Care sunt conditiile pentru intrarea in somaj tehnic aprobate de Guvern. Impactul financiar al aplicarii masurilor de urgenta este de 2,036 miliarde de lei

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Care sunt conditiile pentru intrarea in somaj tehnic aprobate de Guvern. Impactul financiar al aplicarii masurilor de urgenta este de 2,036 miliarde de lei
Care sunt conditiile pentru intrarea in somaj tehnic aprobate de Guvern. Impactul financiar al aplicarii masurilor de urgenta este de 2,036 miliarde de lei
de Vlad Strunescu la 19 Mar. 2020
Urmareste-ne pe Google News
plata somaj tehnicconditii somaj tehniccost masuri guvernmasuri anticriza

Guvernul a aprobat OUG pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2. Potrivit Ministerului Muncii, impactul financiar estimat pentru aplicarea masurilor de urgenta stabilite de Guvern este de 2.036.000.000 de lei.

OUG reglementeaza, printre altele, conditiile pentru intrarea in somaj tehnic, continuarea platii unor beneficii sociale, prelungirea in mod automat a unor documente, precum si posibilitatea transmiterii online a actelor necesare pentru obtinerea unor beneficii.

Citeste si: PSD propune suspendarea ratelor la banci pentru populatie si firme pana la finalul acestui an
 
In ceea ce priveste somajul tehnic, Guvernul a stabilit ca, in timpul starii de urgenta, pentru perioada suspendarii contractului individual de munca din initiativa angajatorului, in cazul intreruperii temporare a activitatii, indemnizatia de care beneficiaza salariatii sa fie suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj. 
 
Nivelul indemnizatiei va fi de minimum 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat platit din fondul de salarii, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea nr. 6/2020 privind bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2020.
 
De aceste prevederi urmeaza sa beneficieze salariatii angajatorilor care indeplinesc una din urmatoarele conditii:
 
a) intrerup activitatea total sau partial in baza deciziilor emise de autoritatile publice competente potrivit legii, pe perioada starii de urgenta decretate si detin Certificatul de situatii de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, prevazut la art. 12 din Decretul Presedintelui Romaniei nr. 195/2020. Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri elibereaza certificatul de situatii de urgenta conform metodologiei aprobata prin ordin.
 
b) reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 si nu au capacitatea financiara de a achita plata tuturor salariilor angajatilor lor. Angajatorii pot beneficia de plata indemnizatiei prevazuta pentru cel mult 75% dintre angajatii care au contracte individuale de munca active la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.
 
Decontarea sumelor platite cu titlu de indemnizatie, din bugetul asigurarilor pentru somaj,  se face in cel mult 30 de zile de la depunerea documentelor, iar aceste sume se reintregesc din fonduri externe nerambursabile prin Ministerul Fondurilor Europene, in limita sumelor alocate pentru aceasta interventie si in conformitate cu prevederile si regulile de eligibilitate ale Programului Operational Capital Uman.
 
OUG introduce si unele prevederi care sa asigure acordarea, in continuare, a stimulentului de insertie si a indemnizatiei de sprijin prevazute in OUG nr.111/2010 privind concediul si indemnizatia pentru cresterea copiilor. 
 
Guvernul a stabilit ca aceste drepturi sa nu inceteze in situatia in care parintele, ca urmare a instituirii masurilor generate de starea de urgenta, se afla in situatii de suspendare sau chiar de incetare a raportului de munca sau de serviciu prin  restructurarea/restrangerea activitatii angajatorului. 

 
Acordarea drepturilor, in aceste conditii, se realizeaza pe o perioada de 90 zile, dupa aceasta perioada urmand sa fie reanalizata situatia si sa se aplice prevederile legale corespunzatoare. 
 

Posta electronica devine principalul mijloc de comunicare intre cetatean si administratie

Actul normativ adoptat de Guvern mai prevede introducerea postei electronice ca principal mijloc de comunicare intre cetatean si autoritatea administratiei publice centrale sau locale, in vederea stabilirii drepturilor la beneficiile de asistenta sociala. 
Pot fi solicitate prin posta electronica: ajutorul social, alocatia pentru sustinerea familiei, alocatia de stat pentru copii, drepturile acordate in baza OUG nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, alocatia lunara de plasament, drepturile acordate in procedura adoptiei, ajutorul pentru incalzirea locuintei, indemnizatia lunara de hrana acordata in baza Legii nr. 584/2002 privind masurile de prevenire a raspandirii maladiei SIDA in Romania.
 
