Autoritatile au luat la ochi influencerii care fac bani din promovarea unor produse pe Facebook sau Instagram
influencerimarketing onlinerelamabranduriyoutubefacebookinstagrampublicitate
Persoanele foarte populare in mediul virtual care primesc produse sau sume de bani pentru a promova anumite servicii si companii, "influencerii", sunt obligati, in Marea Britanie, sa precizeze clar ca primesc bani sau alte plati pentru serviciile lor.
Autoritatea pentru concurenta si protectia consumatorului din Marea Britanie le impune persoanelor care fac reclama in mediul virtual si care influenteaza cumparatorii sa se orienteze spre anumite servicii si produse indicate de ei, sa specifice clar ca sunt platite pentru a face aceste recomandari. Nesupunerea la aceasta regula ii poate duce in fata instantelor de judecata pe influenceri.
Recent, 16 vedete online, printre care Zoella, Rita Ora sau Rosie Huntington-Whiteley, au acceptat conditiile puse de Autoritatea pentru concurenta si protectia consumatorului din Marea Britanie, de a preciza explicit ca iau bani sau alte avantaje de la companii, pentru a se afisa cu diverse produse, in special haine si accesorii.
Autoritatile britanice vor astfel sa se asigure ca publicul este bine informat, sa nu fie pacalit sa creada ca influencerii de pe retelele sociale folosesc intamplator, din convingere proprie sau ca au o preferinta pentru anumite branduri.
YouTube, Facebook sau Instagram au devenit medii prin care anumite persoane au capatat o mare notorietate prin postarile lor, fara sa fi fost neaparat vedete in afara acestor platforme. Z
oe Sugg (28 de ani), cunoscuta pe YouTube drept "Zoella”, publica videoclipuri pe teme de moda in principal si castiga bani din reclame. Potrivit unor estimari, ea a facut circa 4 milioane de dolari din canalul de You Tube, incepand din anul 2009 pana acum. Zoella are aproape 12 milioane de abonati la canalul sau de YouTube.
De asemenea, actori, cantareti sau sportivi celebri castiga bani frumosi postand pe Facebook sau Instagram imagini cu ei purtand haine de la anumite branduri, fara sa precizeze in mod explicit ca ei fac, de fapt, reclama acelui producator, contra cost.
Odata cu dezvoltarea retelelor sociale, firmele din intreaga lume, in special in domeniile modei, gadgeturilor sau auto, s-au indreptat tot mai mult catre tehnicile de influencer marketing, vanzandu-si produsele catre milioanele de fani influentati de vedetele de pe internet.