Cardurile romanilor de energie sunt pe drum: cand ajung la oameni banii pentru facturi
carduri energievouchere energiebani pentru facturi
Vesti bune pentru romanii care beneficiaza de sprijin financiar din partea statului pentru a-si acoperi o parte din costurile facturilor la energie. Cardurile de energie urmeaza sa fie distribuite catre ei incepand cu 1 februarie. Anuntul a fost facut miercuri, de ministrul Investitiilor si Fondurilor Europene, Marcel Bolos.
"In sedinta de Guvern de astazi am discutat doua subiecte esentiale si importante pentru beneficiarii de voucher sau card de energie precum si problema stadiului implementarii la zi a Planului National de Redresare si Rezilienta.
Legat de primul subiect, Guvernul a adoptat o ordonanta simpla cu patru modificari importante pentru beneficiarii de card de energie.
Prima problema si prima masura reglementata este cea privitoare la beneficiarii care au domiciliul fara nomenclator stradal. La sate mai ales, in zona rurala, unde inca nu s-au elaborat nomenclatoarele stradale, aici e posibil ca beneficiarii nostri sa figureze toti la o singura adresa. Repet, nu e intocmit inca nomenclatorul stradal. Sunt din estimarile noastre peste 550.000 de astfel de situatii. Dau exemplu judetului Teleorman. Este o situatie cu care ne-am intalnit: 40.000 de beneficiari figureaza sau au aceasta situatie a domiciliului fara nomenclator stradal, respectiv toti beneficiarii sunt la aceeasi adresa.
Iar Guvernul a aprobat ca printr-un sistem de declaratii pe propria raspundere si cu informatiile culese din teren de catre Posta Romana practic sa ajungem in posesia acestor informatii cu beneficiarii nostri si cu clarificarea domiciliului si respectiv a situatiei locative raportate la locul de consum si in acest fel sa putem face verificarile in ceea ce priveste plafonul de venit si respectiv calculul venitului mediu pe membru de familie pe loc de consum si in acest fel beneficiarii sa poata intre in drepturi", a spus Marcel Bolos la briefingul sustinut la finalul sedintei Executivului.
Te-ar putea interesa si: Anul nou a venit, dar criza fortei de munca persista: angajatorii sunt disperati
Acestea fiind spuse, urmeaza ca in perioada 16 ianuarie - 1 februarie, cei ce figureaza la aceeasi adresa sa primeasca declaratiile pe propria raspundere.
"A doua masura si a doua situatie pe care am reglementat-o este aceea in care in general si in special beneficiarii nostri au colocatari care figureaza la adresa de domiciliu, dar acestia nu locuiesc efectiv la acea adresa si nici nu se poate face radierea acestor colocatari de la adresa de domiciliu, in acest fel punand beneficiarul in situatia de a fi exclus din lista de beneficiari.
Pentru aceasta, mecanismul aprobat de catre Guvern este cel in care beneficiarul in cauza, pe baza instiintarii pe care o transmitem pentru fiecare dintre beneficiarii exclusi din lista, se va adresa primariei din raza de domiciliu de care apartine pentru a i se intocmi o ancheta sociala in care se va valida situatia de la fata locului respectiv cati locuiesc la adresa de domiciliu", a mai completat oficialul guvernamental.
Ministrul a mai punctat faptul ca Executivul acorda sprijinul pentru compensarea pretului la facturile pentru energie in functie de locul de consum, consumurile energetice ale locului de consum si incearca sa respecte plafonul de venit la locul de consum sa depaseasca cei 2.000 de lei.
Cum poate fi folosit cardul pentru energie?
"(...) Dupa ce a primit cardul, beneficiarul care vrea sa-si plateasca caldura la bloc solicita asociatiei de proprietari acest certificat de validare a datoriei. Asociatia de proprietari completeaza cu datele de identificare si suma pe care o datoreaza certificatul. Dupa aceea, beneficiarul are doua modalitati: aceea in care merge la Oficiul Postal cu trei documente - actul de identitate, cardul de energie si certificatul de validare a datoriei - pentru caldura la bloc. A doua modalitate este la postas, care poate sa intocmeasca formalitatile pentru ca sa-si plateasca caldura la bloc. Este extrem de simplu. Nu are documentatie sofisticata. Dupa ce s-a completat dovada privind serviciile de mandat postal, Posta are la dispozitie banii pe care noi i-am virat Postei pentru toti beneficiarii. Nu este un mecanism in care lumea ia banii si dupa aceea am scapat de sub control scopul pe care il avem prin intermediul acestui mecanism, ci pur si simplu noi avem virarea banilor", a explicat ministrul.
Foto: manager.ro