De asemenea, pe perioada starii de urgenta pot fi depuse prin posta electronica si  cererile si documentele doveditoare pentru stabilirea si plata, in conditiile legii, a drepturilor banesti ce se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, precum si din Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale.
 

Alocatia de stat pentru copii se acorda fara intrerupere

Masurile adoptate de Guvern vizeaza si beneficiile de asistenta sociala pentru copii si tineri, care au drept conditie frecventarea cursurilor scolare. 
 
Astfel, alocatia de stat pentru copii, alocatia lunara de plasament si alocatia pentru sustinerea familiei se acorda fara intrerupere pe perioada instituirii masurilor de urgenta. 
 
De asemenea, alocatia zilnica de hrana, de care beneficiaza copiii cu cerinte educationale special, se acorda pe perioada valabilitatii certificatului de orientare scolara fara a fi conditionata de numarul de zile de scolarizare si de prezenta scolara.

Citeste si: Ministrul Educatiei, despre inghetarea anului scolar si universitar

Totodata, pentru a evita deplasarea persoanelor cu afectiuni grave, care au concedii de peste 90 de zile, respectiv peste 183 de zile, a fost reglementata eliberarea si decontarea certificatelor de concediu medical, care cuprind a 91-a zi sau depasesc 183 de zile, acordate in perioada starii de urgenta, fara avizul medicului expert al asigurarilor sociale.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

S-a schimbat mentalitatea romanilor! Generatia Z isi pariaza banii pe monede virtuale
Banii tai - sectiune de educatie financiara

S-a schimbat mentalitatea romanilor! Generatia Z isi pariaza banii pe monede virtuale

today09 Feb. 2025
Cand se vor da in 2025 vouchere pentru alimente in valoare de 250 de lei? Ce trebuie sa stie romanii nevoiasi
Ultima ora

Cand se vor da in 2025 vouchere pentru alimente in valoare de 250 de lei? Ce trebuie sa stie romanii nevoiasi

today08 Feb. 2025
Un antreprenor roman de succes da de pamant cu economia: daca Romania ar fi o firma, ar fi in incapacitate de plata
Economie

Un antreprenor roman de succes da de pamant cu economia: daca Romania ar fi o firma, ar fi in incapacitate de plata

today07 Feb. 2025
Ideea ciudata de afaceri a celui mai bogat om din lume: in ce isi investeste averea
Tehnologie

Ideea ciudata de afaceri a celui mai bogat om din lume: in ce isi investeste averea

today07 Feb. 2025
Bonusuri care chiar motiveaza! Ce isi doresc angajatii si ce nu functioneaza
Companii

Bonusuri care chiar motiveaza! Ce isi doresc angajatii si ce nu functioneaza

today07 Feb. 2025
Noua schema la ANAF! Inspectorii primesc bonusuri din amenzile aplicate!
Ultimele stiri economice

Noua schema la ANAF! Inspectorii primesc bonusuri din amenzile aplicate!

today07 Feb. 2025
Paulownia – lemnul viitorului! Afacerea care iti poate aduce profituri uriase in doar cativa ani!
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Paulownia – lemnul viitorului! Afacerea care iti poate aduce profituri uriase in doar cativa ani!

today07 Feb. 2025
Se schimba tot! Unde si cum vei plati de acum impozitele? Ce trebuie sa faci urgent!
Ultimele stiri economice

Se schimba tot! Unde si cum vei plati de acum impozitele? Ce trebuie sa faci urgent!

today07 Feb. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Un antreprenor roman de succes da de pamant cu economia: daca Romania ar fi o firma, ar fi in incapacitate de plata
Economie

Un antreprenor roman de succes da de pamant cu economia: daca Romania ar fi o firma, ar fi in incapacitate de plata

today07 Feb. 2025
Ideea ciudata de afaceri a celui mai bogat om din lume: in ce isi investeste averea
Tehnologie

Ideea ciudata de afaceri a celui mai bogat om din lume: in ce isi investeste averea

today07 Feb. 2025
Bonusuri care chiar motiveaza! Ce isi doresc angajatii si ce nu functioneaza
Companii

Bonusuri care chiar motiveaza! Ce isi doresc angajatii si ce nu functioneaza

today07 Feb. 2025
Noua schema la ANAF! Inspectorii primesc bonusuri din amenzile aplicate!
Ultimele stiri economice

Noua schema la ANAF! Inspectorii primesc bonusuri din amenzile aplicate!

today07 Feb. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x