Care este bugetul romanilor de Craciun si de Revelion
buget sarbatoricraciun 2016revelion 2017cadouri romani
Conform datelor studiului "Cumparaturile de Sarbatori", realizat de Mednet Marketing Research Center in mediul urban, orasenii vor aloca, in acest an, un buget total de sarbatori, Craciun si Revelion, de 1.590,16 lei.
Astfel, peste 50% dintre acestia vor cheltui sume intre 1.000 si 3.000 lei pentru Craciun si Revelion, in timp ce o treime dintre oraseni isi vor permite sa cheltuiasca mai putin de 1.000 de lei.
Romanii isi doresc o masa imbelsugata de Sarbatori, asa ca, daca pentru produsele nealimentare (haine, incaltaminte, cosmetice, ornamente etc.) vor cheltui in medie 402,37 lei, pentru produsele alimentare, acestia au un buget cu peste 200 de lei mai mare, respectiv 617,32 lei.
Mai mult decat atat, 511,50 lei este bugetul mediu alocat de acestia pentru cadourile oferite celor dragi cu ocazia Sarbatorilor de iarna, mai mult decat sunt dispusi sa plateasca pentru iesirile la restaurant/in oras prilejuite de Craciun si Revelion (306,46 lei).
In ceea ce priveste excursiile/calatoriile, bugetul mediu alocat de catre locuitorii din mediul urban (orase mari, mijlocii si mici) in acest scop este de 883,37 lei.
In orasele mari (peste 100.000 locuitori), suma medie alocata pentru Sarbatorile de iarna inregistreaza o tendinta ascendenta comparativ cu 2015, bugetul mediu calculat pentru aceasta categorie de orase atingand o valoare de 1.626,21 lei, comparativ cu 1.575,70 lei, in 2014.
Locuitorii oraselor mari sunt dispusi sa cheltuiasca mai mult anul acesta pentru a avea o masa imbelsugata, dar si pentru a oferi cadouri celor dragi, si mai putin pentru produse nealimentare, excursii si iesiri la restaurant sau in oras.
Astfel, daca, in 2014, locuitorii oraselor mari intentionau sa cheltuiasca in medie 602,21 lei pe alimente, in 2015, bugetul mediu a inregistrat o crestere pana la valoarea de 638,24 lei.
Pe de alta parte, in aceste orase, cheltuielile pentru produse nealimentare (reprezentand imbracaminte, incaltaminte, ornamente, cosmetice etc.) si-au continuat trendul descendent din anii precedenti, pana la valoarea de 417,75 lei.
Exista si oraseni care nu-si pot permite sa cumpere, de Craciun sau Revelion, tot ce si-ar dori, din cauza limitarilor financiare.
Cei mai multi au mentionat produse nealimentare precum telefoane, laptopuri, tablete si televizoare, dar au fost si persoane care au specificat produse alimentare, in special carne si produse din carne (un porc intreg, curcan etc.).
In orasele mari, cei care se vor bucura de Sarbatorile de iarna mergand in excursii/calatorii, sunt dispusi sa aloce un buget mai mic, comparativ cu anul 2014 (1.008,46 lei, in 2015, si 1.149,31 lei, in 2014).
Nici in ceea ce priveste iesirile la restaurant si/sau in oras, orasenii din localitatile mari nu si-au extins bugetul fata de anul precedent (337,92 lei buget mediu, in 2015, fata de 372,87 lei, in 2014).
Atunci cand vorbim despre cadourile oferite celor dragi, orasenii din localitatile mari sunt mai darnici, comparativ cu anii precedenti, intentionand sa cheltuiasca pentru a-i bucura pe cei apropiati, o suma medie de 512,75 lei.
In ceea ce priveste cadourile ocazionate de Sarbatorile de iarna (Craciun si Revelion), peste 90% dintre oraseni si-au exprimat, anul acesta, intentia de a cumpara cadouri celor dragi.
In topul preferintelor, sunt dulciuri, mentionate de peste 55% dintre oraseni. Pe locul al doilea, se afla articolele de imbracaminte si incaltaminte (54,7% dintre oraseni intentionand sa le ofere cadou).
De asemenea, avand in vedere explozia de oferte a retailerilor in ceea ce priveste seturile de cosmetice, parfumurile si cosmeticele sunt pe locul 3 in topul preferintelor in materie de cadouri (54,3%). Nu in ultimul rand, jucariile sunt si ele in topul listelor de cadouri ale orasenilor.
Principalii destinatari ai cadourilor de Sarbatori sunt membrii familiei (sotul/sotia, partenerul/partenera, copiii, parintii, fratii, surorile etc.).
In ce priveste cumpararea bradului natural de Craciun, se observa o tendinta evidenta a romanilor de a fi mai atenti cu mediul inconjurator, cel mai probabil si datorita impactului numeroaselor campanii media impotriva taierii copacilor.
In acest context, anul acesta, mai putin de 40% dintre romanii din mediul urban (orase mici, mijlocii si mari) si-au exprimat intentia de a cumpara brand natural de Craciun. Peste 50% detin un brad artificial, in timp ce aproape 5% nu vor impodobi brad anul acesta.
Legat de petrecerea de Revelion, majoritatea orasenilor intervievati aleg sa treaca in noul an, in tara (81,5%).
Dintre cei care vor ramane in Romania de Revelion, 80,1% vor petrece alaturi de familie, prieteni in propriile locuinte sau ale prietenilor, 8% vor merge la un restaurant/club, in timp ce 7,8% vor petrece intr-o statiune montana/balneara din Romania.
Tot alaturi de familie si/sau prieteni vor petrece si cei mai multi dintre cei care vor fi peste granite de Revelion.
Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ la nivel national urban (orase mici - sub 30.000 locuitori, orase mijlocii 30.000-100.000 locuitori, orase mari - peste 100.000 locuitori), in perioada 26 noiembrie - 2 decembrie 2015.
Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 800 de persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18-65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.