Recent, Kickstarter a prezentat rezultatele financiare pentru 2012. In 2012, site-ul care a popularizat notiunea de crowdfunding a atras peste doua milioane de finantatori, care au investit 319 milioane dolari in orice idee, de la un show de comedie sustinut de o femeie, pana la ceasuri conectate la iPhone si piane electronice alimentate de la banane. Suma a crescut cu 221% fata de 2011, iar numarul finantatorilor s-a majorat cu 238%!
Din cele 41.765 proiecte lansate de Kickstarter, doar 18.109 au avut succes. Proiectele care tin de jocuri au incasat cei mai multi bani, 83 milioane dolari, datorita consolei de jocuri Ouya, care a strans in august incredibila suma de 8,6 milioane dolari.
Proiectele cinematografice au insumat 58 milioane dolari si Kickstarter precizeaza ca 10% din filmele prezentate in cadrul Festivalului de Film Sundance din ianuarie 2012 au fost finantate prin intermediul site-ului. Pe locul III s-au situat proiectele de design (mobila, carcase de iPhone si accesorii pentru biciclete), care au strans 50,1 milioane dolari.
Vedeta incontestabila a Kickstarter in 2012 a fost ceasul Pebble, care a reusit sa obtina finantari de 10 milioane dolari in luna mai. Totusi, in prezentarea Kickstarter Top 50 2012, ceasul cu ecran e-paper nu este mentionat. Atentia Kickstarter a fost indreptata catre proiectele artistice si campaniile performante.
Din pacate, 84% din proiecte au fost amanate, la un moment dat. De aceea, unii finantatori s-au declarat nemultumiti. Inventatorii de produse trebuie sa furnizeze acum fotografii ale prototipurilor lor functionale, nu doar randari pe calculator si sa le expuna investitorilor riscurile proiectelor. Chiar daca respecti regulile site-ului, sansele ca proiectul tau sa aiba succes pe Kickstarter s-au diminuat. Potrivit unor analisti, Kickstarter nu stie cum sa gestioneze proiecte de mai multe zeci de milioane de dolari si nici nu doreste acest lucru.
Printre cele mai originale idei vehiculate in comunitatea Kickstarter este infiintarea unui grup de hackeri in Bagdad (Irak). In acelasi timp, Kickstarter se confrunta cu o concurenta acerba din partea noilor site-uri de crowdfunding, care doresc sa dezvolte proiecte la care primul domeniu mentionat nu s-a mai obosit sa coopereze.