Burberry: Profituri de 158,7 milioane lire sterline in prima jumatate a anului
burberryluxbrandvanzaricrestereretailer
Casa de moda britanica Burberry, care produce haine, parfumuri si accesorii de lux, a inregistrat in prima jumatate a anului profituri de 158,7 milioane lire sterline, pe fondul cresterii vanzarilor.
Profiturile pentru prima jumatate din 2011 - pana in luna septembrie - au crescut cu 23%, fata de 2010. Vanzarile s-au majorat cu 16%, informeaza
BBC News. Compania ramane fidela planurilor sale de extindere a spatiului de vanzare cu 15% - mai ales in China.
Circa 19% din veniturile Burberry provin din pietele emergente. Cresterea marcii s-a datorat economiilor in curs de dezvoltare, care acumulau 6% din vanzari in 2008 si 13% in prima jumatate a lui 2010.
Burberry estimeaza ca va deschide intre 8 si 10 magazine noi in China, America Latina si Paris, in cadrul procesului de extindere a brandului de lux. Totusi, reprezentantii grupului spun ca sunt pregatiti sa apeleze la reducerea costurilor, daca situatia economica va impune acest lucru.
"Ramanem pregatiti, in fata incertitudinilor locale si globale, pe masura ce sustinem o crestere pe termen lung", a declarat CEO-ul companiei Burberry, Angela Ahrendts. Vanzarile semnificative de genti din piele si alte accesorii au stat la baza profiturilor brandului.
Profiturile in primele 12 luni incheiate in martie au fost de 296 milioane lire sterline, cu 40% mai mari decat in perioada similara a anului anterior. Veniturile Burberry au crescut cu 27%, la 1,5 miliarde lire sterline.
Oficialii brandului exclusivist spun ca strategia concentrarii pe alte produse decat hainele a dat roade, in conditiile in care segmentul mentionat a generat aproape jumatate din cresterea vanzarilor.
"Pentru moment, Burberry ramane un exemplu rar si notabil de retailer care se bucura de o crestere extraordinara", apreciaza Richard Hunter, din cadrul Hargreaves Lansdown Stockbrockers (Marea Britanie).
Acesta avertizeaza insa ca "brandul ramane expus in fata schimbarilor de trenduri care intervin pe piata produselor de lux, profund interconectata cu economia globala".