Asociatia Pro Infrastructura: Mai multe proiecte PRIORITARE sunt SUBFINANTATE
infrastructura rutieraautostrada sebes turdadrumul expres craiova pitestiautostrada transilvaniainvestitiiasociatia pro infrastructura
Asociatia Pro Infrastructura trage un puternic semnal de alarma si spune ca, in Legea bugetului national pe 2020 sunt subfinantate mai multe proiecte de investitii pe care Guvernul Orban le-a catalogat anterior ca fiind "prioritare". "Desi, declarativ, vor fi prioritizate principalele investitii pe fonduri europene aflate in derulare, lucrurile nu par sa stea asa", atrag atentia cei din Asociatia Pro Infrastructura.
Membrii Asociatiei Pro Infrastructura amintesc faptul ca, la inceputul saptamanii, presedintele
Klaus Iohannis a promulgat Legea bugetului de stat pentru anul 2020. Totusi, Asociatia se declara nemultumita de faptul ca mai multe proiecte declarate de Guvern ca fiind prioritare, au primit fonduri foarte mici, insuficiente dezvoltarii lor.
"Presedintele Klaus Iohannis a promulgat ieri legea bugetului de stat pentru anul 2020, dupa ce Guvernul Orban si-a asumat raspunderea in Parlament la finalul anului trecut pentru aceasta lege. Desi, declarativ, vor fi prioritizate principalele investitii pe fonduri europene aflate in derulare, lucrurile nu par sa stea asa”, scriu cei de la Pro Infrastructura, intr-un mesaj pe Facebook.
Asociatia ofera si cateva exemple, printre care: centura orasului Bacau, Autostrada Sebes-Turda, drumul Expres Craiova-Pitest, podul peste Dunare de la Braila, A3 Autostrada Transilvania si A3 Rasnov-Cristian, centurile Satu Mare, Timisoara, Radauti, reabilitarea DN76, realizarea studiilor pentru Autostrada Timisoara-Moravita, realizarea studiilor pentru modernizarea cailor ferate Bucuresti-Giurgiu si Cluj Napoca-Oradea sau dublarea caii ferate intre Mogosoaia si Balotesti.
Citeste si:
SONDAJ: Candidatul USR-PLUS la Primaria Capitalei va castiga detasat alegerile in fata Gabrielei Firea
"Un prim exemplu ar fi centura orasului Bacau, un proiect de aproximativ 800 de milioane de lei cu TVA pe care lucrarile au inceput in martie 2019 si au avansat pe parcursul anului foarte bine, fiind utilizati aproximativ 250 de milioane de lei. Estimarile noastre indica un necesar de 350-400 de milioane de lei in 2020. Alocarea Guvernului Orban: 64 de milioane. Comparativ, constructia Centurii Targu Mures, aflata intr-o licitatie suspendata de 3 luni, fara oferte depuse, cu sanse reduse de contractare in 2020, are o alocare mai mare.
Un alt proiect drastic subfinantat este Autostrada Sebes-Turda. Chiar daca avansul in 2019 nu a fost cel scontat, au fost consumate 183 de milioane de lei. Alocarea pentru 2020 este de doar 56 de milioane, mult sub o estimare realista de aproximativ 200 de milioane.
Drumul Expres Craiova-Pitesti (cele 3 loturi aflate in constructie in valoare de peste 2 miliarde de lei cu TVA) au o alocare modica de 96 de milioane de lei, desi premierul Orban a spus ca in 2 ani se finalizeaza lucrarile (evident, o promisiune fantezista).
Podul peste Dunare de la Braila, o investitie de peste 2 miliarde de lei care a atras in 2019 peste 500 de milioane, are o alocare de doar 97 de milioane de lei in 2020.
Alte proiecte subfinantate in 2020 in opinia noastra ar fi A3 Autostrada Transilvania si A3 Rasnov-Cristian, centurile Satu Mare, Timisoara, Radauti, reabilitarea DN76, realizarea studiilor pentru Autostrada Timisoara-Moravita, realizarea studiilor pentru modernizarea cailor ferate Bucuresti-Giurgiu si Cluj Napoca-Oradea sau dublarea caii ferate intre Mogosoaia si Balotesti", se mai arata in
mesajul Asociatiei.
De asemenea, Asociatia Pro Infrastructura face si un apel la prim-ministrul Romaniei, precum si la ministrul Transporturilor, carora le solicita "sa demonstreze si cu fapta, nu doar cu vorba, ca sunt mai competenti decat predecesorii lor!"
Citeste si:
Reorganizarea este cuvantul de ordine in business in 2020