de lucru sau interactiune.
Viteza de reactie si ajustare la noi paradigme, accesibilitatea si digitalizarea au fost si raman in continuare cuvintele cheie ale perioadei COVID-19, iar in Romania, o tara care nu excela neaparat la domeniul digitalizarii mediului de afaceri, fie ca ne referim la relatia cu statul, cu consumatorii sau cu angajatii, schimbarile aduse de pandemie sunt cu atat mai evidente.
Companii mai mici sau mai mari din diverse domenii, institutiile publice, gradinite, scoli, universitati si multe altele au fost fortate sa se adapteze, sa se maturizeze fortat, sa faca un mare salt catre digitalizare pentru a isi putea continua operatiunile.
-
Institutiile publice, serviciile bancare si serviciile medicale
Un caz similar cu cel al reducerii birocratiei in cadrul institutiilor publice este si cel al digitalizarii serviciilor bancare, unde astazi poti deschide conturi si efectua operatiuni diverse fara a mai fi nevoie sa te prezinti intr-o sucursala, ci doar prin video call. Tot prin intermediul unui apel video poti acum consulta si parerea unui medic intr-o problema de sanatate care nu necesita un consult fizic.
-
Call center-urile: De la interactiunea fata in fata sau prin telefon, la chatbots
Call center-urile si afacerile care implicau interactiune telefonica au implementat si sisteme de chatbot pentru a prelua apelurile care nu necesita asistenta detaliata. Dat fiind ca angajatii lor au fost nevoiti sa lucreze de acasa si nu mai aveau neaparat mediul propice pentru a prelua apelurile clientilor, discutiile s-au mutat pe chat-uri online, iar pentru o serie de intrebari frecvente intalnite de-a lungul vremii, au fost dezvoltate soft-uri automate, asa-numitii ‘chatbots’ care sa raspunda utilizatorilor.
-
HORECA: Cumparaturile din magazine si mesele la restaurant au fost inlocuite cu comenzi online livrate la domiciliu
Pe de alta parte, seriviciile de livrari la domiciliu s-au bucurat de o crestere brusca a cererii, antreprenorii din domeniu fiind nevoiti sa isi imbunatateasca platformele pe care isi desfasurau activitatea, astfel incat sa raspunda rapid clientilor, sa le asigure o experienta de utilizare facila si sa isi largeasca spectrul de produse. Colaborari stranse cu serviciile de livrari au avut si restaurantele, fortate sa isi perfecteze strategia de ‘delivery’, concentrandu-se pe ambalarea optima a produselor si livrarea lor in cel mai scurt timp.
-
Educatie: Cursuri pe Zoom si platforme de invatare la distanta
Nu in ultimul rand, poate cel mai disputat domeniu care a fost fortat sa se digitalizeze este sistemul educational. Daca initial aceste schimbari au fost binevenite si chiar mult-asteptate, dat fiind ca in tarile mai dezvoltate astfel de platforme de invatare erau deja bine puse la punct, astazi parintii si copiii de toate varstele incep sa isi piarda rabdarea si concentrarea si vor inapoi la cursuri in format fizic.
-
In contextul actual au aparut si cursuri de digitalizare: Tech Academy - cursuri gratuite online pentru peste 660 de romani
Pe langa domeniile mai sus mentionate, putem vorbi si despre petreceri online, calatorii si conferinte virtuale, plus multe altele. Pe scurt, discutam astazi mai mult ca niciodata despre concepte precum tele-munca, tele-medicina sau tele-educatie, despre inovare si mai ales despre digitalizare, care acum face parte din viata noastra, indiferent ca suntem angajati, antreprenori sau casnici. Inclusiv pentru a descarca certificatul verde care sa iti permita intrarea intr-un centru comercial, este necesar sa ai anumite abilitati digitale.
Astfel, data fiind nevoia evidenta de cursuri IT pentru cetateni, a aparut proiectul Tech Academy, al carui principal obiectiv este de a contribui activ la digitalizarea fortei de munca din Romania. Fiecare cursant va beneficia de 10 ore de consiliere profesionala pentru stabilirea actiunilor viitoare si identificarea nevoilor de instruire conform aptitudinilor actuale. Ulterior, toti cursantii vor participa la IT Bootcamp, un program accelerat de 80 de ore de dezvoltare a competentelor digitale.
Citeste si:
Top 10 concepte care au definit piata de HR in ultimul deceniu