Borsec, prima marca romaneasca care conduce in topul Superbrands
borsecsuperbrandsmarcibranduricoca-colaursus
Producatorul de apa minerala Borsec a ocupat prima pozitie in clasamentul Consumer Superbrands 2011 - 2012, realizat de Superbrands Romania in colaborare cu Nielsen Romania. Este pentru prima data cand o marca romaneasca conduce in top.
Top 10 este intregit de Adidas, Mercedes-Benz, Dr. Oetker, Ikea, Coca-Cola, Kike, BMW, Jack Daniel's si Orbit.
Lista brandurilor eligibile pentru statutul Superbrands a fost obtinuta pe baza metodologiei internationale Superbrands, care cuprinde doua etape importante. In prima etapa, Consiliul Superbrands, alcatuit din 26 de specialisti in management, marketing, comunicare si branding, a asigurat selectia calitativa a listei de branduri, evaluand 1.260 de marci din 48 de categorii. Criteriile luate in considerare in procesul de selectie au fost calitatea, increderea si diferentierea pe piata.
Marcile castigatoare pe categorii au fost selectate din 740 de branduri (incluse in final in cercetarea de piata) de catre cei 1.500 de romani participati la un sondaj. Dintre acestea, 29% au fost branduri locale.
Pe categoria de bauturi recoritoare, castigatoare a iesit marca Coca-Cola (indicata ca fiind un superbrand de 67% dintre respondenti), iar la bere invingator a iesit brandul Heineken (44%).
Pe segmentul de lactate conduce Danone (44%), iar la retail lider este Carrefour (60%).
Alte marci locale considerate superbranduri de catre consumatorii romani sunt: Arctic, BCR, Dorna, Mobexpert, Petrom, Poiana, PRO TV, Rompetrol, Sensiblu, Caroli, Cris-Tim sau Ursus.
Circa 87% dintre cei chestionati au spus ca, pentru ca un brand sa fie considerat superbrand, calitatea este cel mai important lucru. Urmeaza respectul marcii pentru clienti (86%) si raportul calitate-pret (85%).