British American Tobacco lanseaza campania Stop contrabanda
british american tobaccotrafic de tigaricontrabanda
British American Tobacco Romania lanseaza in premiera nationala harta in timp real a capturilor de tigari din Romania. Traficul de tigari afecteaza toate regiunile Romaniei si este cel mai important ca volum din totalul bunurilor de contrabanda de pe teritoriul tarii. Cele 3 miliarde de lei neincasate de statul roman in 2016 ar fi putut fi folosite pentru construirea a 111 km de autostrada sau pentru achizitia a 12 avioane F-16.
Campania celui mai mare producator roman de tigarete a demarat in conditiile in care piata neagra a atins in 2016 cel mai ridicat nivel mediu anual din 2011 pana in prezent. Anul trecut, statul nu a incasat circa 3 miliarde de lei (672 de milioane de euro) din cauza contrabandei, bani care ar fi putut fi folositi in educatie, sanatate, siguranta publica, transporturi, aparare sau cultura.
Principalele efecte negative ale contrabandei sunt prezentate si prin panouri raspandite in cele mai aglomerate 80 de puncte ale Capitalei.
“Traficul ilicit de tigarete trebuie sa scada. Fiecare a 6-a tigara fumata in Romania provine din contrabanda, ceea ce inseamna venituri mai mici la bugetul de stat. Dorim sa sustinem autoritatile romane sa-si atinga obiectivul de a aduce piata neagra la media europeana de 10%. Tocmai de aceea, vrem sa aratam atat eforturile pe care autoritatile le fac in fiecare zi, cat si dimensiunea si impactul contrabandei asupra vietii noastre de zi cu zi”, a declarat Ileana Dumitru, Director Juridic si Relatii Publice al British American Tobacco Romania.
Traficul ilicit de tigarete afecteaza veniturile la bugetul de stat, siguranta publica a cetatenilor prin finantarea directa a retelelor infractionale si dezvoltarea economica a celor mai afectate regiuni. In acelasi timp, contrabanda inseamna produse din tutun care nu se supun niciunei reglementari privind standardele de calitate. In plus, tigarile de pe piata neagra sunt vandute la preturi mai accesibile de catre persoane neinteresate de varsta cumparatorilor.
Pe langa informarea publicului, campania isi propune si implicarea cetatenilor prin posibilitatea de a semnala orice aspect legat de traficul ilicit al produselor din tutun. Toate informatiile obtinute sub protectia anonimatului vor fi transmise catre autoritatile statului.
Campania "Stop contrabanda!" reprezinta o continuare a colaborarii dintre British American Tobacco Romania si autoritatile care lupta impotriva traficului ilicit de tigari. Colaborarea reprezentantilor industriei si a autoritatilor in domeniu a contribuit la reducerea segmentului produselor de contrabanda de la 36.3%, nivelul inregistrat la inceputul anului 2010, la 16.8% in 2016. La nivel european, British American Tobacco a semnat un angajament prin care sustine actiunile Uniunii Europene de lupta cu traficul ilicit de tigarete cu 200 de milioane de dolari in perioada 2010 – 2030. Contributia companiei se ridica pana in prezent la 47 de milioane de dolari.
***
Despre contrabanda cu tigarete in Romania
- Romania este una dintre cele mai afectate tari din Uniunea Europeana, a doua din Europa de Est, dupa Polonia.
- Romania are 2.000 de km de granita cu tari non-UE, in care pretul tutunului poate fi de pana la 6 ori mai mic decat in Romania.
- Traficul ilicit de tigari prejudiciaza anual statul roman cu peste 650 milioane de euro (aproximativ 3 miliarde de lei). Bugetul de stat pierde circa 50 de milioane de euro lunar din cauza pietei negre. Pentru fiecare procent adaugat pietei ilegale de tutun, bugetul de stat pierde anual inca 40 milioane de euro.
- In ultimii 7 ani ( 2010-2016 ) statul roman a pierdut 4,8 miliarde de euro ( aprox. 21,6 miliarde de lei).
- Piata neagra a crescut cu 27%, intre 2011 si 2016.
- Fiecare container de tigari ilegale inseamna 1 milion de euro profit pentru retelele de contrabanda. Date ale Interpol arata ca traficul ilicit de tigari este un catalizator pentru traficul de droguri, arme, persoane si chiar activitati teroriste.
Foto: pixabay.com
Economist
Experienta: 5 ani de activitate in management si marketing