Afacerile cu livrare de mancare sunt printre cele mai profitabile
food deliveryrestaurantfast foodafaceriidei de afaceri
In ultimii ani, serviciile de livrat mancare au inregistrat un succes fulminant pe piata de consum din Romania. Principalele companii de pe piata raporteaza profituri tot mai mari de la o luna la alta, iar numarul clientilor creste si el exponential. Este o nisa care inca mai permite intrarea pe piata a noilor furnizori, nefiind inca supraaglomerata, motiv pentru care profitul este impartit intre marii giganti.
Practic, daca ai un restaurant sau un fast food intr-unul dintre marile orase ale tarii, fara sa ai disponibil serviciul de livrare, ai putine sanse sa rezisti pe piata concurentiala. Din acest motiv, iti vom prezenta pasii pe care trebuie sa ii urmezi daca iti doresti sa iti majorezi profiturile si sa acaperezi o cota de piata cat mai mare.
Deci, vom pleca de la ideea ca ai deja un business in domeniul alimentatiei, fie un mic pub sau un mare restaurant.
In ziua de astazi, nu mai e nevoie sa iti construiesti propriul magazin online din care clientii sa isi cumpere mancare de la tine, ci e nevoie doar sa te inscrii pe una dintre marile platforme care se ocupa de aceste servicii. Odata intrat pe piata, strategia de marketing, calitatea produselor si a serviciilor, seriozitatea si ingeniozitatea te vor mentine in top sau, din contra, te vor exclude din concurenta.
E esential sa pleci la drum cu o echipa de oameni instruita pe partea de comenzi online. Mai exact, e nevoie sa ai cel putin o persoana care sa se ocupe doar de preluarea comenzilor si de inmanarea pachetelor soferului, pentru ca nu iti doresti sa aiba loc erori, iar ciorba de burta sa ajunga la cel care a comandat sarmale.
Apropo de mancare, e foarte importanta nisa pe care vei pleca. In principiu, romanii au inceput sa prinda gustul tuturor bucatariilor din lume. Mai ales in marile orase si in Capitala tarii, datorita numarului mare de cladiri de birouri, angajatii de acolo diversifica si experimenteaza culinar atunci cand isi comanda mancare. Daca vei intra in aceasta bransa, in orasele mari si dezvoltate ale tarii, poti sa jonglezi cu bucataria si poti alege, spre exemplu, sa livrezi mancare libaneza. Evident, trebuie sa mentii linia obisnuita a restaurantului tau, in mare parte, insa nu ar strica o diversificare pentru comenzile online cel putin.
Oamenii se plictisesc repede si vor sa experimenteze. Nu poti face cu adevarat profit livrand zilnic, ani la rand, aceleasi 20 de feluri de mancare. Specialistii in domeniu spun ca e nevoie de cel putin o schimbare la fiecare trei luni.
Totusi, daca vrei sa activezi in provincie, trebuie sa testezi foarte bine piata inainte de a veni cu mancaruri sofisticate si poate scumpe. Puterea de cumparare a oamenilor este mult mai redusa in micile orase, motiv pentru care nu se vor hazarda sa arunce cu banii pe mancarea de la praz, indiferent cat de vestita ar fi ea in intreaga lume.
Un alt aspect important este seriozitatea serviciilor. Cu cat livrezi mai repede, cu cat mancarea ajunge in conditii mai bune, cu atat vei face si tu mai multi bani. De asemenea trebuie sa alegi cu grija ambalajele, care, de preferat, trebuie personalizate si e necesar sa se ridice la cele mai inalte standarde de igienta si confort. Adica tacamuri multifunctionale, in functie de mancare, pungi vidate, pungi termice, sacose impermeabile si asa mai departe.
Nu in ultimul rand, fidelizeaza-ti clientii. E foarte important ca, din cand in cand, sa oferi ceva gratis clientilor tai. Chiar daca la nivel de buget nu inseamna un impact mare, clientii vor aprecia. Spre exemplu, poti sa le oferi in anumite zile, ceva gratis: o bautura, un fruct, un cupon de reducere.
Analizeaza piata cu atentie. Ce ofera competitia? Incearca sa vii cu oferte cel putin la fel de atractive si intreaba-te mereu: "Care e avantajul meu fata de ceilalti? De ce ar comanda de la mine si nu de la altcineva?". Ai grija ca intotdeauna sa ai raspuns la aceste intrebari, deci, sa oferi clientilor tai ceva ce nu gasesc usor pe piata, iar cu acest lucru te vei "lauda" prin publicitate, care reprezinta, dupa cum bine stii, "sufletul comertului".
De asemenea, trebuie sa ai rabdare. Poate nu vor "curge" comenzile din prima, a doua sau a treia luna, insa daca tu crezi in proiectul tau si in calitatea produselor si serviciilor oferite, e o chestiune de timp pana cand va veni si succesul. Nu te astepta sa "dai lovitura" peste noapte. Astfel de mentalitate te va face sa renunti atunci cand lucrurile nu vor iesi din prima asa cum ai visat, si poate vei pierde un business de viitor, profitabil, doar pentru ca nu ai avut rabdare sa astepti.
Citeste si:
Ministerul Finantelor Publice a incheiat procesul de restituire a taxei auto. Soferii au primit inapoi 6,16 miliarde de lei