Borsec, cel mai puternic brand romanesc
branduri romanestiborsecgerovitaldornaclasamenttop
Borsec, Gerovital si Dorna conduc topul celor mai puternice 50 de branduri romanesti.
Editia 2012 a Topului celor mai puternice 50 de branduri romanesti plaseaza pe primele locuri companiile Borsec, Gerovital, Dorna, Poiana, La Dorna, Plafar, Cris-Tim, Kandia, Napolact si Fares.
In topul de anul acesta au intrat patru noi marci romanesti: Caroli, Adria, Silva si Dedeman. La capitolul cresteri spectaculoase in 2012, se inscriu branduri precum Fares, Dero, Elmiplant, Pate Bucegi si Arctic.
O ascensiune deosebita este inregistrata anul acesta de categoria alimente, respectiv sub-categoria mezeluri, Cris-Tim fiind unul dintre brandurile ce se regasesc intre primele 10 marci romanesti in 2012.
Anul trecut, topul celor mai puternice marci romanesti indica cresteri ale produselor alimentare si ale celor de igiena personala si scaderi pentru categoriile de servicii, bunuri de folosinta indelungata si bauturi alcoolice.
Unlock Market Research a realizat al treilea val al acestui studiu, pentru a identifica puterea marcii si din perspectiva capacitatii acesteia de a se mentine in top, in conditiile in care brandurile actioneaza intr-un mediu economic instabil.
"La prima editie a topului spuneam ca va fi foarte dificil sa comparam topurile de la an la an. Aceasta a treia editie imi invinge scepticismul din 2010. De regula, dupa trei valuri se poate vorbi de o stabilizare a unui trend. Asta vedem si noi anul acesta. Topul marcilor romanesti este foarte stabil, semn ca romanii considera ca avem valori comerciale incontestabile", a declarat Adina Vlad, managing partner, Unlock Market Research.