Analiza KeysFin: Cine sunt femeile care fac business in Romania
femeifemei afacerifemei antreprenorfemei de afaceri
44 de ani. Inteligenta, educata, focusata pe consultanta si retail. Asa arata portretul robot al femeii care face business in Romania. Un studiu realizat de compania de servicii financiare KeysFin releva ca, spre deosebire de anii trecuti, tot mai multe femei intra in afaceri, dovada ca peste 200.000 de firme au actionari majoritari reprezentante ale sexului frumos.
De 8 martie sarbatorim femeia si cum altfel puteam marca aceasta zi decat printr-un studiu dedicat ei?
Cele mai noi date de la Registrul Comertului si Ministerul de Finante, analizate de KeysFin, arata ca numai putin de 217.400 de femei sunt implicate in prezent in afaceri, in calitate de actionari majoritari la societati comerciale active pe piata romaneasca.
Cele mai multe femei fac afaceri in Bucuresti, unde sunt inregistrate 47.118 firme cu actionari majoritari femei, urmate de cele din Cluj (11.842 firme), de doamnele din Timis (9797 firme), Constanta (9401 societati), Prahova (7654 firme) si Ilfov (6984 societati).
Comertul cu amanuntul este domeniul cel mai atractiv pentru femei, dovada inregistrarea a numai putin de 24.130 de societati. Doamnele si domnisoarele manageri mai conduc 9281 de firme specializate in transport si depozitare si 8854 de societati de consultanta si management.
Intre domeniile atractive pentru sexul frumos se mai afla comertul cu amanuntul in magazinele nespecializate cu vanzare predominanta de produse nealimentare (7571 firme), lucrari de constructii rezidentiale si nerezidentiale (6458 societati), activitati de contabilitate si audit financiar (5891 firme), baruri si activitati de servire a bauturilor (4867 firme) si restaurante (4310 societati)
Alte peste 4000 de femei conduc business-uri in domeniul magazinelor de imbracaminte, 3913 au afaceri cu coaforuri si alte activitati de infrumusetare, iar peste 3300 conduc farmacii, mai arata analiza KeysFin.
Raportat la barbati, femeile conduc majoritatea afacerilor din sanatate si asistenta sociala (58,58%), gospodarii private (66,67%), alte activitati de servicii (51,78%) si sunt aproape pe picior de egalitate in invatamant (48,92%), intermedieri financiare (46,7%), activitati profesionale (44,38%), comert (43,62%), hoteluri si restaurante (42,64%),
“Daca la precedentul studiu, realizat de KeysFin, aveam in jur de 160.000 de femei implicate in business, acum avem 217.400 si asta numai cu statutul de actionari majoritari, adica de decidenti in materie de afaceri, ceea ce reprezinta un progres semnificativ”, spun analistii de la KeysFin.
“Datele statistice arata ca cele mai multe femei implicate in afaceri din pozitia de actionar majoritar sunt romance. Tot in tara noastra fac business, printre altele, 116 italience, peste 200 de chinezoaice, 105 femei din Germania, 74 de femei din Republica Moldova, 34 de austriece, 42 de turcoaice, 23 de frantuzoaice, 19 unguroaice si 26 de femei din SUA”, mai spun expertii KeysFin.
Statistica KeysFin mai arata, totodata, ca majoritatea firmelor in care sunt implicate femei in calitate de actionar majoritar au, in medie, trei salariati si o cifra de afaceri de pana in 500.000 lei.
Femeile, mai tinere si mai educate
Datele statistice KeysFin mai arata un lucru interesant – faptul ca, spre deosebire de barbati, femeile cu educatie superioara reprezinta 78%, in timp in cazul barbatilor, procentul este de 74%.
Si in privinta varstei, femeile stau ceva mai bine. Varsta medie a femeilor care fac afaceri este de 44 de ani, in timp ce la barbati este de 44,6 ani.
“Cele mai tinere femei care fac afaceri sunt implicate in organizarea de spectacole (medie de 40 ani), servicii si activitati ale gospodariilor (41 de ani) in timp ce femeile cu varsta medie cea mai ridicata ( de peste 47 ani) activeaza in sanatate si asistenta sociala si tranzactii imobiliare. Asta in timp ce barbatii maturi sunt implicati mai ales in industria extractiva si cea prelucratoare, iar cei mai tineri in IT&C”, spun analistii KeysFin.
“Statistica, realizata la nivelul anului 2014, arata astfel ca 8 din 10 femei care fac afaceri in Romania au studii superioare si sunt specializate in domeniile in care activeaza, de la comert, la contabilitate, sanatate si saloane cosmetice. Datele indica o profesionalizare tot mai accentuata a doamnelor si domnisoarele, o focusare accentuata pe domeniile cu potential de business ridicat, afaceri in care activitatea cu clientii este directa dar si in segmentele economice care presupun analiza economica detaliata, precum consultanta fiscala”, au mai afirmat cei de la KeysFin.
Sursa:
KeysFin
Editorialist Manager.ro
9 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email:
mariat@rs.ro