Benetton cauta SOMERII ANULUI
benettonalessandro benettonconcurssomerisomajzara
Alessandro Benetton (foto) se afla in cautarea unui "leac" pentru economia subreda a lumii si ii roaga pe cei 100 milioane de tineri someri sa vina cu idei. Presedintele in varsta de 48 de ani al retailerului gigant Benetton a lansat ultima campanie UNHATE, punand accentul pe somerii sub 30 de ani, care incearca sa isi gaseasca un loc de munca si o vocatie.
"In istoria lumii... cei mai mari inventatori, cei mai mari lideri, cele mai mari diferente au fost facute mereu de oamenii cu varsta sub 30 de ani", a declarat Benetton, pentru Reuters. "Nu cred ca putem explora viitorul, inainte de a discuta cu acesti tineri."
Cea mai noua campanie globala Benetton va include postere, tricouri, un film si un concurs pentru alegerea a
100 de someri ai anului; fiecare somer selectat va primi 5.000 de euro, pentru a-si dezvolta un proiect.
Concurentii trebuie sa aiba intre 18 si 30 de ani si sa fie SOMERI. Ei trebuie sa isi posteze povestea si ideea din spatele proiectului pe site-ul
www.unhatefoundation.org si vor fi selectati printr-un sondaj online. Concursul se va incheia in 14 octombrie.
Benetton a spus ca modelul economic de dupa al Doilea Razboi Mondial, care se bazeaza pe cresterea PIB-ului, in scopul furnizarii prosperitatii, a devenit demodat in fata schimbarilor de la finele secolului 20, inceputul secolului 21. Mai exact, explozia tehnologiei computerelor si a internetului a transformat lumea.
"Trebuie sa GANDIM", a declarat Benetton in cadrul unui interviu. "Trebuie sa acceptam ideea ca PIB-ul nu este singura unitate de masura disponibila".
Benetton a mai spus ca inedita campanie a fost inspirata atat de expertii Benetton, care i-au prezentat acestuia o serie de statistici privind somajul (exista 100 milioane de tineri someri cu varsta cuprinsa intre 15 si 29 de ani, in toata lumea), cat si de o calatorie recenta efectuata in Japonia.
Pentru seful Benetton, Japonia poate fi un model economic demn de urmat, deoarece a supravietuit cu succes crizei majore de la finele anilor '90. "Avem o economie mai curata", a povestit Benetton. "Mergi la Tokio si ai parte de un zgomot redus, masini electrice si poluare tot mai redusa".
Benetton, afacerea de familie
Benetton are trei copii, cu varste sub 13 ani, deci nu este foarte interesat, deocamdata, de viitorul lor pe piata muncii. In calitate de fiu care a mostenit functia de conducere de la tatal sau, Benetton spune ca a venit timpul ca gigantul sa incerce si altceva.
"A venit timpul ca imperiul pe care l-am mostenit sa isi schimbe viziunea", a recunoscut Benetton.
La 50 de ani dupa ce grupul a fost fondat de tatal sau, Luciano, mostenitorul Benetton a fost desemnat in luna aprilie sa reinvie un brand care a cazut in dizgratie, fata de ascensiunea din anii '80.
Benetton, unul din cele mai cunoscute branduri din Italia, cu peste 6.500 de magazine in 120 de tari ale lumii si reputatia utilizarii culorilor tari si a reclamelor socante, a suferit de pe urma rivalitatii cu Zara (Inditex) si H&M.
Sustinatorii lui Benetton spun ca acesta va aduce o noua perspectiva pentru casa de moda de 2 miliarde de euro, ale carei vanzari nu au excelat in ultimii 10 ani. "Viata NU este mereu asa cum ai vrea sa fie si acest lucru este valabil si in cazul unei companii", a spus Benetton. "Este vorba de un produs, pe care l-am avut dintotdeauna, dar si de perceptia clientului, suprafata magazinelor, comunicarea cu publicul... este o actiune mai ampla", a conchis Alessandro Benetton.